کد خبر: ۷۹۱۳۶

حکیم مهر: سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: شیوع تب کریمه کنگو نسبت به مدت مشابه سال قبل به سبب اقدامات مناسب دامپزشکی ۴۰ درصد کاهش یافته است‌.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر امین اسدی» گفت: بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت ۱۵ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شده اند که متاسفانه ۳ نفر از آنها جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با رعایت توصیه‌های سازمان دامپزشکی از سوی افراد و دامداران و اقدامات مناسب سازمان دامپزشکی، بیماری  تب کریمه کنگو نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی ادامه داد: با استمرار رعایت توصیه های دامپزشکی و خرید گوشت از مراکز مجاز، امکان مهار شیوع تب کریمه کنگو وجود دارد‌.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه مردم نگرانی مبنی بر خرید گوشت قرمز نداشته باشند، افزود: افراد با خرید گوشت از قصابی های مجاز به سبب نظارت دامپزشکی و نگهداری در پیشسرد نگرانی بر مصرف نداشته باشند، گفتنی است که افراد نیازی به نگهداری ۲۴ ساعته در یخچال ندارند.

او گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو به افراد توصیه می شود که ضمن اجتناب از کشتار دام در معابر و منازل، از مصرف جگر خام و گوشت آبدار پرهیز کنند.

 

نظر شما
ادامه