کد خبر: ۷۸۹۶۴
تعداد نظرات: ۳۱ نظر
دامپزشکان منتقد مصوبه اخیر شورای شهر تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
یکی از دامپزشکان منتقد این مصوبه به حکیم مهر می‌گوید: شورای شهر به بهانه فعالیت در پهنه تجاری، قصد تعطیلی کلینیک‌های دامپزشکی را دارد. مگر کار ما تجاری است که بخواهیم وارد منطقه تجاری شویم؟! ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: دامنه اعتراضات به مصوبه اخیر شورای شهر تهران همچنان ادامه دارد و هر لحظه گسترده‌تر می‌شود. منتقدان هشدار می‌دهند که اجرای این مصوبه، تهدیدات امنیتی برای کشور به دنبال خواهد داشت و قطعا دامپزشکان این شرایط را برنمی‌تابند و ساکت نمی‌مانند.

راه پرپیچ و خمی را آمدیم تا در نهایت کلینیک دام کوچک زدیم

یکی از دامپزشکان منتقد مصوبه اخیر شورای شهر تهران، ضمن یادآوری شرایط سخت کاری در حوزه‌های مختلف دامپزشکی از زمان فارغ‌التحصیلی خود، به حکیم مهر می‌گوید: «از ابتدا تصور من و هم‌دوره‌ای‌هایم این بود که می‌توانم وارد بخش طیور شوم و با این تصور جلو رفتیم اما دیدیم شرایط با آنچه که فکر می‌کردیم، فاصله زیادی دارد، چراکه خیلی از همکاران به عنوان دامپزشک ناظر باید از این مرغداری به مرغداری دیگر می‌رفتند و این مسئله اصلا امکان‌پذیر نبود و خود آنها هم دچار مشکل بودند. از طرفی خواستیم جوجه‌ریزی کنیم و متوجه شدیم که چقدر مشکل است. موضوع پایان‌نامه من روی بخش طیور بود و آنجا دیدم که این قضیه اصلاً عملی نیست.»

وی می‌افزاید: «در ادامه تصمیم گرفتم که در حوزه دام بزرگ کار کنم، اما این موضوع هم مخصوصا برای دوستانی که ساکن شهرهای بزرگ هستند، اصلا امکان ندارد که بخواهند در محیط روستایی یا حتی دامداری‌ها کار کنند. تنها مساله‌ای که باقی می‌ماند، حوزه دام کوچک بود که به تدریج رشد کرد و خیلی از همکاران وارد این فضا شدند و دام کوچک را از یک نقطه ضعیف به اینجا رساندیم و به نوعی برای دانشجویان و همچنین شاغلان امید ایجاد شد. رشد حوزه دام کوچک با افزایش بسیار زیاد دانشکده‌های دامپزشکی همزمان شد و همه آنها هزار و یک امید داشتند، چون می‌دیدند که دام بزرگ و حوزه طیور فایده‌ای ندارند و زمینه کاری برای آنها نیست، یا اگر هم باشد، به خاطر مشکلات اقتصادی جامعه امکان فعالیت ندارند.»

هر جایی رفتیم به بن‌بست خوردیم و با هزار امید به حوزه دام کوچک آمدیم

این دامپزشک منتقد تصریح می‌کند: «در حوزه مسئول فنی هم حدود ۲۰ سال پیش که من وارد این بخش شدم، دیدم که باید حقوق خود را از کارفرما بگیریم و قراردادها طبق نظر آنهاست و چون اختیار با کارفرماست، هر طور که دلشان بخواهد قرارداد می‌بندند. در نتیجه عملکرد یک دامپزشک در آنجا به نوعی اتلاف وقت است و نه کار علمی. انسان از نظر روحی ضعیف می‌شود و بعد از مدتی احساس می‌کند که انرژی او تحلیل می‌رود. لذا عملا اگر بخواهیم یک نگاه کلی به دامپزشکی بیندازیم، می‌بینیم هر جایی که رفتیم، به بن‌بست خوردیم و لذا با هزار و یک امید و آرزو، به سراغ دام کوچک آمدیم و از نقطه صفر شروع کردیم و آن را به نقطه روشن کنونی رساندیم.»

وی خاطرنشان می‌کند: «در حال حاضر اگر بخواهیم طبق نظر شورای شهر جلو برویم، حوزه دام کوچک ضربه می‌خورد، چون خیلی از دوستان محل کار خود را خریداری و در آن سرمایه‌گذاری کرده و تغییرات ایجاد کرده‌اند. پهنه‌های مدنظر شورای شهر در مناطق کاملا تجاری واقع شده که اصلا امکان ندارد که دامپزشکان بتوانند در آنجا فعالیت کنند و مردم پت‌های خود را به آنجا ببرند؛ کمااینکه از نظر بهداشتی برای آنها مشکل‌ساز می‌شود.»

برای ۱۰ نفر اشتغال‌زایی کرده‌ام

این مالک کلینیک دامپزشکی ضمن اشاره به فعالیت ۴۰۰ کلینیک دامپزشکی در تهران، اضافه می‌کند: «این تعداد کلینیک ضمن اشتغال‌زایی بالا، خدمات گسترده‌ای را هم به مردم ارائه می‌دهند. خود من به تنهایی برای بیش از ۱۰ نفر اشتغال‌زایی کرده ام و همکاران دیگرم که صاحب بیمارستان هستند، تعداد خیلی بیشتری را مشغول به کار کرده‌اند. گذشته از این مساله، در حال حاضر فرهنگ عمومی تغییر کرده و خیلی از مردم به فکر کمک به حیوانات خیابانی مثل گربه‌های موجود در پارک‌ها و محلات هستند. شاید در طول هفته بالای ۵۰ گربه برای من می‌آورند. لذا حرفه ما لاکچری نیست و یک خدمات متقابل به شمار می‌رود.»

 وی با بیان اینکه فعالیت کلینیک‌ها نقطه امیدی برای ۲۴ دانشکده دامپزشکی به شمار می‌رود که بدون ضابطه و مطالعه تاسیس شدند، می‌گوید: «این در حالی است که کشور فرانسه از ۴۰ سال پیش ۴ دانشکده دامپزشکی با یک ظرفیت محدود دارد. اما در اینجا به همین شکل دانشکده اضافه کردند و مشخص نیست که این سطح از تقاضای ایجاد شده را چه کسی می‌خواهد جواب دهد؟ تازه به یک‌باره می‌گویند که دامپزشک اجازه کار ندارد یا مصوبه شورای شهر که به بهانه فعالیت در پهنه تجاری، قصد تعطیلی کلینیک‌ها را دارد، در حالی که چنین چیزی امکان ندارد و برنامه‌ریزی زندگی همکاران بر اساس همین شغل است. مگر کار ما تجاری است که بخواهیم وارد منطقه تجاری شویم؟»

دامپزشکان مولد اقتصادی هستند

یکی دیگر از دامپزشکان منتقد این مصوبه در گفت‌وگو با حکیم مهر، دامپزشکان را یک جمعیت فعال و عنصر مهم اقتصادی معرفی می‌کند که بنا بر قانون جدید مالیاتی و بر اساس کارکرد حساب‌های بانکی به ویژه دستگاه کارت‌خوان، مالیات پرداخت می‌کنند و از طریق پرداخت ارزش افزوده، نوعی درآمدزایی برای کشور، دولت و جامعه به شمار می‌روند.

وی از تعداد زیاد دامپزشکان شاغل در حوزه دام کوچک سخن می‌گوید و نگران است که با اجرای این مصوبه، تنها منبع درآمد همکارانش از بین برود: «اگر نتوانیم این افراد را که به هر نوعی در کنار ما قرار گرفته و خدماتی را ارائه می‌دهند، از نظر مالی حمایت کنیم، بیکار می‌شوند. این در حالی است که درآمد دامپزشکان از محل مالیات به جامعه بر می‌گردد و صرف آن می‌شود و این چرخه می‌چرخد. با حذف این افراد از چرخه اقتصادی، از نظر بهداشتی، اقتصادی و امنیتی به جامعه آسیب می‌زنیم. جنبه امنیتی قضیه این است که دامپزشک هیچ امیدی به کار و به آینده ندارد و اگر تنها ممر درآمد او را بگیرند، مساله بسیار خطرناک می‌شود. ما تاجر و سرمایه‌دار نیستیم و مهارت دیگری نداریم و حتی شاخه‌های دیگر دامپزشکی را هم بلد نیستیم؟ افرادی که این طرح را ارائه کردند، هیچ محاسبه‌ای از عواقب آن نداشتند.»

راهکار چیست؟

این دامپزشک منتقد، یکی از راهکارهای برون‌رفت از این شرایط را در این می‌داند که حداقل کاری به مجوزهای قبلی نداشته باشند: «باید با افرادی که قبلا به آنها مجوز دادند، تعامل کرد تا بتوانند به کار خود ادامه دهند. آنها برنامه‌ریزی‌های زیادی برای زندگی خود کردند و نمی‌توان به آنها گفت که سریعا کلینیک را تعطیل یا آن را به فضای اداری منتقل کنید. این کار، شدنی نیست. کمااینکه درآمد حرفه دامپزشکی آن‌قدر زیاد نیست که بتوانند در بخش اداری فعالیت کنند، لذا افرادی را که در حال حاضر توانستند مستقر شوند و کار کنند و با مردم هم مشکلی ندارند، نباید دستکاری کرد.»

دامپزشکان ساکت نمی‌مانند

وی تصریح می‌کند: «هر بار که نامه پلمپ کلینیک یک همکار می‌آید، استرس و بار روانی بسیار زیادی ایجاد می‌کند. راهکار همان است که رئیس نظام دامپزشکی استان تهران در جلسه شورای نظام با اشراف کامل عنوان کرد؛ باید از ایشان حمایت شود و همچنین سازمان دامپزشکی نیز با نظام دامپزشکی هماهنگ شود، چون اگر دامپزشکان بیکار شوند، وجهه خوبی برای سازمان نخواهد داشت. چطور می‌خواهند مشکلات این تعداد دامپزشک بیکار را برطرف کنند؟ از طرفی اگر این مصوبه اجرایی شود، دامپزشکان ساکت نمی‌مانند و حتما اقدام به تجمع جلوی سازمان می‌کنند؛ تجمعی که به سادگی تمام نمی‌شود، چون زندگی شخص از او گرفته شده و او هیچ امیدی ندارد.»

وی خاطرنشان می‌کند: «بحث اعتراض دامپزشکان مانند بازنشسته‌ها نیست که به زودی تمام شود، چون بازنشسته‌ها حقوق دارند. خیلی از متخصصان ما به امید این شغل وقت گذاشتند و تخصص گرفتند و برای کلینیک‌های خود هزینه‌های زیادی کردند.»

 

انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
5
10
رادیکال بودن نه تنها تا الان تبعات زیادی برای کشور داشته و مانع پیشرفت و ترقی شده، بلکه هزینه‌های سرسام آوری را بر‌ روی دست شهروندان گذاشته است که فرار را بر قرار در سرزمین مادری‌شان ترجیح می‌دهند. متاسفم برای مغزهایی که فقط دنبال منفعت و رادیکال‌گرایی خود هستند و نه مردم و کشور برای آنها ذره‌ای اهمیت نداشته و ندارد.
رزیدنت اخراجی دانشگاه تهران
|
United States of America
|
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
3
7
این را هم اضافه کنم که همه این مشکلات و دردسرها عموماً بر چند محور اصلی استوارند:

1. **منفعت‌طلبی شخصی و گروهی**: یکی از مشکلات اساسی در سیستم‌های مدیریتی و اداری، نفوذ منفعت‌طلبی شخصی و گروهی است. وقتی منافع شخصی و گروهی بر منافع عمومی اولویت پیدا می‌کند، کیفیت خدمات کاهش می‌یابد و فساد افزایش می‌یابد. این مشکل باعث می‌شود که تصمیمات مدیریتی بیشتر به نفع افراد خاص و گروه‌های قدرتمند باشد تا به نفع عموم مردم.

2. **نبود شایسته‌سالاری**: بسیاری از انتقادات به نبود شایسته‌سالاری در انتصابات و ارتقاء کارکنان برمی‌گردد. در چنین سیستم‌هایی، افراد بر اساس روابط شخصی، خانوادگی یا سیاسی ارتقاء می‌یابند، نه بر اساس توانایی‌ها و شایستگی‌هایشان. این امر باعث می‌شود که افراد کاردان و متخصص کمتر در مناصب مدیریتی و کلیدی قرار بگیرند.

3. **عدم شفافیت و پاسخگویی**: نبود شفافیت و پاسخگویی در سیستم‌های مدیریتی و اداری منجر به افزایش فساد و کاهش اعتماد عمومی می‌شود. وقتی که تصمیمات مدیریتی و اداری بدون شفافیت اتخاذ می‌شوند و هیچ مکانیزمی برای پاسخگویی وجود ندارد، سوءاستفاده از منابع و امکانات عمومی امری رایج می‌شود.

4. **ضعف در برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌ها**: نبود افراد آگاه و کاردان باعث می‌شود که برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌ها به‌طور ناکارآمد و غیرموثر انجام شود. این امر می‌تواند منجر به هدر رفت منابع، تأخیر در پروژه‌ها و عدم تحقق اهداف کلان شود.

5. **تضاد منافع و نادیده گرفتن منافع عمومی**: در سیستم‌هایی که منفعت‌طلبی غالب است، تضاد منافع به‌طور مکرر رخ می‌دهد و منافع عمومی نادیده گرفته می‌شود. این وضعیت باعث می‌شود که تصمیمات مدیریتی به نفع عده‌ای خاص اتخاذ شود و نیازهای عمومی جامعه مورد توجه قرار نگیرد.

راهکارهای پیشنهادی برای رفع این مشکلات می‌تواند شامل ارتقای شفافیت و پاسخگویی، تقویت شایسته‌سالاری در انتصابات، ایجاد مکانیزم‌های نظارتی قوی‌تر و آموزش و ارتقای مهارت‌های مدیریتی و اداری در بین کارکنان باشد. تنها با اصلاح این نواقص می‌توان به یک سیستم مدیریتی و اداری کارآمد و مؤثر دست یافت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
4
9
کلینیکهای قبلی در شهر باشند جدیدها برن خارج شهر!!.. این چه استدلالی است؟!! همینجوری میخواین از حقوق همکاران دفاع بشه!! اگر عدالت هست میبایست یا همه بمونن یا همه برن.. وقتی خودمون پشت هم نیستیم، میشه این وضعیت..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
متاسفانه بسیاری از کلینیک ها هم در شرایط فعلی اقتصادی و هزینه اجاره و پرسنل صرفه اقتصادی ندارند. و همین تعداد بتونن سرپا بمونن کاربزرگیه. تاسیس کلینیک جدید شجاعت می خواهد. انهایی که پشت سر هم دانشکده دامپزشکی تاسیس کردند و تجارت تربیت دامپزشک را برای خودشان رونق دادن بیان جوابگوی مرحله بعدی باشن و کار تاسیس کنن در ماههای گذشته در خبرها امده بود دانشکده دامپزشکی ورامین و رشت و... هم در نوبت تاسیس هستند
دکتر حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
3
7
اگر واقعا دنبال حل این مشکلات هستید بزرگواران! اول یه سوزن باید به خودمون بزنیم بعد یک جوالدوز به دیگران. همین الان شما کلمات "هزینه دامپزشکی " و "هزینه پزشکی"را در گوگل جستجو کنید. از نتیجه این جستجوی ساده فاجعه ای را که همکاران نا آگاه نسبت به نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی رقم زدند را می‌توان مشاهده کرد . کدام پزشک یا درمانگاه پزشکی یا بیمارستان رو پیدا می‌کنید که قیمت خدمات خودش رو بیاد در اینترنت اعلام عمومی کنه ، کدام پزشکی رو پیدا مکنید که درآمد خودش رو بیاد اعلام بکنه . روزی که برای تبلیغات، هزینه های دامپزشکی را در شبکه های اجتماعی منتشر می‌کردند و تیزر برای درآمد روزانه یک دامپزشک درست میکردند حضرات شومن دامپزشک ، هر چقدر داد زدیم که این کار شما عواقبش دامن همه صنف را خواهد گرفت گوش شنوایی نبود و مثل همیشه نظام دامپزشکی هم نظاره گر ی بیش نبود .
قبول کنید اکثریت فعالان هم صنف ما کار رسانه ای بلد نیستند . قاضی یا شورای شهری که این تبلیغات غیر واقعی را می بیند حق داره از من و شما قبول نکنه که اکثریت فعالان حرفه ما هشت شون گرو نه شونه و داریم کمک میکنیم به حفظ سلامت جامعه ‌.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
کاملا موافقم. چند تا ادم زرنگ که در هر صنفی پیدا میشن با راه انداختن کلیپ های مسخره و زشت به کل صنف اسیب زدن و ما که نمی تونیم مستقیم واکنش نشان بدیم این وظیفه نظام دامپزشکی بود که با این رفتارهای غیر حرفه ای برخورد می کرد مثلا طرف از روی پتو به سگ و یا گربه امپول تزریق می کند و یا در کلیپ هایش سطل سیف باکس بود که کیسه زباله داخلش انداخته بود کاملا مشخصه طرف کاملا از علم پرت است و فقط از تواناییهای کمدین بودنش داره استفاده می کنه و یا می خواد بگه سگ دوست است الت حیوان را در مقابل دوربین می بوسه معلومه با وایرال شدن این صحنه ها نگاه جامعه بدبینانه خواهد شد و یا یک بیسواد دیگه برای جلب مشتری کلیپ واق زدن انواع نژاد ها و راه رفتن انها را نمایش میده با هنرنمایی خودش. واقعا زشته و ضربه به کل حرفه و حایگاه دامپزشکی است و یا تفاوت گربه بی پناه خیابانی و گربه خانگی را بازی کرده که یک کاسه گذاشته حلوش در گوشه خیابان داره گدایی می کنه. رسیدگی به این رفتارها قطعا از وظایف نظام دامپزشکی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
4
6
بخش دیگری از حرفه دامپزشکی در این مطلب به ان اشاره نشد
داروخانه دامپزشکی که یکی از پر استرس ترین شغل های دامپزشکی است
تصور کنید داروهای مرغداریها را تامین کنید و بعد یکدفعه ببینی مرغدار مستقیما از شرکت پخش خرید کنه و یا اگر هم از شما خرید کرد بدلیل مشکلات اقتصادی نتونه چک هایش را پاس کند. تعداد زیادی از همکارانم بدلیل ورشکستگی داروخانه اشان را تعطیل کرده اند و یا بدلیل نداشتن مشتری حتی در شهرهای کوچک مجبورند غذای سگ و گربه و ملزومات انها را بفروشند. و انها نیز وابسته به دام کوچک شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
4
1
ای بابا در شاهر باشند چیه باز عز یزان می گویند!
بابا پهنه مسکونی نباشند و بروند پهنه تجاری نه اینکه برون برون پخنه
در ضمن جدید ی ها مجوز نمیدن قدیمی ها هم موقع تمدید مجو خدمتشان می رسند شاد نباشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
1
5
هیچ کاری بجز عدم پرداخت حق عضویت نظام نمی توانند انجام دهند و این بهترین راهکار است که این دکان پلمب گردد
دامپزشک تازه فارغ التحصیل
|
Germany
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
1
6
راه حل این بود که قدیمی هارو کار نداشته باشید و یقه جدیدهارو بگیرید؟ به شخصه اگر متوجه بشم اینکار میخوان بکنن به دیوان عدالت اداری شکایت خواهم کرد.
پاسخ ها
دامپزشک کهنه
| Denmark |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
دامپزشک تازه برو شکایت کن ببین دستت به کجا بنده
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
از طرفی حق به جانب شماست حق داری که آینده ات را مطالبه کنی حق شما همینه و متاسفانه بدلیل تعداد زیاد فارغ التحصیل بازتر کار اشباع شده است این هم باید مطالبه کنید که چرا بدون محاسبه دانشجو می گیرید و... اینکه شما هنوز بدنیا نیامده بودی و من با سختی و چنگ و دندان کلینیک تاسیس کردم و بقول معروف خاکش را خوردم و زندگیم را بابت ان گذاشتم. طبعا از شما در احقاق حق جلوتر هستم اینکه کلینیک را با هزار سختی بخرم و حالا بگن نمی تونی کار کنی... شما هنوز سروع نکردی اینقدر شاکی شدی من و امثال من چی بگیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
قدیمی ها هم دقیقا همین بلا سرشون میاد! بزار موقع تمدید پروانشون بررسه می بینی چه میشه الان دارن جدید درو می کنن که کار راحت تر باشه
محمد جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
3
8
این آقایون اگر به تبعات چیزی فکر میکردن که ما این همه سال از دنیا عقب نبودیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
0
4
آن زمان که شهر های دیگه این قانون اجرا شد و دامپزشک های استان های دیگر صداشون در نیامد، یک روز فکر نمیگردند این اتفاق گریبان استان خودشان را نیز بگیرد.
آن زمان که این قانون در سایر شهرستان ها عملی شد اگر همه دامپزشکان دست به دست هم میدادند و نمیگذاشتند این اتفاق برای آنان بیوفتد الان شاهد این وضعیت نبودیم.اما متاسفانه به خیال خود گفتیم این برای شهرستان های دیگر است نه تهران!حال باید پاسخگو باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
دقیقا.. و الان هم اگر تعداد اندکی بتونن جان سالم بدر ببرن سر فرصت میان سراغ بقیه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
متاسفانه منفعل عمل کردن شورای نظام دامپزشکی در استان های مربوطه را گردن سایر همکاران نیندازید بخوبی بیاد دارم همکاران به تنهایی در گروههای شبکه های اجتماعی پیگیر همکاران در همدان و کرمانشاه بودند اما وظیفه اصلی بر عهده روسای نظام استان است که بخاطر حفط حایگاه خودش کاری نکرد اما رئیس نظام تهران از صندلی و حایگاهش گذشته و صدای همکاران در استان شده است تفاوت اینجاست و بهتره با نگاه دقیق و بیطرفانه قضایا را ببینید
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
0
1
اول میگفتین مصوبه خودش دقیقا چیه، ما صورت مساله رو نمیدونیم داریم جواب دامپزشک رو می‌خونیم.
,دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
1
3
متاسفم از اینکه آقایان بجای حل معضلات کشور انگشت روی کلینک های دامپزشکی می گذارند و انرا علم کرده اند، مگر نمی دانند که دامپزشکان بزرگترین نقش را در پیشگیری از بیماری های دام به انسان را بعهده دارند و مهمترین نقش را در تغذیه انسانها دارند?
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
2
0
#برای سگهای بیگناه ممنوعه.
همش ماجرا اینه که با حیوان خانگی داشتن مشکل دارن، بقیه بهانس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
1
0
آنقدر ............ هستن که خودشون واسه جوون‌ها هیچ شغلی که اوکی نمیکنن خودشونم که طفلکیها دست به کار میشن اینجوری براشون مشکل درست میکنن باید عواقب این کاراشونم تحمل کنن چون مطمئنن گروه بچه های دامپزشکی و حتی گروه پشتیبانی محیط زیست و بچه های حامی روز خوش واسشون نمیزارن و برخورد جدی باهاشون میکنن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
0
0
نخیر اتفاقا سکوت خواهیم کرد! ما که در برابر ........ انفعال نظام دامپزشکی و ..... سکوت کرده ایم! ما که دربرابر .........های در قالب نظارت سازمان دامپزشکی از واحدهای خصوصی صنف دامپزشکی بی تفاوت بوده ایم ،ما که از انفعال نهادهای صنفی مان در برابر خط تولید مدارک بی ارزش شده و فاقد کیفیت دامپزشکی خفقان گرفته ایم ..ما که درآمد فروش غذا و خاک و اکسسوری ها در پت شاپ های افراد بی سواد نسبت به خدمات دامپزشکی مان را سال هاست که می بینیم!.... ما اگر همه مان سکوت نکنیم،اکثریتمان خاموش خواهیم ماند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
0
0
دلمون خوش بود احیا شدن شوراها مشکلات شهر و روستاها را حل می‌کند خودشان شدن یه معضل و اتلاف بودجه جهت ایجاد دردسر برای مردم در هر کاری میخواهید دخالت کنید از همان صنف هم دعوت کنید کار بی مشورت نکنید پیامبر هم که به منبع وحی متصل بود مشورت می‌کرد دستور قرآن کریم هم هست
نحوه انتخاب شهردارتان نشون میده چقدر کارهاتون اصولیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
0
0
دوست عزیز اعتراضات شما به حق است اما در مقدمه صحبت هایتان چیزهایی می‌فرمایید که انسان تعجب می‌کند. یعنی چی کار در حوزه دام بزرگ و طیور برای ساکنان شهرهای بزرگ عملا امکان پذیر نیست؟ پس چه کسانی در دامداری های صنعتی بزرگ در اطرف شهرهای بزرگ کار می‌کنند؟ اینطوری که شما میفرمایید دامپزشکی یعنی صرفآ دام کوچک. خوشتان بیاید یا نیاید حوزه دام کوچک حداقل در بخشی از اون مربوط به دکترهایی است که دوست داشتن ادای پزشک ها رو دربیارن و با عینک دودی برن و بیان و فرمایش کنن و چون این فضاها در دام بزرگ یا طیور فراهم نبوده رفتند سمت دام کوچک و نادانسته با اين اداها لطمه های زیادی هم به این حوزه وارد کرده اند چون فکرشان و هدفشان بحث علمی ماجرا نبوده است و دنبال چیزهای دیگری بوده اند که آخرش شده این.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
دوست عزیز. دامپزشکی یک رشته استراتژیک است و تولید مواد غذایی کشور به ان وابسته است و تردیدی در ان نیست اما انگار در عمق کار قرار ندارید. چند تا واحد دامداری بزرگ در اطراف شهرهای بزرگ و کوچک سراغ دارید که رو به ورشکستگی نرفته باشند نام ببرید. و با این حجم زیاد فارغ التحصیل همان دامداریها چند تا دامپزشک را مشغول به کار می کنند؟ چند تا دامداری روستایی را می شناسید که به دامپزشکان جدید مراجعه کنند؟ شما در یک فضای رویایی سیر می کنید عزیز دل. اجتمالا یا دامپرشک نیستید و یا اگر دامپزشک هستید حتما استخدام دولتی هستید و از شرایط کاری مطلع نیستید بدلیل همین فضای کسب و کار است که بسیاری از همکاران در باتلاق کلینیک دام کوچک می افتند و سرمایه گذاری می کنند و محلی را اجاره می کنند اما می بینند اینجا هم کار نیست و بدون نتیجه مجبورند در انرا ببندند و دنبال شغل دیگری بروند. ان صفاتی که جنابعالی نثار سایر همکاران کردید واقعا نهایت بی انصافی بود. اگر اینقدر اطلاعات دارید و انسان خیری هستید لطفا یک صغحه معرفی جایگاههای خالی شغلی در دامداریها و مرغداریها در صفحات محازی ایجاد کنید و به همکارانتان در یافتن کار کمک کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
کجا استراتژیک است؟؟؟؟؟؟
خود وزارت کشاورزی قبولش نداره
محیط زیست میگه سواد ندارن
دیوان میگه شغل لازم و حساس نیست و کسب و کاره
وزارت بهداشت توی مجموعه خودش راهش نمی ده
از اول در گوش ما الکی خوندن استراتژیک است نه اقا هیچی نیست!
مبین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
0
0
یک مشکل این است که بین تعداد دامپزشکان فارغ التحصیل شده و بازار کار تناسبی وجود ندارد. به علت اینکه دامپزشکان شغل مناسبی پیدا نمی‌کنند تعدادی از آنها به تاسیس کلینیک دام‌های کوچک رو می‌آورند که البته نسبت به دام‌های بزرگ راحت‌تر و پردرآمدتر است.
اینکه گفتید دامپزشکان در امنیت و اقتصاد کشور نقش دارند در مورد دامپزشکانی که در بخش دام‌های بزرگ، طیور، آبزیان و آزمایشگاه‌ها و محیط‌های علمی و دانشگاه و.... فعالیت می‌کنند از نظر اقتصادی، علمی و پژوهشی و امنیت غذایی از اهمیت بسزایی برخوردار است. در مواردی که نگهداری سگ یک هدف مفید و عقلایی دارد مثل سگ گله، سگ نگهبان، ‌سگهایی که دزد یا مواد مخدر یا جسد را پیدا می‌کنند، نگهداری و کنترل و پیشگیری و درمان یماری‌های آنها ضرورت دارد و به نفع بهداشت عمومی جامعه هم می‌باشد من با آنها کاری ندارم ولی من نمی‌دانم تغذیه و درمان سگ‌های ولگرد و بی صاحب یا سگ‌های زینتی وآپارتمانی و حتی گربه‌هایی که در کوی و برزن ول هستند چه فایده ای دارد( البته غیر از پول مالیاتی که گفتند ما به دولت می‌پردازیم ) حتی وجود سگ‌های بی‌صاحب و حتی گاهی صاحب‌دار در شهر و مکان های عمومی خطرات بهداشتی و امنیتی برای جامعه دارد و تعادل محیط زیست را هم به هم می‌زند. شهرداری موظف است سگ‌های بی‌صاحب را جمع کند و تغذیه سگ‌های بی‌صاحب نه تنها کمک به امنیت جامعه نیست بلکه موجب ایجاد خطرات بهداشتی و امنیتی و به هم زدن محیط زیست می‌شود ..............
آرمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
0
0
همکار عزیز این داستان خیلی وقته که تو شهرستان ها اجرا شده
بنده از ابتدای شروع به فعالیتم ملک تجاری اجاره کردم و در برخوردی که با کارکنای شهرداری هم داشتم همشون بر این عقیده بودن ک محل کار ما باید تجاری باشه، گویا شما ک از ۲۰ سال پیش مشغول کار بودی واست مهم نبود شهرستان ها داره چه اتفاقی میوفته و میگفتی به من ربطی نداره، حالا به شما هم رسیده
درضمن اگر بخوای فعالیت کنی تو کار دامپزشکی مجبوری کت و شلوار و کرواتتو دربیاری و بری تو دل کار ،اینطوری تو خیلی فیلد ها کار واسه کار بلدا هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
0
0
این چه تصور کوته فکرانه است که هر کسی در دام کوچک کار می کنه کت شلوار و کرواتی است. وقتی شغل نیست به هر دری می زنی حتی بدونی تاسیس مطب در شرایط اقتصادی فعلی یک ریسک بزرگ است و احتمال ورشکستگی و از دست دادن همان سرمایه اندک وجود دارذ
بد نیست گاعی وجدانتان را قاضی کنید و بیش از این نمک روی زخم بقیه نپاشید
علی
|
Germany
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
0
0
دوستی گفته بود اگر بخوان فقط نیروهای جدید رو محدود کنن و قدیمی ها کارشون رو بکنند میره به دیولن عدالت اداری شکایت میکنه و بقیه تمسخرش کرده بودن که برو شکایت کن. عزیزان شکایت به دیوان عدالت اداری خیلی مسائل رو باعث شده خصوصا اگر اتحاد تشکیل بشه بینشون و همگی اقدام کنند.یادمه بخاطر شکایت یک دانشجو درباره کنکور یکی از قوانین اصلی و مهم کل کنکور کشور رو تغییر دادند.
قطعا درصورت کشیده شدن کار به دیوان عدالت اداری به نفع این دوستان رای صادر خواهد شد
بهتره دامپزشکان جدید و قدیم به جان هم نیفتند و هردو با نگاه به منافع تمام قشر دامپزشکان اقدام نمایند وگرنه موضوع اون ضرب المثل که دیگی که برای من نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه رخ خواهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
صورت مسله متوحه نشدی دوست گرامی
همون دیوان رای داد که دامپزشکی کسب و کاره و مثل پزشکی و.. نیست که خدمات عمومی باشه در نتیجه منافع و مزایای اونا شامل دامپزشکی نیست!
مثلا اینکه پزشک در ملک مسکونی ( سند مسکونی یعنی همون پهنه مسکونی ) اجازه مطب داره
اما با اون حکم دیوالن این مورد شامل حال دامپزشک نمیشه! پس شهرداری داره با قوانین همون دیوان عمل می کنه می خوای بری دیوان از دیوان به خود دیوان شکایت کنی؟؟؟
رای هخیات عمومی بوده یعنی همه قاضی های دیوان می شینن به ریاست دیوان در مورد یه چیز رای می دن و اون رای قابل شکستن نیست!
نظر شما
ادامه