کد خبر: ۷۸۹۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف گفت: روباه شنی اولین بار در زیستگاه‌های این شهرستان مشاهده و تصویربرداری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، «محمد دادی» افزود: یکی از همیاران افتخاری محیط زیست و علاقمندان به طبیعت و حیات وحش به نام «هادی باغانی» توانست برای اولین بار در شهرستان خوسف و در منطقه آبگرم کویر لوت از یک قلاده روباه شنی تصویربرداری کند.

وی بیان کرد: جثه روباه شنی کوچک‌تر از روباه معمولی ولی گوش‌ها به نسبت بزرگ‌تر است، رنگ پشت گوش‌ها برخلاف روباه معمولی سیاه نیست و غالبا به رنگ پشت بدن یا زرد متمایل به نارنجی است.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف با برشمردن سایر ویژگی‌های این گونه گفت: وجود یک لایه ضخیم و پهن خز در کف پنجه دست و پا با موهای ضخیم و بلند باعث شده نیروی وزن در واحد سطح وسیع‌تری گسترده شود و پنجه‌ها بسیار کمتر در ماسه‌های نرم فرو برود.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته پس از گونه‌های گربه وحشی، شاه روباه، گربه شنی، سمور سنگی، روباه شنی پنجمین گونه‌ای است که در طبیعت شهرستان خوسف برای اولین بار مشاهده و ثبت شده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۵ کیلومتری بیرجند است.

۹ منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش، ۶ منطقه شکار ممنوع و چهار منطقه شکار ممنوع مرزی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
1
طفلک انقدر که تو اون بیابون برهوت خراسان غذا گیرش نیومده از گرسنگی پوست و استخون شده
نظر شما
ادامه