کد خبر: ۷۸۹۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چاراویماق از کشف و ضبط 10 هزار قلم دارو واکسن و مکمل‌های دامی تاریخ منقضی و غیر قابل مصرف دامی در شهرستان چاراویماق خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، «مهندس سعید بابازاده» افزود: طی بازدید و بررسی اکیپ دارو و درمان اداره دامپزشکی شهرستان چاراویماق از یکی از داروخانه‌های دامپزشکی شهرستان با توجه به اینکه اقلام مورد نظر تاریخ منقضی و خارج از چرخه قانونی توزیع دارو (قاچاق) بودند کشف و ضبط گردید و پرونده‌ به مرجع قضائی شهرستان ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام کارشناسان، این داروها غیر قابل مصرف تشخیص داده شدند، افزود: مصرف داروهای غیر مجاز و تاریخ منقضی تاثیری در بهبود دام بیمار ندارد بلکه خسارت‌های جبران‌ناپذیری نیز برای دامداران در پی خواهد داشت.

مهندس بابازاده از دامداران خواست: که پیش از خرید و استفاده از هر دارویی به تاریخ انقضا آن توجه کنند، زیرا داروهای تاریخ منقضی اثر‌بخشی ندارد و برخی مواقع با تغییر در ترکیبات شیمیایی دارو و ساختار آنها عوارض جبران‌ناپذیری ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: دامداران و مالکان مراکز پرورش دام، داروها و اقلام مورد نیاز دامپزشکی و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز را از مراکز مجاز که تحت نظارت دامپزشکی است تهیه کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چاراویماق گفت: تشدید نظارت‌ها در زمینه‌ی کنترل دارو و فرآورده‌های بیولوژیک و همچنین شاغلان و فعالان دارو و درمان دامپزشکی از سوی کارشناسان این اداره بصورت مداوم در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: این شهرستان در زمان حاضر یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامداری در آذربایجان‌شرقی است و بیشتر اهالی در شغل کشاورزی و دامداری مشغول فعالیت هستند.

وی در پایان اشاره نمود: اهالی شهرستان هر گونه تخلف در حیطه‌ی ‌دامپزشکی را به سامانه 1512 و یا شماره تلفن 52721277 دامپزشکی گزارش دهند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
2
خداقوت شبکه دامپزشکی چاراویماق
نظر شما
ادامه