کد خبر: ۷۹۰۳۳
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور از احتمال صادرات گوشت قرمز از نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: شرایط تولید گوشت قرمز در کشور به گونه‌ای است که علاوه بر تامین گوشت مورد نیاز داخلی، امکان صادرات فراهم خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مجتبی نوروزی» در حاشیه بازدید نظارت بهداشتی از سردخانه و مرکز تامین و عرضه گوشت قرمز و مرغ شباهنگ در تهران افزود: با توجه به وضعیت خوب مراتع در سالجاری و افزایش تولید دام روستایی و عشایری شرایط به شکلی پیش می رود که از نیمه دوم امسال امکان صادرات گوشت بسته بندی مهیا می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: به دنبال بازارهای صادراتی عراق و خلیج فارس برای تامین گوشت قرمز کشور هستیم.

نوروزی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ به کشورهای هدف به طور عمده به عراق صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین حدود ۴۰ هزارتن محصول تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون به ۷ کشور از جمله امارات، قطر، عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی کنترل و نظارت بهداشتی فراورده های خام دامی در نظر دارد علاوه بر تامین و عرضه محصول سالم، برنامه تنوع باراندازها برای دسترسی مردم پایتخت به کالاهای تنظیم بازاری همچون گوشت قرمز و گوشت مرغ را دارد.

وی هدف سازمان دامپزشکی را تنوع بخشی به مراکز تامین و توزیع گوشت و باراندازهای تهران عنوان کرد.

نوروزی درباره بازدید از یکی از باراندازها و مراکز دپوی گوشت شهر تهران اظهار داشت: اکنون در نزدیکی تهران سردخانه ای ۱۵ هزارتنی تامین و بسته بندی و عرضه گوشت قرمز و گوشت مرغ را با قیمت های مصوب تنظیم بازاری داریم، این ظرفیت برای تنظیم بازار تهران است تا مردم دغدغه ای در تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ نداشته باشند.

وی اظهار داشت: اکنون روزانه ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارداتی وارد این بارانداز می‌شود که بین شبکه های عرضه توزیع می شود و ۵۰ تن گوشت برای قراردادهای این بارانداز به بخش خصوصی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: این میزان گوشت وارداتی گرم و منجمد از کشورهای روسیه، مغولستان، آفریقای جنوبی و کنیا با قیمت‌های تنظیم بازاری در فروشگاه های رفاه و کوروش و میادین میوه و تره بار عرضه می شود.

«مسعود احمدوند» عضو هیات مدیره این مرکز تامین و عرضه گوشت و مواد پروتئینی نیز در این بازدید گفت: مجموعه صنعتی، تولیدی و مرکز عرضه محصولات پروتئینی مذکور در چند بخش کارخانه قطعه بندی و بسته بندی محصولات پروتیینی با ظرفیت روزانه ۷۰ تن گوشت قرمز و ۶۰ تن گوشت مرغ با تولید انواع گوشت تازه و منجمد واحد سردخانه نگهداری مواد غذایی دو مداره به ظرفیت ۱۵ هزارتن است.

وی افزود: این مجموعه تحت نظر گمرک جهت کالاهای سردخانه ای وارداتی و در بخش جدید مرکز عرضه مستقیم محصولات پروتئینی به عنوان مرکز تامین گوشت در فاز اول ۶۰ واحد تجاری (غرفه) مختص عرضه خرده و عمده مجهز به سردخانه های مجزا، سکو توزیع، رختکن پرسنل در اختیار شرکت های فعال صنعت در بخش مرغ و گوشت قرمز قرار می گیرد.

وی اظهارداشت: در این محل کل گوشت های وارداتی گرم با حجمی در حدود روزانه ۲۰۰ تن توسط شرکت پشتیبانی امور دام و تعاونی پشتیبانی صنعت گوشت کشور بین شرکتهای صنعت بسته بندی جهت عرضه در فروشگاه های زنجیره ای و میادین توزیع می شود.

به گزارش ایرنا، اکنون هر کیلوگرم لاشه گوسفندی وارداتی استرالیایی و رومانی ۲۶۶ هزار تومان، لاشه روسیه ۲۵۰ هزار تومان و طبق آخرین قیمت اعلامی بسته بندی قطعات از سوی انجمن بسته بندی ران و سردست ۳۷۰ هزار تومان در فروشگاه، ران و سردست ۳۷۵ هزار تومان برای مصرف کننده، گوشت گوساله وکیوم شده ۲۶۵ هزار تومان، ران، سردست، گردن و راسته گوساله ۲۹۹ هزارتومان در این بارانداز به فروش می رسد.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
0
4
تأمین ؟
با ماهی ۷ میلیون حقوق میشه گوشت قرمز خرید ؟
پس بهترین راه صادرات گوشت قرمز می‌باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
0
4
احتمالا به برزیل صادر میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
0
1
پس با این حساب اعزام ها مالید
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
0
4
بهرحال انتخابات نزدیک است درحال حاضر درمیادین تره بار گوشت گرم موجود نیست چه برسد به صادرات آن چرا یک آمار دقیق ارائه نمیدهید تخم مرغ مازاد تولید که ذرت وسویا آن را وارد میکنید وارز مملکت را برای خرید آن انتقال می‌دهید وتخم مرغ تولید شده را بقیمت ارزان‌تر با استفاده از منابع آب که با کمبود آن روبرو بوده چه توجیه ای دارد حرف تا عمل خیلی فاصله دارد شما گوشت قرمز مردم را که توان خرید آن را داشته باشند تولید کنید خیر وبرکت به مملکت سرازیر می‌شود کمی تخصصی تر فکر کنید
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
0
6
صادرات گوشت قرمز !!!!!!!!!!!
کلی خندیدم!!!
نظر شما
ادامه