کد خبر: ۷۹۲۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین در جلسه مشترکی که صبح امروز با حضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی برگزار شد، توضیحاتی پیرامون بیماری تب کریمه کنگو ارائه و خواستار توجه بیش از پیش عموم مردم به اهمیت بیماری شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر امیر جوادی» تشریح کرد: هر ساله با شروع فصول گرم سال و افزایش فعالیت کنه ها (ناقل ویروس عامل بیماری) لزوم اطلاع رسانی به آحاد جامعه و همچنین اجرای برنامه های پیشگیرانه توسط دستگاههای اجرایی ذیربط برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ضروری است .

دکتر جوادی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان قزوین از ابتدای سال جاری  515 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام و بدن 118  هزار راس دام را سمپاشی کرده و با ارسال پیامک به گروههای شغلی مرتبط و برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی، طراحی و ارسال پوستر و بروشور به روستاها، کشتارگاه ها و قصابی ها و مراکز دامپزشکی و خانه های بهداشت، که گروه های در معرض خطر محسوب می شوند، سعی در آگاهی رسانی به عموم مردم دارد.

دکتر جوادی در بخش دیگری از صحبت هایش تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری تب کریمه فاقد علائم بالینی واضح در دام می باشد، لذا نگهداری لاشه به مدت 24 ساعت در محیط پیش سرد کشتارگاه و عدم تماس با خون و ترشحات لاشه و همچنین کنه های روی بدن دام، انتقال بیماری در افراد را به حد اقل میزان خود می رساند.

دکتر جوادی ضمن تاکید بر لزوم بهبود ساختار واحدهای دامداری بر رعایت ایمنی فردی توسط گروه های شغلی پر خطر تاکید کرد و از صدا و سیما و رسانه های جمعی خواست، با توجه به اهمیت بیماری کشنده تب کریمه، در راستای آگاهی بخشی به عموم مردم با اداره کل دامپزشکی همکاری کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
0
0
اگر قصد کنترل تب کریمه کنگو را داریم استان های شرقی کشور خصوصا سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت هستند
اصلا بیماری نباید در وهله اول شیوع پیدا کند که ما بخواهیم آن را کنترل کنیم چون واقعا کنترلش سخته همون در مرحله اول باید پیشگیری کرد
نظر شما
ادامه