کد خبر: ۷۹۲۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مصرف گوشت اسب می تواند خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان دام را به همراه داشته باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره کل دامپزشکی استان کردستان، با توجه به وجود مواردی از عرضه گوشت اسب توسط افراد سودجو در سطح شهرستان‌های استان با ارائه اطلاعات غلط در رابطه با سودمندی آن، به استحضار مردم شریف استان کردستان می‌رساند که هر نوع کشتار اسب و توزیع گوشت‌های حاصله، تحت هر عنوان، از نظر این اداره کل غیرمجاز و غیربهداشتی بوده و مصرف آنها می‌تواند خطر انتقال انواع مختلف بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و مسمومیت‌های غذائی را به همراه داشته باشد.

این نوع دام‌ها در اماکن کاملا غیر بهداشتی کشتار شده و گوشت آنها بدون هیچگونه نظارت و بازرسی بهداشتی دامپزشکی توزیع می گردد.

بدین لحاظ از هم استانی‌های عزیز استدعا دارد به منظور حفظ سلامت خود و خانواده، ضمن خودداری از خرید و مصرف این نوع گوشت‌ها، صرفا از گوشت دام‌های کشتار شده در سطح کشتارگاه‌های مجاز دام که تحت نظارت بهداشتی و شرعی اداره کل دامپزشکی استان کردستان می‌باشند مصرف نمایند.

خاطر نشان می‌سازد که کلیه مراکز عرضه مجاز گوشت (قصابی‌های پروانه‌دار) در سطح استان به شکل مداوم توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازدید قرار گرفته و گوشت‌های عرضه شده در آنها که با مهر دامپزشکی و برچسب لاشه عرضه می‌گردد مورد تائید این اداره کل می‌باشند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
2
9
مردم گرسنه گوشت هر چی باشه میخورند
این از نتایج کوچک شدن سفره مردم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
0
4
دولت طی این سه سال تورمهای افسارگسیخته داشته و فقر و فلاکت را به بار اورده است گوشت اسب که چی بگم هر گوشتی گیرشان بیاد می خورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
0
2
با هشدار بهداشتی نمی شود رفع گرسنگی کرد
نظر شما
ادامه