کد خبر: ۷۹۰۰۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر احسان مصطفوی» افزود: هر چقدر که نظارت و پایش دقیق‌تری بر سلامت حیوانات و به طور خاص حیوانات خانگی که در معرض تماس بیشتری با انسان‌ها هستند، صورت گیرد، انتظار می‌رود که خطر انتقال بیماری‌های مشترک کاهش یابد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران در پاسخ به سوال حکیم مهر مبنی بر اینکه محدودیت‌های اخیر شورای شهر برای فعالیت کلینیک‌های دام کوچک در سطح شهر، چه تبعاتی می‌تواند برای جامعه به دنبال داشته باشد، گفت: «اگر بخواهم از منظر بهداشتی به این تصمیم بپردازم، باید گفت که بیماری‌های با منشاء دامی، سهم مهمی از بیماری‌های عفونی و نوپدید در انسان را به خود اختصاص می‌دهند.»

«دکتر احسان مصطفوی» ادامه داد: «بنابراین هر چقدر که نظارت و پایش دقیق‌تری بر سلامت حیوانات و به طور خاص حیوانات خانگی که در معرض تماس بیشتری با انسان‌ها هستند، صورت گیرد، انتظار می‌رود که خطر انتقال بیماری‌های مشترک کاهش یابد.»

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: «از نظر ارزیابی خطر، هر چقدر مسیر برای دریافت‌کنندگان خدمت تسهیل شود و مراکز خدمت‌رسانی دامپزشکی به محل سکونت مراجعین نزدیک‌تر باشند، انتظار داریم که در مواقع نیاز، مراجعه صاحبان دام بیشتر و سریع‌تر اتفاق بیفتد؛ لذا بهتر است در تصمیم‌گیری‌های این‌چنینی، این ملاحظات که ممکن است تبعات بهداشتی برای جامعه داشته باشد هم مدنظر قرار گیرد.»

دکتر مصطفوی در ادامه، بیماری هاری را یکی از بیماری‌های مشترک و مهم بومی کشور عنوان و تصریح کرد: «اگرچه بیشترین موارد گزارش شده این بیماری در ایران مربوط به سگ‌های بدون صاحب است، اما هاری از دام‌های اهلی و همچنین حیوانات خانگی نیز انتقال پیدا می‌کند و مسلما نظارت دامپزشکان بر برنامه واکسیناسیون دام‌ها بسیار مهم است و یکی از خدمات مهمی است که دامپزشکان در جهت کاهش خطر هاری ارائه می‌دهند.»

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
0
چه ربطی به این داره که ملک محل کلینیک تجاری باشد و مسکونی نباشد؟
گفتن پهنه مسکونی نباشد ! یعنی ملک تجاری باشد اینجوری که با این استدلال دوستان ملک تجاری جاهای بهتری برای دسترسی به درمان های دامپزشکی است !!!
کی گفته دامپزشکی گفتن برو بیرون شهر؟؟ گفتن ملکت مسکونی نباشه مثل پزشکا! چون شما کسب و کار هستید وب ایسد ملکتون تجاری باشه! داروخانه انسانی هم همینه ملکش تجاریه و در مسکونی ( پهنه مسکونی ) نیست!
فرق کیلینیک دامپزشکی با داروخانه دامپزشکی اصلا چیه که اون باید در تجاری باشه اما کلینیک ها دلشون نمی خوان هزینه تجاری بده!! و دوست دارن در املاک مسکونی که خیلی ارزان تر است مستقر باشن و دقیقا برای ساکنین مزاحمت ایجاد کنند!
وقتی ملکت تجاریه که دیگه کسی نمی تونه معترضت بشه بگه مراحمت ایجاد کردی!
دوستان بحث سر پوله و تمام! کلینیک های ناز پرورده تهران بر خلاف شهرستان ها سالهاست در املاک مسکونی فعالند و ناز پرورده هستند! الانم چون نمی خوان پول بدن می گن ای واویلا همکاران بیان که دامپزشکی فلان شد و بهمان شد×!
برو پول تجاری بده و به کسی ربطی نداره همون طور که وقتی در شهرستان ها به زور شهرداری کلینیک هارو مجبور می کرد تجاری باشن شما کاری نکردی الان هم مشکلت به کسب و کار خودت ربط داره!
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
چقدر دل تون پر هست شما از کینه و ....!! کمی دقت کنید همه حرف های تان اشتباه است! برخلاف تصورتان پزشکان و داروخانه ها می توانند در املاک مسکونی هم مستقر شوند....
پیام سفارشی نذارید انقدر
اکبر سرایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
0
3
سلام .من پیامم رو از منطقه ۵ جنت آباد جنوبی بن بست گلستان پلاک ۱۱ ارسال می کنم .در مجتمع ۱۴ خانواده ۱۵ عدد گربه و ۴ عدد سگ خانگی وجور داره بوی تعفن ادرار و ریزش موها و سر رو صدا و ترس کودکان موجب سلب ایش شده‌باشد یک خانم بنام ....... و شوهرش ......... نمی توانیم حریف بشیم .والله عاجز شدیم .شدیدا هم ازشون می ترسیم .رفتار ابن افراد با حیوانات انگار اینکه رفتار با اعضای خانواده‌شان هست .شما رو قسم میدم به باور هاتون ما رو نجات بدید نجاست همه جا رو برداشته .۰۹۱۱۳۱۲۸۶۷۹ سرایی
ملیکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
0
0
من میگم کلا دامپزشگی هارو انتقال بدین به دورترین و بد آب و هواترین جزایر بعد ناخداگاه دامپزشگها رو هم به جزایر دیگه تبعید کنیم البته از نظر بهداشتی میگم ها یوقت مردم عزیز همیشه در صحنه بیمار نشن آخه نه اینکه اینجا بهداشت بیداد می‌کنه و اصلا هیچ موارد غیر بهداشتی نداریم و اصلا ما نمی‌دونیم بهداشت و رعایت نکردن یعنی چی فقط مشگل بزرگ بهداشتی مراکز دامپزشکی هستن و عوامل مربوط به حیوون دیگه حیوون ستیزی داره تو کشور نهادینه میشه و یواش یواش به جای قانون حمایت از حیوانات فکر کنم قانون حمایت از حیوان تزارها و حیوان ستیزها تصویب بشه ??دمتون گرم بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
0
0
چرا همه جوانب در نظر گرفته نمی شود بعد حرفی زده شود
نظر شما
ادامه