کد خبر: ۷۹۲۲۲
با امضای وزیر اقتصاد و دارایی:
مقرر شد در راستای تسهیل شرایط دامپروری‌ها، دستورالعمل مسئول فنی بهداشتی (دامپزشکی) این واحدها، متناسب با میزان ظرفیت آن واحد طی یک ماه تسهیل و برای اعمال در درگاه ملی مجوزها به دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار ارسال شود ...

حکیم مهر: هشتاد و دومین نشست هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار به ریاست «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد و دارایی در تاریخ ۲۱ خرداد برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر، در بند «م» مصوبات این نشست با عنوان «اصلاح ضابطه مسئول فنی تولید در واحدهای دامی»، مقرر شد در راستای تسهیل شرایط دامپروری‌ها، دستورالعمل مسئول فنی بهداشتی (دامپزشکی) این واحدها، متناسب با میزان ظرفیت آن واحد (با همکاری دبیرخانه هیأت)، طی یک ماه تسهیل و برای اعمال در درگاه ملی مجوزها به دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار ارسال شود.

تفکیک پروانه مطب از طبابت پزشکان و دندانپزشکان

همچنین در بند «الف» این مصوبات با عنوان «تفکیک پروانه مطب از طبابت» مقرر شد پزشکان و دندانپزشکانی که همه تعهدات قانونی خود را انجام داده‌اند، برای اشتغال به طبابت در مراکز درمانی دولتی و عمومی غیردولتی، نیازی به پروانه تأسیس مطب ندارند.

صدور پروانه اشتغال روانشناسی به شرط قبولی در آزمون کتبی

بر اساس بند «ب» این مصوبات با عنوان «اصلاح راهنمای دریافت پروانه اشتغال روانشناسی و مشاوره» بنا به درخواست سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، شرط آزمون کتبی به شرایط صدور مجوز پروانه اشتغال روانشناسی افزوده می‌شود. همچنین سازمان مکلف است سالانه دو بار این آزمون را برگزار کند. معیار قبولی در این آزمون، کسب حداقل ۶۰ درصد امتیاز میانگین نمرات تراز یک درصد حائزان بالاترین امتیاز است. 

همچنین شرط تأییدیه سلامت روان از یکی از دارندگان پروانه مشاوره روانشناسی، جزو شروط دریافت این مجوز خواهد بود. این دو شرط جایگزین شرط «تأییدیه صلاحیت حرفه‌ای از سه عضو هیأت علمی و مدرک دوره توانمندسازی مشاوره و مدرک دوره کارورزی مشاوره روانشناسی» می‌شود. همچنین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مکلف است، سامانه نظارت پسینی که در سال گذشته با همکاری دبیرخانه هیأت طراحی نموده را طی یک هفته از ابلاغ این مصوبه عملیاتی نموده و در دسترس عموم قرار دهد تا دارندگان پروانه اشتغال روانشناسی و مشاوره، تحت نظارت کامل قرار گیرند.

با پیشنهاد سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران مبنی‌بر اصلاح هزینه دریافت «پروانه اشتغال مشاوره روانشناسی» به شرح جدول ذیل موافقت می‌شود:

 

 

نظر شما
ادامه