کد خبر: ۷۹۲۲۰

حکیم مهر: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: برنامه آموزشی بصورت حضوری و با دعوت از تمام کارشناسان مرتبط در استانها با موضوع راههای کنترل و پیشگیری از بیماری های زئونوز و رفاه حیوانات در محل سالن جلسات سازمان دامپزشکی برگزار گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر رضا اسدی» گفت: موضوع آموزش و ترویج یکی از مهمترین چهار رکن کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی و زئونوز محسوب می شود که درکنار امنیت زیستی، سیستم مراقبت و واکسیناسیون ستون های چهارگانه بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی را تشکیل می دهند و در همین راستا دوره آموزشی مورد نظر بصورت حضوری و ارائه توسط استاد محترم دانشگاه و مدرسانی از دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی و دفتر قرنطینه و اموربین الملل برگزار گردید.

وی افزود: در این دوره آموزشی در خصوص بیماریهای زئونوز بویژه هاری و ارتباط آن با جمعیت سگ های بلاصاحب و پرسه زن مطالبی ارائه گردید. همچنین در راستای توصیه های سازمان جهانی بهداشت حیوانات در خصوص رفاه و الگوهای رفتارشناسی حیوانات موارد آموزشی لازم نیز ارائه گردید.

دکتر رضا اسدی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی جهت پرداختن به مقوله آموزش و ترویج در تمام سطوح شامل کارشناسان ادارات کل دامپزشکی، همکاران شاغل در بخش خصوصی، شهروندان و گروههای مرتبط از جمله دامداران براساس سرفصل های مشخص انجام و در طول سال بصورت حضوری یا وبینار برگزار می گردد.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی در ادامه گفت: خوشبختانه با انجام اقدامات کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی و زئونوز مطابق بر برنامه های ملی، طغیانی از بیماری در حوزه دام در کشور وجود ندارد با این حال کنترل های اعمال شده در مناطق پرخطر همواره بصورت تشدیدی دنبال می شود.

 

 

 

نظر شما
ادامه