کد خبر: ۷۹۰۸۳

حکیم مهر: همزمان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی جهت بازدید از جایگاه‌های تعیین شده در تهران به مناسبت عید قربان، طرح «هویت بخشی بهداشتی مراکز تحت نظارت و سامانه جامع ارجاعات بهداشتی» در اداره کل دامپزشکی استان تهران نیز رونمایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، در آیین عید سعید قربان که صبح امروز دوشنبه 28 خرداد 1403 در سراسر جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام زنده در تهران و سایر شهرهای کشور برگزار شد؛ «دکتر مجتبی نوروزی» معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور پیش از بازدید از جایگاه‌های تعیین شده در جمع کارکنان ادارات کل دامپزشکی استان تهران گزارشی از تعداد اکیپ‌های ثابت و سیار و همکاران ناظر بهداشتی و شرعی خبر داد و گفت: یک هزار و 900 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در سراسر کشور در عید قربان به مردم به صورت رایگان خدمات می‌دهند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: 850 اکیپ ثابت و هزار و 50 گروه سیار متشکل از دامپزشکان، کارشناسان و بازرسان بهداشتی عید قربان برای خرید و ذبح دام سالم به مردم کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی از قبل عید قربان تمهیدات لازم را تامین و عرضه دام زنده در سراسر کشور اندیشیده است، طوری که سه هزار و 600 دامپزشک و کارشناس با استقرار در نقاط مختلف شهرها به ویژه در محل کشتارگاه‌های ثابت و سیار دامی دام‌های کشتاری را از نظر آلودگی به عوامل بیماری‌های مشترک انسان و دام بازرسی کرده و سلامتی مصرف کنندگان را از ابتلا به بیماری‌ها تضمین خواهند کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه نگهداری حیوانات در مکان‌های عمومی موضوع را به شماره 1512 گزارش دهند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

در بخش دیگری از این نشست نیز «دکتر مسعود محمدیان» مدیرکل دامپزشکی استان تهران از جزییات طرح «هویت بخشی بهداشتی مراکز تحت نظارت و سامانه جامع ارجاعات بهداشتی» که توسط دکتر نوروزی ریاست سازمان دامپزشکی کشور رونمایی شد خبر داد و گفت: در این سیستم هوشمند شهروندان می‌توانند از چهار زیرساخت اینترنت، شبکه ملی اطلاعات، تلفن و پیامک  اطلاعات مربوط به واحدهای مجاز تحت نظارت دامپزشکی را با اسکن بارکد واحد که بر روی درب واحدهای تحت نظارت الصاق شده از امکانات فراهم شده در این سیستم علاوه بر احراز هویت واحدهای تحت نظارت بهره‌مند شوند.

وی در این رابطه به خط کشوری ۱۵۱۲ نیز اشاره و بیان کرد: شهروندان با وارد کردن کد واحد می‌توانند بدون استفاده از اینترنت و یا وب سایت صرفاً با خط تلفن از امکانات ذکر شده بهره مند شوند.

دکتر محمدیان به طرح هویت‌دار کردن واحدهای اپیدمیولوژیک دامپزشکی از واحدهای عرضه محصولات خام دامی نیز اشاره کرد و گفت: به مرور و طی بازه زمانی برنامه‌ریزی شده پوشش ۱۰۰ درصدی این واحدها را خواهیم داشت تا علاوه بر برخورداری واحدهای هویت دار بهداشتی از مزایای آن، شهروندان نیز بتوانند واحدهای غیرمجاز را شناسایی کنند.

لازم به ذکر است در این مراسم در کنار مدیران ارگان‌های مختلف در استان تهران از جمله نماینده دادگستری استان تهران و مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی نیز آیین رونمایی از این سامانه و همچنین بازدیدهای از جایگاههای عرضه بهداشتی دام زنده در تهران حضور داشتند و حجت الاسلام رنجبران مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز در باب اهمیت عید قربان و مواهب مختلف اخلاقی و سیاسی آن سخنانی را ایراد کرد.

 

 

نظر شما
ادامه