کد خبر: ۷۹۰۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: به دلیل شرایط خاص کار در حرفه دامپزشکی این مخاطرات اجتناب ناپذیر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، «محمد رضا سروناز» رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خبر داد: با وجود رعایت کامل مسائل ایمنی فردی توسط کارکنان این شبکه، متاسفانه در حین انجام واکسیناسیون دام‌های سبک در روستای چمن بید به دلیل عدم مهار صحیح دام توسط دامدار، در هنگام واکسیناسیون و در نهایت ازدحام و پرش گوسفند نر به صورت و بینی همکار آسیب وارد شد و از ناحیه بینی دچار شکستگی شد.

وی ادامه داد: با وجود تمامی مشقت های شغلی در این حوزه، کارشناسان و تکنسین های دامپزشکی با کمترین ادعا در سخت ترین شرایط کاری به منظور حفظ و حراست از سرمایه های دامی شهرستان و افزایش سطح بهداشت عمومی در جامعه مشغول به خدمت خالصانه هستند و این یکی از هزاران خطر و سختی در کار دامپزشکی است که پرسنل زحمت کش آن با هدف مبارزه با بیماری های مشترک قابل انتقال بین انسان و دام به جان می خرند.

سروناز تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص کار در حرفه دامپزشکی همچون کار در آزمایشگاه، دامداری، کشتارگاه، روستا و مناطق عشایری این مخاطرات اجتناب ناپذیر است و همواره تعدادی از همکاران ما دچار حوادثی از جمله ابتلا به بیماری های مشترک بین انسان و دام (همچون تب مالت) ، حیوان گزیدگی و ... می شوند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
0
0
متأسفانه دامداران جهت مهار دام همکاری نمی کنند.حیف این دماغ
نظر شما
ادامه