کد خبر: ۷۹۱۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، از پلمب سردخانه غیر مجاز نگهداری و عرضه واکسن های دامی در یک داروخانه دامپزشکی، در نظارت های عالیه رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، از داروخانه ها و مراکز درمانی دامپزشکی شهرستان، خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، «دکتر محمد سیاح» با اشاره به فعالیت 202 مرکز مرتبط با فعالیت های خدمات بهداشتی دامپزشکی در سطح شهرستان، گفت:  کارشناسان این شبکه در راستای پیگیری روند اجرای دستورالعمل های ابلاغی اداره کل دامپزشکی استان و به منظور جلوگیری از قاچاق و توزیع بی رویه و خارج از شبکه داروهای دامی و همچنین رعایت زنجیره تامین و توزیع دارو و واکسن های موجود دامی، بصورت مستمر از داروخانه ها و مراکز درمانی دامپزشکی شهرستان، بازدید بعمل می آورند.

وی، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری  43 مورد بازرسی از داروخانه ها و مراکز درمانی دامپزشکی شهرستان، صورت گرفته است، یادآور شد: جداسازی سموم ضد انگلی از داروها و مواد خوراکی دامی، عدم فروش واکسن های دامی توسط داروخانه های دامپزشکی، حضور مسئول فنی بهداشتی داروخانه، تمدید به موقع پروانه بهداشتی فعالیت، ثبت ورود و خروج دارو در سامانه دارویی، تحویل دارو به دامدار بر اساس نسخ معتبر، عدم فروش دارو و سموم دامپزشکی تاریخ منقضی، نگهداری دارو‌ها و سموم دامپزشکی در شرایط مناسب از قبیل دما و رطوبت مطلوب و... از موارد مهمی بود که در خلال بازدیدهای انجام شده پیگیری و رصد می شود.

سیاح، تهیه و توزیع واکسن های دامی را فقط از طریق مراکز واکسیناسیون دامی مجاز دانست و یادآور شد: در بازدید های انجام شده یخچال نگهداری واکسن های دامی یک داروخانه دامپزشکی، به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی، پلمب گردید.

از ابتدای سال جاری 11 قلم داروی دامی به دلایل مختلف عرضه خارج از شبکه و عبور از تاریخ انقضا، ضبط و توقیف شده است.

وی، در ادامه از دامداران خواست، داروهای مورد نیاز خود را بعد از مشاوره با دامپزشک و با ارائه نسخه معتبر از داروخانه های دامپزشکی مجاز تهیه کنند و حتما پس از دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضای درج شده بر روی اقلام دارویی، توجه کنند.

 

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
0
2
سلام جلوی این شر کتهای پخش دارو را بگیرید که بدون ضابطه دارو و واکسن به مرغداری و گاوداریها می رسونند و یک تجارت غیر قانونی راه انداختند ودارو خانه ها را فقط بازدید می کنند . نظام دامپزشکی .......... هم که فقط پول تعرفه را میگیرد و هیچ دفاعی از دارو خانه ها نمی کند.
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
0
1
داشتن دارو خانه دیگه توجیه نداره مسئول فنی یک کارخانه باشیم بهتره حداقل دردسری نداره
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
1
1
در قانون ماده ٢افزايش بهره وري مجلس نظارت بر عملكرد به نظام واگذار شده است وهمكار دولتي اجازه نظارت بر عملكرد ندارد
نظام ورود نميكند از ....... خودش است

پلمپ محل كسب وكار فقط با دستور قضايي است

همكاران بخش خصوصي قانون را نميدانند واجازه پلمپ ميدهند
اول اجازه پلمپ را از مامور طلب كنيد ارائه نداد با ١١٠تماس بگيريد تا جلوي بي قانوني را بگيرد

اين دولتي ها زورشان فقط به همكاران بي اطلاع بخش خصوصي رسيده
نظر شما
ادامه