کد خبر: ۷۸۹۲۶

حکیم مهر: دو راس دام سنگین بر اثر مسمومیت با ارگانو کلره در گاوداری سنتی شهرستان فاروج تلف گردیدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی فاروج، بنا بر گزارش واصله مبنی بر بروز تلفات ناگهانی در یک واحد گاوداری 20 راسی سنتی روستای سیاهدشت در شهرستان فاروج و اعزام اکیپ دامپزشکی به محل و مشاهده و بررسی موضوع، مشخص شد تلفات دو راس گاو بر اثر مسمومیت با ارگانو کلره ناشی از سم پاشی غیر اصولی و با دز نامناسب بروز کرده است.

«دکتر سید شاهین احمدی» رئیس شبکه دامپزشکی فاروج گفت: مسمومیت گاو از موارد خطرناکی است که علاوه بر آسیب به دام و تلف شدن آن، میتواند برای انسان که مصرف کننده گوشت و فرآورده های دامی هست نیز مضر و خطرناک باشد و مسمومیت در گاوها علائم مختلفی را به همراه دارد که آشنایی با آنها برای تشخیص سریع و اقدام به موقع ضروری است.

احمدی در ادامه اظهار داشت: درمان مسمومیت به نوع سم، شدت مسمومیت و علائم بالینی حیوان بستگی دارد و به طور کلی درمان شامل اقداماتی برای سم زدایی حیوان، کنترل علائم و پشتیبانی از حیوان تا زمان بهبودی میباشد.

و در پایان اقدامات درمانی لازم برای مابقی دام ها انجام شد و توصیه های پیشگیری وضعیت موجود برای دامدار تشریح گردید و تلفات با هماهنگی دهیاری به  خارج از روستا جهت دفن بهداشتی منتقل گردید.

 

نظر شما
ادامه