کد خبر: ۷۹۰۴۷

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی بهبهان از معدوم‌سازی لاشه 10 رأس دام مسموم شده با کود شیمیایی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل  دامپزشکی استان خوزستان، «امین زمانی پور» سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان در تشریح این خبر گفت: پیرو گزارش مردمی مبنی بر مسمومیت تعدادی از گوسفندان دامداری روستایی با کودهای کشاورزی و ذبح شدن تعدادی از آنها در یکی از روستاهای بهبهان بلافاصله بازرسین بهداشتی اداره دامپزشکی بهبهان در محل حاضر شده و با بررسی صورت گرفته تعداد 10 لاشه دام های کشتار شده به وزن تقریبی 350 کیلوگرم با تشخیص علائم مسمومیت شناسایی گردید.

زمانی پور در ادامه گفت: پس از تشخیص مسمومیت توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان لاشه دام های کشتار شده به کشتارگاه دام شهرستان جهت معدوم سازی منتقل و تحت نظارت کارشناسان بهداشتی رابر با دستورالعمل های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور در کوره لاشه سوز معدوم گردید.

وی گفت: برای پیشگیری از بروز مسمومیت دام، دامداران می بایست ضمن مدیریت صحیح تغذیه دام ها، از آلوده نبودن منابع آبی و غذایی دام‌ها به کود‌های شیمیایی اطمینان حاصل کرده و به این طریق دسترسی دام‌ها به منابع شیمیایی به خصوص اوره محدود شود.

وی با اشاره به اینکه علائم مسمومیت مانند درد شکم، ایجاد کف در دهان و بینی، لرزش عضلات، ضعف و مرگ می‌تواند ظرف تنها چند دقیقه پس از مصرف کود اوره رخ دهد افزود: برای کاهش موارد مرگ و میر باید دامداران دام‌هایی را که شرایط مناسبت تری دارند، برای درمان سریع به مراکز درمانی دامپزشکی منتقل کنند.

 

نظر شما
ادامه