کد خبر: ۷۹۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: ۱۸۰ کیلوگرم گوشت مرغ فاسد و غیر بهداشتی در آشپزخانه یکی از مراکز بیمارستانی این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر یونس احمدی» روز سه شنبه اظهار کرد: کارشناسان و گروه‌های نظارتی دامپزشکی در شهرستان‌های استان به صورت دوره‌ای و منظم از مراکز آموزشی، تولیدی و درمانی استان در بخش خصوصی و بخش دولتی بازدید و موارد مرتبط با مصرف گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی را بررسی می‌کنند و در همین راستا روز گذشته در یکی از مراکز درمانی با مورد استفاده از مرغ فاسد غیر بهداشتی توسط پیمانکار مواجه شدند.

وی افزود: با اقدام کارشناسان گروه‌های بهداشتی در این آشپزخانه و باتوجه به مقاومت مسئول آن جهت ورود بازرسان دامپزشکی به محل، دستور قضایی از معاون دادستان استان برای ورود به این آشپزخانه اخذ شد که همکاری و ورود قاطعانه دستگاه قضا در این خصوص ارزشمند است.

احمدی اضافه کرد: در بازرسی از این آشپزخانه و با حضور به موقع نیروی انتظامی ۱۸۰ کیلوگرم مرغ فاسد و غیربهداشتی کشف و ضبط و پرونده تخلف محرز مسئول این آشپزخانه نیز به محاکم قضایی جهت پیگیری بیشتر ارجاع شد.

وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین خلاءها در استان نبود ناظر فنی دامپزشکی در مراکز دارای آشپزخانه است که برابر قانون این آشپزخانه‌ها برای فعالیت بهداشتی خود باید ناظر فنی دامپزشکی و بهداشتی داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام بیان کرد: شرکت‌های بزرگ نظیر پتروشیمی و پالایشگاه، رستوران ها، سلف سرویس‌های دانشگاهی، پادگان‌ها، بیمارستان‌ها و تمام مراکز دارای آشپزخانه موظف به جذب ناظر فنی بهداشتی و دامپزشکی هستند اما در استان ایلام در آشپزخانه‌های این مراکز تاکنون این قانون عملیاتی نشده است.

به گزارش ایرنا، سامانه پاسخگویی ۱۵۱۲ فوریت های نظارتی دامپزشکی در طول شبانه‌روز آماده دریافت و پیگیری گزارش‌های مردمی از کیفیت و سلامت غذاهای طبخ شده در اماکن دارای آشپزخانه است.

بیش از بر ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
0
0
مرغا رو بده مریضابخورن یک کم جون بگیرن بابا!!!!
نظر شما
ادامه