کد خبر: ۷۹۰۲۶
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک نوجوان ۱۳ ساله به علت ابتلا به هاری ناشی از سگ گزیدگی و مراجعه دیرهنگام برای درمان، جان خود را از دست داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد پهلوان» افزود: این نوجوان یک ماه پیش در یکی از روستاهای اطراف مشهد توسط سگ ولگرد دچار گزیدگی شد که پس از این واقعه، برای واکسیناسیون و سرم تراپی به مراکز درمانی و بهداشتی در مشهد مراجعه نکرده بود.

وی ادامه داد: این نوجوان روز گذشته در حالی که علائم ابتلا به هاری در او نمایان شده بود به بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد مراجعه کرد که با توجه به این که وقتی علائم هاری در فرد بروز پیدا کند امکان درمان فرد مبتلا به حداقل می رسد، امروز جان خود را از دست داد و این دومین مرگ ناشی از حیوان گزیدگی از ابتدای سال جاری تا کنون در این منطقه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزایش بی‌رویه زاد و ولد سگ های ولگرد در شهرها به ویژه مناطق حاشیه شهرها و ییلاقی میزان حیوان گزیدگی و هاری افزایش یافته است که باید برای حل این معضل چاره اندیشید.

پهلوان افزود: میزان حیوان گزیدگی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال افزایش است به گونه ای که سال گذشته ۲۸ هزار نفر به دلیل حیوان گزیدگی به مراکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش این دانشگاه مراجعه کرده اند.

وی توصیه کرد برای پیشگیری از حیوان گزیدگی افراد از غذا دادن به حیوانات ولگرد از جمله سگ و گربه خودداری کنند.

این مسوول با اشاره به این که پنج مرکز بهداشت در مشهد و یک مرکز بهداشت در طرقبه و یک مرکز بهداشت نیز در شاندیز دایر است عنوان کرد: همچنین توصیه می شود در صورتی که فردی دچار گزش توسط حیوانات شد در کمتر از ۲۴ ساعت برای واکسیناسیون، سرم تراپی و درمان به مراکز بهداشت مراجعه کند و محل گزش را به طور مداوم با آب و صابون شست و شو دهد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
1
12
داریم رکورد میزنیم
آقایون مثل کبک سرشون رو کردن زیر برف
مملکت رو هاری برداشته
سگهای ولگرد رو معدوم کنید قبل از اینکه سگهای ولگرد همه رو معدوم کنن
ناشناس
|
France
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
2
10
وقتی میگن سگ نجسه و دوری کنید ولی ی عده بخاطر خود شیرینی میان و غذا رسانی میکنن این میشه نتیجش! غذارسانی به سگهای ولگرد باید جرم تلقی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
در خود امریکا هم اینکار جرم سنگینی دارد!
ا
ناشناس
|
Czechia
|
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
0
14
اینجا توی پراگ پایتخت کشور چک حتی یدونه سگ ولگرد هم وجود نداره، حتی یدونه هم نیست، بعد ایران شده محل زاد و ولد سگ های ولگرد و یه عده بیکار که با جعل عناوینی مثل غذارسان و یا دوستدار حیوانات برای خودشون هویت سازی می کنن و بحران های شخصیتی و هویتی شون رو زیر این عناوین پنهان می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
و البته درامد زایی هنگفتی هم برای خودشان دارد!

متاسفانه این حیطه دست افرادی افتاده که جایشان بستری در بیمارستان رازی امین باد است ! اما ازاد می چرخند و سلامت همه را به خطر انداخته اند
عده دیگر ..................................
نظر شما
ادامه