کد خبر: ۷۹۰۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم با همکاری و هم فکری تمامی ظرفیت های تخصصی موجود، در کنار حفاظت مستمر از زیستگاه، برنامه های منسجمی برای تکثیر در اسارت یوز با بهره گیری از توان فنی داخلی و مشورت با کارشناسان خارجی تدوین و اجرا کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، «حسن اکبری» معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان با بیان این مطلب در جلسه ای که برای بررسی اقدامات مورد نیاز در مرکز تکثیر و پرورش یوزپلنگ توران برگزار شد، خاطر نشان کرد: با موفقیت در پروژه تکثیر در اسارت، می توانیم درآینده تصمیمات بهتری برای حفاظت از یوز آسیایی بگیریم. 

وی در ادامه اظهار داشت: برای موفقیت برنامه تکثیر در اسارت نباید زمان را از دست بدهیم چون زمان ما بسیار محدود است و باید از تمامی فرصت ها به بهترین نحو استفاده کنیم.

اکبری تاکید کرد: استاندارد نمودن فضای سایت تکثیر با جدیت در دستور کار سازمان قرار گرفته و با توکل بر خدا و با توجه به منابع اعتباری تامین شده برای فصل سرد سال شرایط سایت را به گونه ای که مناسب برای زادآوری یوزها باشد آماده خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، این جلسه تخصصی به منظور هم اندیشی پیرامون آخرین وضعیت یوزپلنگ های سایت تکثیر در اسارت توران و اقدامات مورد نیاز در این مرکز تکثیر و پرورش، با حضور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، متخصصان دامپزشکی از دانشگاه ها از جمله دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی چالوس، دامپزشک باغ وحش ارم، دامپزشکان دفتر حیات وحش سازمان و کارشناسان مرتبط در محل دفتر معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان برگزار شد.

در این جلسه گزارشی نیز از آخرین وضعیت یوزپلنگ ها برای اجرای طرح های تکثیر در اسارت توسط دامپزشکان  ارائه شده تصمیمات لازم اتخاذ شد و مقرر گردید بعد از هر مرحله اقدام در سایت تکثیر، گزارش کامل اقدامات در جلسه ای با حضور کارشناسان حیات وحش و دامپزشکان متخصص از بیرون سازمان مطرح و پروتکل و زمان بندی اقدامات اجرایی بعدی مشخص شود. همچنین مقرر شد دامپزشکان متخصص از دانشگاه و مراکز درمانی معتبر و دارای تجربه در بازدیدها و اقدامات دوره ای خاص، دامپزشکان سازمان را همراهی نمایند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
3
1
اینجور که از ظواهر امر و تصویر پیداست این دوستان هیچکدومشون چیزی بلد نیست
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
1
0
اینجوری که از تصویر پیداست بحثاشون دکتر اکرامی رو کلافه کرده
نظر شما
ادامه