کد خبر: ۷۸۹۴۲
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
معاون امور فنی و صدور پروانه‌های سازمان نظام دامپزشکی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر محمدحسن گلپایگانی» افزود: تنها مقوله‌ای که می‌تواند برای یک حرفه ممنوعیت ایجاد کند، مصوبات امنیتی، شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین است ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: واکنش‌ها به مصوبه جنجالی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص الزام شهرداری تهران به تهیه لایحه ساماندهی نحوه استقرار واحدها و مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی که متعاقب آن، کلینیک‌های دامپزشکی اجازه فعالیت در دو پهنه R و M طرح تفصیلی را ندارند، همچنان ادامه دارد.

از نظر معاون امور فنی و صدور پروانه‌های سازمان نظام دامپزشکی، جمعی ممکن است در جایی بنشینند و طرحی را مصوب کنند؛ ما اولا باید ببینیم که چقدر این مصوبه قانونی است و قابلیت اجرا دارد؟ آن شورا باید شأنیت، وظیفه و اختیار لازم را داشته باشد.

«دکتر محمدحسن گلپایگانی» در گفت‌وگو با حکیم مهر معتقد است تنها مقوله‌ای که می‌تواند برای یک حرفه ممنوعیت ایجاد کند، مصوبات امنیتی، شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین است، وگرنه یک شورای شهر نمی‌تواند برای یک دستگاه دیگر تعیین تکلیف کند که در یک منطقه مجوز بدهیم یا نه.

وی تصریح می‌کند: «مسئولان شورای شهر بین دامپزشکی و فروش لوازم حیوانات خانگی که به صورت عامیانه به آن پت‌شاپ می‌گویند، هیچ مرزی قائل نمی‌شوند. آنها دامپزشکی را به مثابه پت‌شاپ، فروش لوازم لوکس، تجملاتی و غیرضروری می‌دانند که با سلامت در ارتباط نیست. از نگاه آنان دامپزشکی یک خدمت درجه چندم محسوب می‌شود و با این وضعیت تصور می‌کنند که اگر فروش لوازم حیوانات خانگی در بیرون از شهر باشد، کسی که می‌خواهد هزینه چند میلیونی انجام دهد، زحمت آن را هم می‌کشد و به بیرون از شهر می‌رود.»

حکیم مهر: آقای دکتر، موضع سازمان نظام دامپزشکی در خصوص مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران چیست؟

واقعیت این است که نامه شورای شهر مساله جدیدی نیست و این بحث تقریبا سال گذشته و پس از وقوع اتفاقات گوناگون در استان‌های مختلف و به دنبال درگیری در این استان‌ها مطرح شد. لذا اینکه کلینیک‌های دامپزشکی در داخل شهر بمانند و در مناطق مسکونی استقرار پیدا کنند یا نه، موضوع جدیدی نیست. علت این مساله این است که شهرداری‌ها در مقاطع مختلف تفسیرهای مختلفی از این موضوع داشتند که آیا دامپزشکی جزو حرف پزشکی محسوب می‌شود یا خیر؟ در برخی استان‌ها به نامه و مصوبات شورا و قوانین شهرداری‌ها اشاره می‌کردند که در آن ذکر شده که استقرار مطب‌های پزشکان، وکلا، دفاتر عقد و ازدواج و... در مناطق مسکونی بلامانع است و دامپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نبود و جزو حرف پزشکی به حساب می‌آمد و می‌توانست در مناطق مسکونی نیز استقرار پیدا کند.

بنا به دلایل مختلف از جمله کسری بودجه و...، شهرداری‌ها در خیلی از شهرها به این بهانه که شما در حال انجام کار تجاری هستید و نمی‌توانید در حوزه مناطق مسکونی مستقر شوید، برای همکاران ما مزاحمت ایجاد می‌کردند و چاره کار را در این می‌دانستند که کاربری ملک، تجاری شود تا بتوانند ادامه فعالیت دهند. در واقع دعوا بر سر ساختار مکان نبوده است، بلکه در نوع کاربری آن بوده که با پرداخت هزینه تغییر کاربری، حل می‌شده است. این معضل در خیلی جاها به همین صورت وجود داشته و البته بین استان‌های مختلف متفاوت بوده که در بعضی استان‌ها منجر به صدور رای‌های خوب برای همکاران ما شده و آنها به دادگاه مراجعه کرده بودند. در نهایت هم نامه‌ای خطاب به شهرداری مشهد نوشته و در آن عنوان شده بوده که استقرار کلینیک‌های دامپزشکی در مناطق مسکونی بلامانع است و ما نیز تا الان از همان برای تبرئه همکاران و پاسخ به نامه‌ها استفاده می‌کردیم.

این مساله ادامه داشت تا اینکه اختلاف نظر شهرداری‌ها منجر به طرح موضوع و شکایت در دیوان عدالت اداری شد. در آنجا رای وحدت رویه برای شهرداری‌های شاکی بر این مبنا صادر شد که استقرار کلینیک‌های دامپزشکی در مناطق مسکونی ممنوع است. رای دیوان عدالت اداری لازم الاجراست و دستور مقام قضایی برای تمام ارکان این شد که استقرار کلینیک‌ها در اماکن مسکونی ممنوع است و کاربری آن می‌بایست تجاری یا اداری باشد.

خیلی از شهرداری‌ها هم در این زمینه با تساهل و تسامح رفتار و پروانه‌های قبلی را تمدید می‌کردند، چون بعضا با مقوله بهداشت آشنایی کامل دارند. البته متاسفانه شهرداران محترم و اعضای شورای شهر در برخی از شهرها اطلاعات جامع و کاملی نسبت به بیماری ندارند، در صورتی که یکی از وظایف اصلی شورای شهر و شهرداری حفظ بهداشت و کمک به بهداشت عمومی است. در نهایت متاسفانه بنا به مسائل مختلف که من بیشتر آن را مسائل مالی می‌دانم، اعلام کردند که استقرار کلینیک‌ها در مناطق با کاربری مسکونی ممنوع است و در ارتباط با کاربری تجاری در خیلی از استان‌ها و شهرها مخالفتی نکردند. این مساله کاملا نشان می‌دهد که از منظر اقتصادی به این قضیه نگاه کردند و مسائل بهداشتی، بهداشت محیط و سلامت عمومی بیماری‌های مشترک را ندیدند.

حکیم مهر: اینکه می‌فرمایید این مساله قدیمی است، در تاریخ ۲۲ اسفند سال گذشته، شورای شهر مصوبه‌ای را تحت عنوان الزام شهرداری تهران به تهیه لایحه ساماندهی نحوه استقرار واحدها و مراکز ارائه خدمات مرتبط با حیوانات خانگی به تصویب رساند که متعاقب آن، کلینیک‌های دامپزشکی اجازه فعالیت در دو پهنه R و M طرح تفصیلی را ندارند و ضرب‌الاجل سه ماهه‌ای را هم برای شهرداری تهران مشخص کرد. پس خیلی هم قدیمی نیست.

ببینید، یک جمعی ممکن است در جایی بنشینند و طرحی را مصوب کنند. ما اولا باید ببینیم که چقدر این مصوبه قانونی است و قابلیت اجرا دارد؟ آن شورا باید شأنیت، وظیفه و اختیار لازم را داشته باشد. آیا شورای شهر می‌تواند استقرار مثلا مطب دندانپزشکی در یک قسمت از شهر را ممنوع کند؟ خیر. شورا فقط می‌تواند بگوید که در فلان کاربری باشد یا نباشد. لذا هر طرحی که برای کسب و کار ممنوعیت و محدودیت ایجاد کند، در هر دادگاهی قابلیت رد شدن دارد. الان کافی است که به کمک همکاران مجددا با چند قاضی رایزنی کنیم تا مصوبه قبلی دیوان را که در آن استقرار در اماکن مسکونی را ممنوع کردند، باطل کنند؛ آن موقع می‌توانیم در اماکن مسکونی هم باشیم.

اماکن مسکونی در همه جای شهر پراکندگی دارند و رای دیوان به هیچ عنوان اعلام نکرده که در کاربری تجاری و اداری آزاد و در سایر کاربری‌ها ممنوع است، لذا ما می‌توانیم در آن کاربری‌ها استقرار پیدا کنیم. تنها مقوله ای که می‌تواند برای یک حرفه ممنوعیت ایجاد کند، مصوبات امنیتی، شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین است، وگرنه یک شورای شهر نمی‌تواند برای یک دستگاه دیگر تعیین تکلیف کند که در یک منطقه مجوز بدهیم یا نه. این مساله عین همان ایجاد فضای محدودیت و رقابت شغلی است. در صورتی که هر یک از این دوستان اگر همین الان به شورای رقابت بروند، شورای رقابت به واسطه اینکه ما در یک شهر مجوز داروخانه به کسی می‌دهیم یا نه، برای ما تعیین تکلیف می‌کند، چه برسد به اینکه در مورد استقرار در بخش مرکزی یا در بخش پیرامونی شهر باشد. در این خصوص قضات محترم و افراد آشنا به قانون در آنجا هستند و به راحتی و به صورت کامل مشخص می‌کنند که مثلا شما نمی‌توانید در این منطقه محدودیت و ممنوعیت ایجاد کنید. شورای شهر به استناد کدام مصوبه قانونی برای افراد ممنوعیت و محدودیت شغلی ایجاد می‌کند؟ به نظر من این قضیه باید از لحاظ کارشناسی کاملا بررسی و آنالیز شود و بعد در مورد آن اظهار نظر کنند. همان موقع هم که این مصوبه را می‌گرفتند، اشتباه بود و الان هم که بعد از یک سال ممنوعیت ایجاد کردند، اشتباه دوم خود را تکرار می‌کنند.

حکیم مهر: آقای دکتر، حالا یا به صورت قانونی یا غیرقانونی، در هر صورت الان شورای شهر یک ضرب‌الاجل به شهرداری داده است. سازمان نظام دامپزشکی چه برنامه‌ای در این خصوص دارد؟

در آخرین جلسه شورای مرکزی که در حکیم مهر هم منتشر شد، این قضیه به تفصیل بیان شد و اعضای شورا به صورت متفق‌القول درخواست داشتند که این موضوع پیگیری شود. خود دکتر زارعی هم پیگیر این موضوع بودند و این اطمینان را به اعضا دادند که همه‌جانبه از طریق وزارت کشور، شورای شهر و شهرداری این موضوع را پیگیری خواهند کرد تا به یک نتیجه واحد برسیم. اما اگر از گفتمان مناسب، همکاری و تعامل استفاده نشود، مطمئنا راه قانون برای هرکدام از اعضای شورا به صورت مستقل باز خواهد بود و این اتفاق مطمئنا در مرجع قضایی به نفع دامپزشکان رقم خواهد خورد، چون مشکلی که این وسط داریم، این است که بین دامپزشکی و فروش لوازم حیوانات خانگی که به صورت عامیانه به آن پت‌شاپ می‌گویند، هیچ مرزی قائل نمی‌شوند. آنها دامپزشکی را به مثابه پت‌شاپ، فروش لوازم لوکس، تجملاتی و غیرضروری می‌دانند که با سلامت در ارتباط نیست. از نگاه آنان دامپزشکی یک خدمت درجه چندم محسوب می‌شود و با این وضعیت تصور می‌کنند که اگر فروش لوازم حیوانات خانگی در بیرون از شهر باشد، کسی که می‌خواهد هزینه چند میلیونی انجام دهد، زحمت آن را هم می‌کشد و به بیرون از شهر می‌رود. هیچ کدام از این افراد مقوله‌های سلامت را ندیدند.

در خیلی از شهرها همکاران فهیم واسطه شدند و مثلا در شورای شهر تبریز، افراد پزشکی حضور داشتند که مدافع ما بودند. مسئولان آشنا با مقوله سلامت، مخالف این مصوبه هستند چون می‌دانند که اگر لیشمانیوز یا هاری شیوع پیدا کند، چه اتفاقاتی رقم می‌زند. اگر درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها به خارج از شهرها بروند، صاحبان پت دیگر رغبت نمی‌کنند که به خاطر یک واکسن به کلینیک بروند و برنامه روتین چک‌آپ را به تعویق می‌اندازند و کاهش می‌دهند.

از همه مهم‌تر اینکه ما چرا تصور می‌کنیم که دام‌ها یا کلینیک‌های دامپزشکی فقط به سگ و گربه رسیدگی می‌کنند. ما افراد زیادی را داریم که به واسطه علایق کودکانه یا اعتقادات مذهبی، از پرنده نگهداری می‌کنند. ما نباید از خطر آنفلوانزای پرندگان و بیماری‌های مشترک حیوانات غیر از سگ و گربه غافل شویم. متاسفانه برخی افراد آن قدر سطحی‌نگر هستند که کلینیک‌های دامپزشکی داخل شهرها را صرفا در ارتباط با معاینه سگ و گربه می‌بینند و سایر حیوانات، پرندگان و حیوانات همراه را نمی‌بینند و نمی‌دانند که انتقال آنها به خارج از شهر و عدم مراجعه منظم به دامپزشک چه تبعاتی را می تواند داشته باشد. برخی از مراکز درمانی بعضا برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند و تعطیلی آنها منجر به افزایش بیکاری و نارضایتی عمومی می‌شود که همه اینها تبعات اجتماعی و روانی برای جامعه به دنبال خواهد داشت و هزینه ایجاد خواهد کرد.

نکته دیگر اینکه خیلی از کلینیک‌های موجود در سطح شهر، کلینیک اختصاصی و تخصصی سگ و گربه نیستند، بلکه در قالب کلینیک عمومی دامپزشکی فعالیت می‌کنند و گاو، گوسفند، شتر و... را هم درمان می‌کنند، بنابراین لزومی ندارد که دام به آنها مراجعه کند و این مراکز به صورت یک پایگاه یا دفتر کار فعالیت دارند. به این معنا که همکار ما در آنجا حضور دارد و پذیرش انجام می‌دهد و با دستگاه‌ها و تجهیزات خود آزمایش‌های لازم را انجام می‌دهد. از طرفی خیلی از آزمایشگاه‌های دامپزشکی ما همکار مراکز تحقیقاتی انسانی مثل مرکز رویان هستند و همکاران ما به عنوان مراکز اقماری به آنها کمک می‌کنند. حالا اگر این مراکز به خارج از شهرها منتقل شوند، هزینه‌ها را بالا می‌برند.

حکیم مهر: به عنوان حرف آخر...

از نظر من مصوبات شورای شهر بدون نظر کارشناسی و بر اساس نوعی سطحی‌نگری بوده است. مطمئنا با درخواست و نامه‌های مسئولان نظام، دوباره کارشناسی انجام می‌شود تا به این موضوع برسند که خروج کلینیک‌ها از داخل شهرها منطقی نیست. اینکه کلینیک‌ها در پهنه تجاری، مسکونی یا اداری باشد، ما به قانون تمکین می‌کنیم. تا اینجا که مشخص است مصوبه شورای شهر خارج از وظایف و اختیار این شورا و خارج از اجازه قانونی آنهاست. ما همواره معتقد هستیم که گفت‌وگو بهترین راه حل است و خیلی از مسائل و مشکلات با گفتمان حل می‌شود، اما بی‌شک اگر به هر علتی حل نشد، مطمئنا قانون بهترین مرجع و پناهگاه برای همه ماست که به آن پناه ببریم و متوسل شویم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
6
1
شورای شهر تهران اقای آقامیری اگر برادرشون دکتر آقامیری باشد ، دکتر آقامیری باهاشون صحبت کنند و راضی شون کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
اصلا ربطی به شورای شهر نداره که در این خصوص دخالت داشته باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
2
8
اگر با مذاکره و تعامل مشکل حل نشد، تنها راه حل برای افرادیکه مراکزشان پلمپ شده این است که از نظام دامپزشکی استان (صادر کننده مجوز) شکایت کنند و نظام دامپزشکی استان هم از شهرداری شکایت کند و افرادیکه مراکزشان پلمپ‌ شده میبایست تا زمان تعیین نتیجه دادگاه ، جهت جلوگیری از بروز زیان و خسارت دادخواست توقف پلمپ مرکزشان را به دیوان ارایه بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
مسیر شکایت را اشتباه میری.نظام میگه من طبق قانون مجوز دادم رد شکایت میخوریم.بهتره از شهرداری و شورای شهر شکایت کنیم
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
اگر مسئولین مراکز پلمپ شده شکایت از شهرداری و‌شورای شهرکنند،آنها در پاسخ اعلام میکنند مصوبه ما بر اساس رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری است و در نهایت رای به نفعشون صادر میشود. بهترین کار این هست که از نظام دامپزشکی به عنوان صادر کننده مجوز شکایت شود و نظام دامپزشکی اثبات کند در زمان صدور مجوز کار را در چهارچوب قانون انجام داده و بطور همزمان از شهرداری در دیوان شکایت کند، در نهایت میتوان اثبات کرد این مصوبه ی شهرداری نمیتواند عطف به ماسبق شود و صرفا شامل مجوزهایی میشود که پس از مصوبه شان صادر شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
عنوان شکایت باید مطالبه خسارت باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
مسوول مرکز پلمپ شده میبایست دادخواستی علیه نظام دامپزشکی با عنوان مطالبه خسارت بابت اینکه مجوزی صادر کرده و سبب شده شهرداری مرکز راپلمپ کند و باعث بروز خسارت شده است تنظیم کند. نظام دامپزشکی با استناد به این شکایت و سایر مستنداتی که دارد میبایست همزمان دادخواست جلب ثالث (منظور از ثالث شهرداری است) در همان دادگاه حقوقی و دادخواست دیگری علیه شهرداری در دیوان (چون مرجع رسیدگی به تخلفات شهرداری دیوان است) تنظیم کند. چون پلمپ مراکز توسط شهرداری غیر قانونی است تخلفش محرز تشخیص داده میشود و در دیوان رای به نفع نظام دامپزشکی صادر میشود سپس آن رای به دادگاه حقوقی که از نظام دامپزشکی شکایت شده آورده میشود و نظام دامپزشکی تبرئه شده و حتی شهرداری ملزم به پرداخت خسارت به مرکز پلمپ شده میگردد.
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
2
0
ابن شکایت و شکایت کشی ها چند سال زمان خواهد برد و تا اون موقع ما بازنشست و از کار افتاده خواهیم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
شما وقتی شکایت کنی باید یه درخواست توقف اجرای مصوبه شورای شهر هم بگیری تا از پلمپ بیایی بیرون و بتونی کار کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
سازمان نظام دامپزشکی باید دادخواست ابطال و توقف مصوبه شورای شهر را به دیوان تقدیم کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
دیوان روی چنین چیزی دستور موقت صادر نمی کند!! چون قبلا رای وجود دارد !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
این موضوع جدید است و دیوان دستور موقت میدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
کجاش جدیده؟ داره به استناد رای دیوان اینکار می کنه! دیوان گفته دامپزشکی مثل پزشکی نیست و نمی تونه در ملک مسکونی فعالیت کنه؟
کجاش جدیده؟ شهرداری هم همون حکم دستش گرفته داره میگه ملک مسکونی نباشید برید تجاری!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
کجای رای دیوان این مجوز را به شهرداری داده که کلینیکهایی را که بر اساس مصوبه ی خود شورای شهرتهران در ملک مسکونی مجوز گرفته اند را پلمپ کنند؟
بر اساس رای دیوان و در بدبینانه ترین شرایط، شهرداری میتواند از راه اندازی کلینیکهای جدید در ملک مسکونی ممانعت کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
رای دیوان به صراحت داره میگه دامپزشکی مثل پزشکی نیست مکه در ملک مسکونی اجازه فعالیت داشته باشه!
...........
با همین حکم هر کلینیکی باید از مسکونی بره تجاری ........... اما دقیقثا قانونی دارن پلمب می کنن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
دوست عزیز کلینیک مجوزش مادام العمر نیست پس در بهترین حالت باید وقت بدن که ملک مسکونی تخلیه کنی و ملک تجاری معرفی کنی برای تمدید مجور وگرنه دقیبقا شهرداری پلمب می کنه و دستت به هیچ جایی بند نیست! صورت مسله عزیزان اشتباه می خونن توقع رفع مشکل هم دارن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
مجوز تاسیس کلینیک‌ دامپزشکی مثل تمام شغلهای دیگر مادام العمر نیست و باید هر از چند سال تمدید شود،اما تمدید مجوز به این معنا نیست که ضوابطش با ضوابط زمانیکه مجوز تاسیس صادر شده به گونه ای تغییر کند که برای ذینفع مقرون به صرفه نباشد و موجبات زیان سنگین را برای او‌به دنبال داشته باشد و وی مجبور به تعطیل کردن مرکز شود. بطور مثال وقتی به شخصی اجازه داده میشود در ملکی یک طبقه و با مساحت ۵۰ متر و در فلان آدرس شغلش را شروع کند، دیگر نمیتوان در زمان تمدید به وی در آن مکان مجوز نداد و او را مجبور به جابجایی و‌نقل مکان کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
دوست عزیز با استفاده از قانون می شود!
و متاسفانه موقع تمدید خدمت قبلی ها هم می رسند! نمونه اش اپتیومتریست ها بودن که در مسکونی اجازه فعالیت داشتند که بعدش قانون اومد باید تجاری باشند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
16:39 دقیقا موقع تمدید دیگه اون ملک ازش قبول نمی کنند!
نمی گن بهت اجازه کار نمی دیم و یا مجوزت باطله و ...! و کسب کارت خراب نمی کنن صحیح می فرمایی ! اما میگن ملکی معرفی کن که طبق قانون شرایط داشته باشه!
ادرس ملک مسکونی طبق رای دیوان برات تایید نکنن دیگه باید بری دنبال ملک تجاری و هزینه سرسام اور ان!
از رای هیات عمومی دیوان کسب و کار شما اگر بالاتره؟
باید تمکین کنی هر مدیری رای ندید بگیره در جا بهش انفصال می زنن کجای کاری !
شهرداری هم دنبال پول گرفته و چه چیز بهتر از اینکه از ملک مفت مسکونی مجبور بشی بری تجاری که براش درامد داره !!
از اون طرف اینم حواستون باشه طبق اون رای دیوان دامپزشکی کسب و کاره و نه یه کار خدمات عمومی و حساسا و مورد نیاز جامعه مثل پزشکی !
ادم مریض در حوالی کلینیک باشه راحت می تونه به دلیل مزاحمت شکایت کنه و بازم پلمبید!
این خطرش از تغییر ملک به تجاری بیشتره! کسب و کار هستید و باید مراعات هماسیه ها بکیند وگرنه نقره داغتون می کنن
زرف میره کرم میریزه سگ اینجا رفت امد میکنه و بچم ترسید اون وقت می فهمی چه دردسری افتادی! تا قبل از این می گفتی خدمات عمومی و حفظ سلامت اجتماع و... است و کاری نداشتن الان کسب و کاری!!! با یه مغازه فرقی نداری!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
از بی اطلاعی ذینفعان سواستفاده میشود. هیچ قانونی این اجازه را به صادر کننده مجوز نمیدهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
1
احتمالا بر اساس همان قانون؟!!! ونامه ای که به کارفرما اجازه داده شد که جهت نظارت و کنترل بهداشتی کارگاه تولیدی خود مسوول فنی بهداشتی را خودش انتخاب کند ................... شورای شهر و شهرداری ها هم اختیار انتخاب صنوف شغلی را در ساختمان ها و مکان های که خودش پایان کار برایشان صادر کرده ومهندس ناظر برایشان انتخاب کرده متصور گردیده و خودش برای مکان وساختمان های تحت تولییتش مانند متولیان موضوع ماده ۲ آیین نامه نظارت بهداشتی جهت صنوف شغلی دلخواه تصمیم می گیرد؟!!
م.ق
|
United States of America
|
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
0
در صورتی که سازمان نظام دامپزشکی با شورای شهر و شهرداری تهران وارد گفتگو و تعامل سازنده نشدند با توجه به اینکه مصوبه شورای شهر ممکن است خارج از وظایف و اختیارات این شورا باشد، می‌توان به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و درخواست ابطال مصوبه را داد.
از طرفی سازمان نظام دامپزشکی باید در این زمینه اطلاع‌رسانی عمومی انجام دهد (sms، روبیکا و...) و "مردم" را از اهمیت کلینیک‌های دامپزشکی و تبعات منفی انتقال آنها به خارج از شهر به این شکل و بدون برنامه آگاه کند.
توجه داشته باشید که نظام دامپزشکی می تواند با سایر نهادهای مرتبط مانند وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست و انجمن‌های حمایت از حیوانات همکاری کند تا بتواند به صورت مشترک با این مشکل مقابله کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
چرا نهخاد های دیگه باید بیان دخالت کنن که شما که کیلینیک بردی توی ملک مسکونی کمتر هزینت بشه جای ملک تجاری؟
این داستان های مهم بودن دامپزشکی در سلامت بیماری زیونوز هم خداییش جمعش کنید!
اولا وزارت بهداشت خود مرکز مبارزه با بیماری مشترک داره دوما دولت میگه سگ نداشته باشید شما داری میگی من سلامتش تامین می کنم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
0
اقا مصوبه گفته ملک پهنه مسکونی نباشه! یعنی سندش مسکونی نباشه! سند اداری و یا تجاری باشه مشکلی ندارن!
پس کیلینیک قرار نیست بره بیرون شهر بلکه هزینه اجازه و ملک شدید افزایش پیدا می کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
بابا نمیدونی حرف نزن.نوشته د دو پهنه مشخص شده استقرار پیدا کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
شما وقطعی اطلاعی نداری حرف نزن!
املاک شهر به پهنه های مسکونی تجایری اداری اموزش و ... تقسیم می شوند
....... معنی اینکه در پهنه مسکونی نباشد این نیست که از شهر بروید بیرون یعنی نوع کاربری ثبت شده ملک مسکونی نباشد!
.........
شما اول بفهمید صورت مسله چیه بعد راه حل بدید!
محمدیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
0
با سلام بنده گلخانه دار هستم و برای اخذ مجوز گرفتار حریم مرغداری تخمگذاری که بیست سال هست متروکه می‌باشد و تولیدی ندارد در پیشوای ورامین شدم آیا پیرو تغییر حریم ها که قبلاً گفته بودید پس کی ابلاغ میشود خواهشاً فکری بابت این موضوع بکنید گلخانه که مشکلی ندارد برای مرغداری چرا که ذات گلخانه هم کشاورزی هست عاجزانه تقاضا دارم فکری بابت حریم گلخانه ها نسبت به مرغداری تخمگذار بکنید با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
5
دیوان عدالت اداری برای همین قضایاست! عزیزان .......، زحمت بکشند و در این نهاد قضایی طرح شکایت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
با رای دیوان دارن کیلینیک پلمب می کنن دلبندم! یه چیزی فقط شنیدی!
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
وقتی به قول اون رفیقمون با رای دیوان دارن کیلینیک پلمب می کنن، ......! فقط یک قانون ندان ...... با مذاکره و گفتگو و نامه نگاری با شورای شهر دنبال کنسل کردن رای قضایی خواهد رفت! هیچ مسئول دولتی با اون رای ، دنبال ده سال انفصال از خدمت و زندان نخواهد رفت! خوب شد ما این یه چیزی رو فقط شنیدیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
2
2
خط می دهید به شهرداری، فردا میرند مصوبه شورای تامین می گیرند وامنیتی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
نکنه توقع داری دست روی دست بگذاریم و همینجور بشینیم تا ببینیم چی میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
3
مجموعه هایی مانند: ۱-سازمان دامپزشکی بعنوان طراح و‌تدوین کننده ی شیوه نامه های صدور مجوز، صادرکننده ی مجوز در سالهای قبل ،ناظر بر صدور مجوزها در سالهای اخیر و در کل سیاستگزارفعالیتهای دامپزشکی-۲-سازمان نظام دامپزشکی به عنوان صادر کننده ی مجوزها در سالهای اخیر-۳- شهرداری و شورای شهر به عنوان متولی خدمات شهری و ..
به درست یا به غلط طی سالهای متمادی این حق را برای مسئولین مراکز ایجاد کرده اند که در ملک مسکونی فعالیت کنند. اگر به درستی این حق ایجاد شده که بحثی در آن نیست ، اگر این حق به غلط داده شده، تاوانش را نیز میبایست خودشان بدهند نه مسئولین مراکز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
کاملا صحیح
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
0
3
اینهمه پول حق عضویت، کلاس بازآموزی و… به نظام دامپزشکی دادیم که حداقل در روز مبادا ازما حمایت کند. الان رسیدیم به روز مبادا و نظام دامپزشکی هیچ کمکی از دستش بر نمی آید
ناشناس
|
Finland
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
0
6
جناب دکترگلپایگانی
سال ۱۴۰۲ یه کلینسینی که درسال ۱۳۹۸ با مجوز دامپزشکی در واحدمسکونی مرکز درمانی ایجادمیکنه شهرداری به عنوان تغییرکاربری ازمسکونی به تجاری درکمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه سنگین درنظر گرفته بودکلینیسن مذکوربه ناچار طی درخواست مکتوب از اداره کل دامپزشکی استمدادمی طلبد اداره کل دانپزشکی طی مکاتبه ای جهت حمایت از کلینسین به استناد قوانین ومقررات مربوط نامه ای حمایتی حمایتی خطاب به شهرداری ساری ارسال نموده متقاضی اون نامه را درحکیم مهر نشرداده سازمان نظام به جای اینکه درهمین راستا حرکت بکنه چنین حرکتی را بازی تبلیغاتی فرض نموده هیچ اقدام موثری انجام نداد سعی در بی اهمیت تلقی نمودن اقدامات دستگاه حاکمیتی نموده است اونجا هم نظر سازمان نظام برجل وفصل موضوع از طریق مراجع قضایی شد درصورتیکه اخیرا رای قطعی دیوان عدالت مهر تاییدی بر استدلال حقوقی اداره کل دامپزشکی مازندران بود
ارجاع اعضای صنفی به مراجع قضایی وشبه قضایی جهت تظلم خواهی هنر نیست هنران است سازمان نظام دامپزشکی از طریق قوه مقننه قوانین متضمن حقوق اعضای صنفی را تصویب نماید
گل اقا حاجاتی همسایه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
0
3
بنده هم کاملا موافق نظر دوست عزیز هستم
...................
۱۵سال خودم مسئول فنی هستم .عمرم تموم شد،گوشم پر شده ازاینکه این مسئول اون مسئول قول اجرای ماده ۱۹ رو دادند
آقای دکترگلپایگانی ،خواهش میکنم،عاجزانه خواهش میکنم یکبار حداقل با صراحت کلام بیایید و بگید که ماده ۱۹ اصلا وجود نداره،اصلا اجرا نمیشه،اصلا ماده ۱۹ نیست...............
نظر شما
ادامه