کد خبر: ۷۸۹۴۷
تعداد نظرات: ۴۸ نظر

حکیم مهر: پرطرفدارترین حیوان در جهان سگ‌ها هستند که از آنها به عنوان سگ‌های خانگی، سگ‌های نگهبان، سگ‌های شکاری، سگ‌های جستجو و نجات و سگ‌های راهنما استفاده می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایونا، از قدیم تا به امروز یکی از فعالیت‌های محبوب در میان افراد جامعه، پرورش انواع سگ‌ها بوده است. در این مطلب به مقایسه و تفاوت‌های دو سگ خراسانی و سرابی می‌پردازیم.

مقایسه سگ سرابی و سگ خراسانی

سگ سرابی به عنوان یک نژاد از سگ اصیل ایرانی با اندامی بزرگ از نوع ماستیف شناخته می‌شود. سگ کانگال و سگ سرابی به خاطر موقعیت نزدیک جغرافیایی، شباهت‌هایی با همدیگر دارند. وزن نژاد سگ های نر سراب حدود ۷۰ الی ۱۰۰ کیلوگرم بوده و نوع ماده آنها در حدود ۶۰ الی ۸۰ کیلوگرم وزن دارند. سگ سراب نر، ارتفاعی بین ۷۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر داشته، نوع ماده آن ۶۰ الی ۸۵ سانتی‌متر ارتفاع دارد. زادگاه اصلی این حیوان به عنوان سگ درشت اندام در منطقه آذربایجان شهرستان سراب است. از سگ های ایرانی سراب به عنوان سگ های گله و نگهبان استفاده فراوان می‌شود.

سگ خراسانی در واقع نامی است که بر روی تمامی سگ‌های نواحی استان خراسان گذاشته شده است. سگه‌های درشت اندام خراسانی دارای گردنی ضخیم و بلند بوده و بر روی پشت آنها یک خط مستقیم ایجاد شده است. سر این نژاد از سگ‌ها به شکل افقی با زاویه بسیار کمی به سمت پایین است. چشم‌های آنها به صورت مستقیم به سمت جلو خیره شده و پوزه‌ای کاملاً عضلانی و خشک دارند. رنگ پوست این نژاد از سگ‌ها اغلب خاکستری راه راه، سیاه، سفید، قهوه‌ای و سرخ با لکه‌های سفید رنگ بر روی سینه است.

بر روی بدن سگ‌های خراسانی، اغلب لکه‌های تیره به فراوانی مشاهده می‌شود، اما این لکه‌ها بر روی بدن حیوان با موها پوشیده شده و مشاهده نمی‌شوند. لکه‌های تیره بدن سگ‌های خراسانی در قسمت‌هایی همچون شکم، قسمت داخلی پل بینی و دهان آنها نیز دیده می‌شود.

سگ خراسانی بزرگ

سگ‌های قدرتمند خراسانی با طول عمر متوسط ۱۲ سال به عنوان سگ گله و نگهبان مورد استفاده قرار می‌گیرند. سگ‌های نر این نژاد وزنی حدود ۵۵ تا ۸۸ کیلوگرم داشته و نوع ماده آنها وزنی حدود ۴۰ تا ۷۰ کیلوگرم دارند. اصالت این سگ بومی ایران، مربوط به استان خراسان است. خصوصیات ظاهری و اخلاقی سگ‌های نژاد خراسانی شامل موارد زیر هستند که عبارتند از:

• خصوصیات ظاهری سگ خراسانی

سگ خراسانی دارای سر کاملاً قوی و بزرگی بوده و گردن آن پرمو و بسیار کلفت است. پوشش مویی این حیوان کوتاه و متوسط بوده، اکثر آنها رنگ پوست قهوه‌ای، سیاه و سفید دارند.

• خصوصیات اخلاقی سگ خراسانی

این حیوان، سگی بسیار وفادار و باهوش است، تمامی افراد سگ های خراسان را به عنوان حیوانی پرقدرت، پر انرژی و صبور می‌شناسند. افراد می‌توانند با آموزش‌های موثر و مناسب از این حیوان، سگ نگهبان بسیار مفیدی بسازند. سگ‌های خراسان به صاحبان خود، وابستگی و وفاداری بسیار زیادی داشته و می‌توان به راحتی با آنها ارتباطی عمیق و نزدیک داشت.

در مواقعی که به سگ‌های خراسان ناامنی یا استرس وارد می‌شود، خشم و عصبانیت خود را کنترل کرده و آرام و صبور هستند. بنابراین این نژاد از سگ برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند، بسیار مناسب است. تمامی خصوصیات اخلاقی سگ‌های خراسان همانند اجتماعی بودن، شجاعت بالا و درک احساسات صاحبان خود سبب می‌شود تا از آنها به عنوان یک سگ نگهبان و همراه استفاده کرد.  

دعوای سگ خراسانی با سرابی

یک گونه اصیل و معروف از سگ‌ها در ایران، سگ سراب است که در کشورمان آوازه و شهرت بسیار زیادی دارد. این نژاد از سگ با نژادهای سگ های جنگی همانند پشدر و کانگال، شباهت‌های زیادی دارد. سگ‌های سرابی با قیمت تقریبی ۲ الی ۲۰ میلیون تومان با رنگ پوست مشکی، قهوه‌ای تیره و حنایی ملایم به فروش می‌روند. شجاعت، قدرت و جسارت بالای این نژاد از سگ در ایران، موجب محبوبیت آن شده است.

سگ سراب به عنوان خطرناک‌ترین نژاد سگ در کشورمان خصوصیات ظاهری همچون فک بزرگ، سر بزرگ، پاهای قوی و پنجه‌های قدرتمند دارد. سگ اصیل سرابی با قدرت بدنی بالا و فیزیک سالم در میان ایرانی‌ها و جهانیان مشهور و محبوب است. در شهرهای شمال غرب و شمال کشورمان از این نوع نژاد سگ برای نگهبانی در برابر گرگ، خرس و دزد استفاده می شود. طول عمر سگ های نژاد سرابی حدود 12 الی 17 سال است.

سگ خراسانی وحشی

برای نگهداری سگ‌های خراسانی، بهترین مکان جهت فعالیت و حرکت آنها، فضاهای بازی همانند باغ ها هستند. اگر تمایل دارید از این حیوان در خانه نگهداری کنید، باید فضای کافی را برای تمرین‌ها و حرکات او در نظر بگیرید. برای حفظ سلامت روانی و بدنی سگ‌های نژاد خراسانی لازم است به صورت منظم و روزمره تمرینات ذهنی، پیاده‌روی‌های روزانه و بازی‌های تعاملی را انجام دهند.

برای اینکه پوست و موی این نژاد از سگ‌ها، سالم باقیمانده و ظاهر آنها حفظ شود، لازم است به طور منظم موهای آنها را شانه کرده و گره‌های آن را از همدیگر باز کنید. برای رعایت بهداشت پوست این سگ‌ها و جلوگیری از بیماری‌های مختلف، نیاز است هر از گاهی موهای آنها به طور مرتب تراشیده شوند.‌

انجام تمرینات منظم توسط سگ خراسانی باعث می‌شود تا حیوان به طور کامل انرژی خود را تخلیه کند. بنابراین نیاز است در طی روز با این نژاد از سگ برای حفظ سلامت او تمرینات فیزیکی، پیاده‌روی، بازی‌های تعاملی و دویدن انجام شود. این نژاد اصیل سگ ایرانی، مستعد به چاقی بوده، بنابراین باید برای رشد و حفظ سلامت او از تغذیه مناسبی در طول هفته پیروی شود تا وزن حیوان کنترل گردد.

سگ خراسانی شاه غلامی

سگ خراسان بزرگ که از آن به عنوان سگ تایبادی و سگ افغان نیز یاد می‌شود، اصالت طولانی مدت در کشورمان دارد. یکی از قوی‌ترین و قدیمی‌ترین سگ‌های بومی ایران، سگ های سراب متعلق به استان آذربایجان شرقی هستند. این حیوانات بسیار سگ‌های محافظ، قدرتمند، مستقل، کنترل شده و آرامی بوده و به همین خاطر به عنوان سگ نگهبان برای گله و بسیاری از باغ ها و ویلاها پرورش یافته و نگهداری می‌شوند.

سگ سرابی در برابر هرگونه تهدیدی همانند روبرو شدن با موجودات بزرگتر همانند خرس، گراز، پلنگ و گرگ بسیار حیوانی بی باک و شجاع است. سگ‌های نژاد سرابی به عنوان حیوان مطیع و تربیت پذیر، رابطه کاملاً صمیمی و مهربانی با صاحبان خود و خانواده آنها دارند. سگ‌های نژاد سرابی به عنوان حیوانی عضلانی از سن ۱۴ ماهگی به بعد، به سن بلوغ می رسند. این نژاد از سگ‌های بسیار هوشیار به خاطر داشتن پوست بسیار کلفت در برابر چنگال و دندان‌های حیواناتی همانند خرس و شرایط آب و هوایی سخت بسیار مقاوم هستند.

معروف‌ترین نژاد سگ ایرانی یا همان سگ سرابی برای کوچ نشینان و عشایرها استفاده‌های بسیار زیادی دارد. در مناطق مختلف ایران از جمله شمال غربی و شمال و کشورهایی همانند آمریکا و انگلیس، برای نگهبانی دام‌ها و اماکن مختلف از این حیوان استفاده می‌شود. سگ غول پیکر سرابی با استخوان‌های سنگین و سر بزرگ، پوزه‌ای پهن و متوسط دارد. لب‌های بالایی این حیوان آویزان بوده و رنگ چشم‌های آن زرد تیره است.

 

انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
وفا فقط مال خودته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
21
81
با سلام سگ محضر عشق وفا و دوستی بی قید و شرطه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
19
75
بادرود.ماایرانیهانگرشمون نسبت به سگهای بایدعوض کنیم حیوانی که بخاطرصاحبش خودش به کشتن میده خیلی بیشتربایدبهش توجه کرد
رضا
|
Germany
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
20
88
هیچ دوستی بهتر از سگ نیست سگ مظهر وفا و عشق است .با سگها مهربان باشید تا ببینید چگونه از شما دفاع میکنن .تا پای جان و تا آخرین قطره خون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
13
70
وقتی به چشم صاحبش خیره میشه تموم ذهنش میخونه ازبعضی نزدیکان که رابطه نسبی باهشون داری فوق العاده باچشم روتروبامعرفت تره ازهرنظر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
13
47
سرابی کجا ،سگ افغانستان کجا افغانستان سگش مثل تازی هست که انگلیس برد با یک سگ دیگه نژاد خوبی گرفت،،سرابی خالص هست و تک،،اونم خوبه ولی مثل تازی هست و کشیده و پرش خوبی دارن
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
15
34
سگ افغان تو باغات شهریار و ساوجبلاغ کرج کم وبیش پیدا میشه از نظر قد و قواره با سرابی فرق نداره ولی سر افغان بزرگ تره سگهای عشایر کرج هم هست کله بسیار بزرگتر که خیلی کم شده این سگ در دست عشایر کرج تهران ورامین فیروزکوه در طائفه های جمالی جلالی صادقی باقری در گله هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
سگ سنگسری اگر اصلش رو گیر آوردید ..مثل گانگال میماند .. از همه سگها بزرگتر و قوی تره اصلا اندازه یه الاغ هستن.. سرش اندازه یه کوله پشتی ست.
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
14
53
پیشنهاد میکنم سگ نگه ندارید ...غیر این باشه توقعتون از انسانها میره بالا...۱۰ نژاد سگ اسمی جهان دارم ...شده خوردم زمین اومدن بلندم کردن ...از خجالت محو مرامشون شدم ...
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
25
28
خودم رفتم افغانستان دیدم سگ های افغان که ما به اسم سرابی نام داریم. از کشور هند.پاکستان .میایند سگ جنگی همین سگ افغان با دیگر سگهای کشور شرط بندی میلیاردی میدهند خیلی هم معروف هستند همین سگ های افغانی
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
9
43
بنظدم این زمانه به سگ یک‌نان دادن بهتره تا به بندگان کمک‌کردن وفا و عشق و عدم خیانت در ذات این حیوان است بهترین و بی غلو غش ترین رفیق سگ میباشد بلاشک
عباس
|
Finland
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
8
47
سگ سرابی ابر قدرت ترین سگ جهان هست و قیمتش از ۱۰ ملیون تا ۷۰۰ملیون هم‌معامله میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
27
29
بهترین سک که شما میگیم سرابی افغانستان دارد و بهترین سگ که شما میگیم خراسانی باز هم افغانستان دارد به خدا من پناه ساله که به ایرانم فقط یک سگ مانند سگ افغانستان دیدم شما به خاطر که به افغانستان هنوز نرفتم میگیم این سگ ایرانه اگر یک بار به افغانستان میرفتی می دونستی که افغانستان داره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
جناب ناشناس ۸:۱۰، اول که گفتم مجسمه سنگ مرمر سیاه سگ سرابی در کاخ آپادانا پیدا شده، می‌توانید همین الان سرچ کنید در موزه ایران باستان ببینید. دوم اینکه من کی گفتم دوره هخامنش و غیره بوده؟ گفتم در کاخ آپادانا پیدا شد، جمله بنده را یکبار دیگر بخوان. سوم اینکه جنگ ایران و روم ۷۰۰ سال به طول انجامید، بحث یک شب و دو شب نیست جناب. بحث تعصب هم نیست. نمی‌توانید بدون دلیل چیزی را انکار کنید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
13
33
سگ سرابی، به نژاد سگ جنگی معروف است که در‌جنگ بین ایران و روم برای شکستن دادن لشکر سواره استفاده می‌شده که مجسمه آن در تخت جمشید هم پیدا شد و در موزه ملی تاریخ طبیعی در تهران است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
این مجسمه که سگ نگهبان کاخ آپادانا نامیده می‌شود سگ سرابی است که گفته می‌شه به عنوان پیشرو در جنگ سواره نظام استفاده‌ می‌شده تا ارتش روم را از پای در بیاورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
کاخ آپادانا مربوط به زمان هخامنشیانه. زمان هخامنشیان مگه روم وجود داشته؟ آخه خجالت بکشین تخیلات خودتون رو به عنوان فکت بیرون نریزین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
18
29
فقط سگ قهدریجانی
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
26
24
رفیق سرابی و خراسانی رو باهم مقایسه نکن خراسانی ها کت کلفت ترن و تو جنگ با سرابی تا خفه نکنن ول کن نیستن وزنشونم خراسانی ها سنگین ترن من خودم مجموعه دارم نیشابور هر دو نژادو دارم خداییش خراسانی یه چیز دیگس همون آلابای درجه 2 حساب میشه
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
10
23
سلام سگ حیوانخوبی مثل بقیه حیوانها باید درک کرد هر حیوان خودش گربه گوسفند بز مابقی حیوانات باید انسانی به حیوانات اجاره زندگی داد و مواظب حیوان بود سگ هم مثل همه حیوانات جای مناسب نگداری می خواهند و وابسته به صاحبش است نباید از حیوان بدمان یا خوشمان بیاید باید اجازه زندگی و دوچار ازر و ادیت از طرف انساتها نباشند ولی سگهای ولگرد و بدون صاحب بدون تربیت حیوانی مزاحم و خوی وحشی پیدا می کند نباید سگ را بدون صاحب اجازه زادو ولد و بطور ولگرد مبارزه کرد
گنو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
11
15
اگر کسی سگ خوب میخواد گربه ورداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
2
16
درود خوشحال شدم ازسگ بدنگفتید ایوالله بامحبت ترین جاندار فقط فقط داگ از انسان محبت ندیدم اما از داگ زیاد برای شخصی کوشت نظری بردم بهم وفا نکرد ومرا فروخت اما چند تکه اسکلت مرغ به داگی دادم بعددوسال مرادید خم شد تعظيم کرد حیرانم از با مرامیش
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
13
8
سگ برای نگهبانی و درگیری است و عروسک خانه نیست
دانیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
10
10
سگ خراسانی قیدر جوانی بهترین سگ ایران
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
10
10
سلام من سگ دارم هم سرابی دارم هم خراسانی ولی سگ خراسانی حرف اول میزنه تو ایران از نظره قدرتی هم تک من گله گوسفند دارم الان سگ سرابی وافغان وقتی که گرگ می بینه به سمت گرگ حمله نمی کنه تا وقتی خودت کمک سگ نباشی می ترسه بره ولی سگ خراسانی چه ماده وچه نرقشنگ سمت گرگ می‌ره تنهایی وار بابت جنگ داداش حرف اول میزنه سگ سرابی به جرعت میگم از خراسانی کم میاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
24
13
سگ نجس است
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
سگ سرابی بهترینه
محمد حاجی
| United States of America |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
....... به وفادار ترین موجود هستی به دیده حقارت نگاه می کنی ???
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
اصلا میدونی نجس بودن سگ چطوری ورد زبون مردم شد
علی حبیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
اشرف مخلوقات ، اندک تعمل سپس مطالعه و نهایت سخن باقائده بزنین . و از این ....... تاریخ گذشته به خرد خود ندهید ، شخصن اگر موقعیت داشتم یک گله نگداری و سرپرستی میکردم ، شاید این باور برای حضرتعالی کمی دشوار باشد اما که آن بالا ( منظورم بالای ابرها هست ) دوستانم قصه ها از این موجود تعریف کرده اند که مفصل بحث دارد با شما ، لطف کنین دیگر از این جمله تکراری و ....... دست بردارید ممنون و خوش و همیشه سلامت باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
2
13
سگ حیوان وفادار خوبیه لطفا ازارشون ندیم این موجود بسیار مهربون خوبه اتشلاه خدا همه حیونا رو حفظ کنه از دست ادما ظالم وبد انسان بودن ارزوس
آراز
|
Armenia
|
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
3
7
سگ سرابی اصیل پیدا کنی من بالای ۲۰ میلیون میخرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
خب من سراغ دارم ، به شرط هم میدم ، چطوری میتونی تماس بگیری
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
سلام من سگ سرابی دارم ، به شرط هم میدم قیمتش یکم بالاست ولی انصافا از هر لحاظ تکه
جواتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
2
10
با سلام به نظر من سگ نماد بعضی از خصلت های انسانی هستش که تجسم جسمی و ظا هری داره ما آدما باید خصلت های خوبش یاد بگیریم
محمد حاجی
|
United States of America
|
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
4
4
۰
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
1
12
به نظرم انواع سگ ها خوب هستند و هر نوع آن ها داری ویژگی است پس چه خوب است با همه ی کار هایی که این سگ ها برایمان می کنند در قبالش آن ها را دوست داشته باشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
5
3
باجناغ من سگ باز است نفرت دارم ازشت در سراب زندگی میکند
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
2
1
اولین فرق در دمشونه دم سرابی بلند تر و دم خراسنی کوتاهه دکمین توفاوت در سرشونه سر خراسانی بزرگ تره و از بالای سر بین گوشا فاصله بیشتری هست سوم سگ خراسانی معمولا چند رنگن ولی سراب تک رنگه . در کل سرابی نژاد جنگی تریه ولی در کل پژدر قوی ترین نژاد جنگی ایرانه
اصغراقاجری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
2
10
تنها حیوانی که بین انسانها زندگی میکند نگهبانی میدهد ازاحشام انسانها حفاظت میکند جلوی دزدمیگیرد زندیاب مواد یاب وخیلی خصلتهای پاک دیگه داره چجوری وجدانت قبول میکنه بگی نجس؟
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
1
3
به نظر من سگ یه موجودی بهشتی است مثال اگه یه فردی به سگی نون خشک بده اون سگ تا آخر نفس خودشو برای اون فرد فدا میکنه من هم یه سگ دارم که فکر میکنم وقتی بهشت نون میدم یا گوشت میدم و فقتی وفا شو به من نشون مده دوست دارم همون لحظه به گریه بیوفتم ??
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
1
5
سلام دوست عزیز من سگ ندارم ولی سگ را دوست دارم شما کلی مشخصات گفتین ولی یک عکس نگذاشتی ومشخص کنی مدام سرابی وکدام خراسانی یا افغان در ضمن یک اهل دین می گفت در هیچ کجای قرآن اسمی از نحس بودن یک نبرده وتنها دلیل که روحانیون و علمای دین درباره نجس بودن سگ گفتن بخاطر همین وفای سگ هست این حیوان آنقدر باوفاست که اگه یکیش تو هرخونه باشه صاحبش آنقدر بهش دل می بنده که دیگه حاضر نیست بچه داشته باشه یا اگه داره از بچش بیشتر دوستش داره خدایی راست میگه من دیدم عشق و علاقه کسانیکه سگ دارن به این حیوان چقدر هست حتی بعضی ها از فرزندانشون هم بیشتر دوستش دارند واین برای انسجام خانواده خوب نیست
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
3
سلام بهترین نژادسرابی هست حرف نداره توجنگ من سه تادارم کسی خواست باهاش میجنگونم شرطی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
0
6
چی شد سرابی تا 20 میلیون ؟منظورت دلاره؟
سگ سرابی تا 800 معامله میشه بااختلاف بهترین سگ ایران
علی حبیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
1
4
در مجموع چه دوست داشته باشیم چه نه میباید که به این موجود پاک احترام گذاشت ( بمانند تمام حیوانات ) . سگ ندارم اما که بخوبی از خصوصیات سگ ها آشنا شده ام . لطفن .......ی که در مورد این موجود گفته اند را تکرار نکنید . سگ اصحاب کهف ( و بسیاری از پیام آوران ادیان چه اسلامی چه سامی ) سگ داشتند اگر مایل بوده باشید مطالعه بفرمایین درود بر شرفی که از غرور و خودپسندی متعصب نیست و برای سایر موحودات هم ارزشی قائل هست
محمد صدرا قاسمی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
1
1
سگ سرابی
??
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
1
1
نمیدونم بعضی از شما گفتین که سگ سرابی دارم توی جنگ سگا میبرمش و اینا...
دلتون برای اون حیوون بیچاره نمیسوزه که بهتون وفاداره ولی شما ها دارید عذابشون میدین؟ بدون این که نیازی برای جنگ داشته باشه؟ فقط بخاطر پول شماها امکان داره بمیره؟ واقعا براتون متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
1
2
سلام‌من‌از‌هردو‌نژاد‌داشتم‌ودارم‌
خراسانی‌از‌همه‌موارد‌بیسته‌ودر‌هر‌هوایی
‌‌سازگاری‌داره‌‌‌‌
من‌حاظرم‌‌با‌خراسانی‌‌بیام‌جلو‌سراب‌‌‌‌
خراسانی‌بالای‌یک‌متر‌هم‌زیاده‌
سراب‌خالص‌هم‌خیلی‌کمه‌‌‌ تومنطقه‌ما‌هر‌چه‌سراب‌آوردن‌با‌هرماده‌ای‌انداختن‌
بازم‌میگن‌سراب‌هستش‌‌‌‌
سگ‌خراسانی‌از‌جمله‌شاه‌غلامی‌،تایبادی،قهدریجانی‌،وچند‌منطقه‌دیگر‌هستن‌ اونهم‌به‌علت‌پهناورهی‌خراسان‌بزرگ‌هستش‌‌‌که‌به‌همین‌علت‌یک‌تغییراتی‌دارن مثل‌موبلند‌وکم‌مو‌‌،وبعضی‌منطقه‌های‌خراسان‌‌خیلی‌گرم‌وخشک‌هست‌که‌یک
‌مقدار‌ضعیف‌تر‌میشن‌ در‌کل‌سگ‌خراسانی‌هیچ‌گونه‌کم‌وکسری‌نداره‌
غریب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
0
0
سگ از ناتوانی وفا می کند سگ یه حیوان که انسا اونو تعلیم دادن عزیزان اگه عشق ووفا حالیش بود سریک سال‌ نشده به مادر یا خواهر خودش تجاوز نمی کرد باسگ های دیگه درگیر میشه که توله مادرش از خودش باشه این سنبل وفا داری
نظر شما
ادامه