کد خبر: ۷۹۲۵۳
تعداد نظرات: ۲۸۱ نظر

حکیم مهر: در زمان حاضر افزایش بی‌رویه جمعیت سگ‌­های ولگرد در کشور، نبود قوانین بازدارنده و عدم نظارت و نبود برنامه مدیریت بر آن، موجب بروز معضلات متعددی و وخیمی در کشورمان شده و در واقع معضلی است که به "بحران" تبدیل شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «سگ ولگرد» به سگی گفته می‌شود که فارغ از صاحب‌دار بودن یا نبودن، کنترلی روی رفتار آن نباشد، در نتیجه سگ‌های نگهبان، سگ­‌های گله و سگ‌های رهای اطراف شهرها، روستاها و مناطق طبیعی همگی در دسته سگ‌های ولگرد جای می‌گیرند.

در زمان حاضر افزایش بی‌رویه جمعیت سگ‌­های ولگرد در کشور، نبود قوانین بازدارنده و عدم نظارت و نبود برنامه مدیریت بر آن، موجب بروز معضلات متعددی و وخیمی در کشورمان شده و در واقع معضلی است که به بحران تبدیل شده است.

در ماه‌های اخیر نیز بروز موارد متعدد سگ‌گزیدگی، ابتلا به هاری و فوت افراد به‌ویژه فوت 3 کودک در 3 استان مختلف کشور در پی حمله سگ‌های ولگرد، موجب شده است موج مطالبات عمومی تحت عنوان کارزار مبنی بر «آغاز فرآیند قانون‌گذاری جهت بنا نهادن یک مدیریت جامع و کامل در مورد این بحران» در دست اقدام قرار گیرد.

در این رابطه «دکتر حسام اشعریون» دامپزشک، متخصص بیماری‌های داخلی دا‌م‌های بزرگ در گفت‌وگو با تسنیم، فقدان قانون جامع، علمی و اخلاقی برای مدیریت سگ‌های بی‌صاحب را عامل اصلی "بحران سگ‌های ولگرد" دانست و گفت: قوانین متعددی در این موضوع سابقاً تدوین شده اما کارایی کافی را نداشته و موجب تبدیل معضل به «بحران سگ­‌های ولگرد» شده است.

وی افزود: با توجه به حساسیت­‌هایی که همواره در این حوزه وجود دارد، ورود به آن با معذوریت‌­های گسترده­ای همراه بوده است اما اگر خواهان مدیریت این بحران هستیم، یک بار برای همیشه باید با کنار گذاشتن تعارفات و معذوریت­‌ها، تقنین و اقدام را در دستور کار قرار داد، چرا که پای جان و مال عموم مردم در میان است.

این دکتر دامپزشک تأکید کرد: هر روز که در ورود به این میدان تعلل شود، شمار افرادی که بر اثر مواجهه با سگ­‌های ولگرد آسیب می‌­بینند، افزایش می‌یابد و هزینه­‌های غیرقابل جبران مالی و معنوی بر جامعه تحمیل خواهد شد.

راه‌حل نهایی این بحران واگذاری هدفمند است

اشعریون در رابطه با راه‌حل این بحران توضیح داد: نخستین گام به‌رسمیت شناختن حضور و وجود سگ در کاربری­‌های متعارف اجتماعی است، به‌عنوان مثال نگهبانی، حراست از گله و همراهی با انسان، کاربری­‌هایی هستند که امروزه در سراسر جهان پذیرفته شده‌اند و اگر نقشی متعارف برای سگ دیده شود، می­‌توان آن را مدیریت کرد؛ در غیر این صورت و با پاک کردن صورت مسئله نگهداری از سگ، هیچ توفیقی در مهار اثرات بحرانی آن که جبراً تمام جامعه را تهدید می‌کند، به دست نخواهد آمد.

وی اضافه کرد: هنگامی که نگاه به‌رسمیت شناختن حضور سگ تثبیت شد، آنگاه می­‌توان برای آن قانون وضع کرد؛ اصولاً مبنایی‌ترین ویژگی یک سگ ولگرد، نبود کنترل به‌روی رفتار آن است، به این معنی که آیا سگ در تأمین غذا، انتخاب محل زندگی، انتخاب جفت، کمّیت و کیفیت تولیدمثل و مسائل بهداشتی و درمانی، نظارتی را با خود به‌همراه دارد یا خیر؛ اگر پاسخ به این پرسش‌­ها، منفی است، آن سگ ولگرد است حتی اگر قلاده داشته و از نژاد خالص و ذی‌قیمتی هم باشد.

به‌گفته اشعریون، قانون‌گذاری کمک می­‌کند که نظارت بر شئون حیات این حیوان، اعمال شود و اجازه ندهد که شئونی چون تولیدمثل و مسائل بهداشتی اعم از واکسیناسیون و انگل‌زدایی فراموش شود یا نامنظم و بدون قاعده انجام شود. باید توجه داشت که تبیین مسئله برای عموم مردم در موفقیت این برنامه، بسیار تعیین‌کننده است؛ باید از همه ابزارهای موجود برای آگاهی‌بخشی، تبیین و اقناع این بحران برای عامه مردم استفاده کرد.

این دامپزشک تأکید کرد: مسائلی اعم از ممنوعیت غذارسانی به گله­‌های سگ­‌های ولگرد نیز حتماً باید در دستور کار قرار گیرد و به‌عنوان یک معضل به آن پرداخته شود.

وی راجع به گام دوم کنترل بحران سگ‌های ولگرد ابراز کرد: طبق آمار رسمی در کشور قریب به 2 تا 3 میلیون قلاده سگ ولگرد وجود دارد که ارزیابی­‌ها نشان می‌­دهد مقادیر حقیقی از این آمار افزون‌تر است؛ هدف از وضع قانون این است که جمعیت سگ­‌های ولگرد با روش "واگذاری هدفمند"به صفر برسد؛ به همین دلیل در این مرحله باید جمع‌آوری و زنده‌گیری حداکثری در تمام کشور، در دستور کار قرار گیرد، جمعیت­‌های جمع‌آوری‌شده باید در محل­‌های خاصی برای مدت محدودی نگهداری شوند.

اشعریون اضافه کرد: در گام سوم، سگ‌­هایی که قابلیت واگذاری دارند و پذیرش واگذاری هم از سوی مردم برای کاربری­‌های متعارف وجود دارد، باید حتماً واگذار شوند. واگذاری رایگان است و عقیم‌سازی، چیپ‌ست‌گذاری، انگل‌زدایی و صدور گواهی سلامت سگ با هزینه متقاضی انجام می‌­شود؛ در گام نهایی، سگ­‌هایی که قابلیت واگذاری ندارند یا این که متقاضی برای پذیرش سرپرستی ندارند، باید با روش­‌های علمی و اخلاقی «مهرین‌کشی»، به‌ناچار و برای بازگشت تعادل به جمعیت معدوم شوند.

وی خاطرنشان کرد: با این برنامه می‌­توان این بحران را در یک بازه زمانی مدیریت کرد؛ باید توجه کرد که برنامه­‌هایی نظیر عقیم‌سازی و رهاسازی، صرف‌نظر از هزینه بسیار بالا، جامعه را از بروز بیماری‌­ها و حیوان‌گزیدگی مصون ‌نمی‌داردباید توجه داشت که عقیم‌سازی هنگامی مؤثر خواهد بود که 70 درصد یک جمعیت عقیم‌سازی شوند.

 

انتشار یافته: ۲۸۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰۷
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
70
131
تفاهم با چین جهت زنده گیری و کشتارسگها و ارسال گوشت به چین
پاسخ ها
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
آفرین این بهترین واقتصادی ترین راه هست
کارشناس دامپرشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
چین سخت گیرانه ترین قوانین بهداشتی رو داره مگر به هر سگی اجازه کشتار و مصرف رو میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
لازم نیست وقتی اطلاعات کافی ندارید در هر زمینه اضهار نظر کنید در چین از گوشت سگ‌ها و حیواناتی استفاده می‌شود که فیلترهای لازم را بگذرانند متوجه شدید؟ شاید سگهای آنها بهتر و بهداشتی تر از گوشت گوسفندی باشد که ما مصرف میکنیم. ببندید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
آنقدر زیاد شدن که حتی این راهکار هم جواب نمیده
میثم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
تو همه جای دنیا وقتی یه حیوون افت میشه معدومش میکنن مثل خرگوش تو استرالیا و سنجاب تو انگلیس وووو
تنها راه کشتنشونه سه میلیون سگ که آمارش خیلی بیشترهم هستش مگه چندتا خانواده حاضر میشن از سگ ها نگهداری کنن؟ بهترین راه کشتارشون با گازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
خوردن گوشت سگ را با ادله دینی برای انسان حرام اعلام میکنید و..برای کسب سود و پاک کردن صورت مسئله...سگ را برای خوارک مردم‌ در چین صادرات کردن..تناقضی فاحش درون مغز انسان..از ترکیه یاد بگیرید چه طور حقوق حیوانات را رعايت می‌کنند. متاسفانه در جایی هستم‌ که حقوق انسان را رعايت نمی کنند و هر روزش با سوءمدیریت ادره امور آن بدتر می‌شود.
رضا
| Greece |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
شما خیلی بیخود کردی
وقتی از آخرین تکنیکهای کنترل جمعیت حیوانات در کشورهای مترقی و مخصوصاً اروپا خبر نداری خیلی بیخود میکنی و نظر میدی به کشتار حیوانات بیگناه
.................
حسن جون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
اصلا این سگای ولگرد رو بگیریم بدین باغ وحش ها شیر و گرگ و کفتارها بخورنشون . اینقدر هزینه هم برای غذای حیوانات باغ وحش صرف نکنید.
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
شما خود معضل اجتماعی هستی که چنین تفکر کندی داری
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
بنظر راه حل تنها همینه، این مدافعان حقوق حیوانات که نه/ بلکه مدافعان سگها فقط / افرادی هستند دوآتشه، بی فکر و احساسی یه چیزایی میگن، اما این سگها نه تنها انسان ها و بهداشتشون رو بهم زدند بلکه زیستگاه حیوانات مورد حمایت رو هم خراب کردند، بلاخره باید یک کار اساسی انجام بشه و با ناز و ادا و مسخره بازی و تئوری الکی دادن کار درست نمیشه.
نمیدونم از کی سگ های ولگرد از یوز ها، خرگوش های وحشی، قرقاول ها و خرس های طبیعت ارزشمندتر شدن که انقدر سینه چاک دارند والا اینا جو گیر این فیلم‌های سینمایی شدن که سگ و سگ. نگهداشتن در خونه رو تبلیغ می‌کنند.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
بهترین نظر کارشناسی که تا الان دیدم. عذر میخوام از کسایی که به سگهای ولگرد. فرشته یا بچه کوچولو صدا میکنن. ببینید اگه واقعا با این قضیه مشکل دارید هر کدامتان بره مرکز نگهداری سگها چند تا از این فرشته های کوچولو رو ببره خونش یا باغش نگهداری کنه. من خودم دو تا سگ دارم7 ساله غذایه خوب به وقتش دامپزشکی همه رو به نحو احصن انجام میدم و مواظب هم هستم که برای کسی مشکل درست نکنن. اما یکی جواب منو بده این همه سگ خطرناک و بی صاحب و تربیت نشده و اینهمه گرگاس دور شهرها که کسایی که حاشیه شهرها میشینن صبح زود میرن مدرسه یا سر کار یا هر کاری که صبح زود از منزل خارج میشن و همین فرشته های کوچولو بهشون حمله میکنه بچه هاشونو میکشه و بهشون خصارت میزنه. کی جواب اینا رو میده حتی یکی بهشون دیه داده یا همین حامی مثلا فرشته ها برای دل جویی رفتن تا در خونشون. بخدا تمام این حامی بازی ها از شکم سیره و برای جلب توجه هستش و هیچ موقع این حامی ها به خودشون اجازه نمیدن حتی در مورد این گرفتاری‌های حاشیه شهر فکر کنن. بابا این سگهای ولگرد برای داخل شهر خطر نداره اما من که منزلم حاشیه شهره خطرشو احساس میکنم . خدا میدونه زمستون جرات نمی‌کنیم صبح زود از منزل بریم بیرون به خدا چند تایی حمله میکنن. با اینکه شهرداری لطف میکنه جمع آوری میکنه باز به علت همین حامی ها و دادن تغذیه به همین باقی مانده ها باز زیاد میشن لطفا یک فکر اساسی بر دارین ممنون از همه
امیرمهدیزاده فومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
با سلام وعرض ادب .نظرات خیلی ازدوستان رو خوندم من حقیر یه پیشنهاد برای شهرداریهای کل کشور دارم بهترین روش اینه که کل سگها رو هرشهری جمع کنند وخارج از شهر دوتا محل اختصاص بدن یه جا برای سگهای نر ویه جا برای سگهای ماده این ها رو تفکیک کنند تا از جفت گیری وازدیاد اینها جلوگیری بشه واز آنجایی که عمر سگ کمه و۱۰تا ۱۵ سال عمر میکنه این آفت شهرها تا ۱۰ سال ریشه کن میشه وآنهایی هم که حامی حیوانات هستند میتوانند تشریف ببرند به این مکانها وبرای این حیوانات غذا ببرند به نظر من بهترین روش همین هست
احمد کولیوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
اگه سگ ولگرد ماده ها رو جمع کنن تعدادشون سریع کم میشه
احمد کولیوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
بهترین راهکار وکم هزینه ترینش اینه که سگ های ماده رو جمع آوری کنید تا زادوولد نکنن اما عقیم کردن کلا اشتباهه
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
45
80
با نظرات ايشان موافق هستم متاسفانه چندين سال است تعارفات بي اساسي بر مديريت جمعيت سگهاي ولگرد (DMP) وجود دارد و سعي ميكنيم از ترس NGO ها و فضاي ساختگي عمومي( و نه فضاي واقعي) ابتدا نام آنها را به بلاصاحب و پرسه زن( free-roaming) تغيير بديم كه اين اولين عقب نشيني از ترس مواجهه با نظرات و برخورد عده اي به اصطلاح حامي و علاقمندان به حيوانات كه خيلي از آنها حتي حاضر نيستند براي اين مديريت يك ريال كمك كنند و فقط سيلان و انفجار احساس لحظه اي هستند و مجبور مي شويم چشممان را برروي برخي واقعيت ها ببنديم.
دوستان ميگويند mass dog culling در دنيا موثر نبوده و نيست و در كنترل هاري نقشي ندارد.
آخر موضوع فقط هاري نيست،سگها حدودا ٣٠٠ بيماري را ميتوانند به انسان منتقل كنند و موضوع فقط بيماري نيست.حيوان گزيدگي،سرو صدا ايجاد رعب و وحشت و … توسط اين سگهاي ولگرد.
سوال:هزينه سالانه وزارت بهداشت ايران جهت ايمن سازي افرادي كه حيوان گزيده مي شوند چقدر است؟
هزينه رواني افراد و خانواده هاي آنها كه سگ ولگرد گزيده مي شوند چقدر است ؟
اين هزينه ها با اين شرايط اقتصادي كشور چرا براي صرفا تسكين و آرامش عده اي كه به قول نيچه انساني زيادي انساني هستند (كه البته برخي از آنها به نظر مي رسد اداي حقوق حيوانات و حمايت از آنها را دارند)بايد پرداخت شود؟
لطفا بياييم همگي واقع بين باشيم و براساس واقعيت هاي جامعه ايراني و شرايط اجتماعي،اقتصادي ايران تصميم بگيريم و نه الگو برداري هاي غلط از فلان كشورها كه هيچ وجه تشابه اي با شرايط اقتصادي و اجتماعي ايران ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
سلام دوستان،بنده به شهرداری،محیط زیست دامپزشکی وارگانها وادارت دیگر مراجعه نمودم که باهزینه شخصی خود که حدود پنجاه تا هفتاد میلیارد تومن میشد ،درخواست مجوز پناهگاه جهت جمع آوری ،نگهداری وعقیم سازی وکارهای بهداشتی نمودم ولی هیچ کدوم موافقت نکردند وبه جای دیگری پاسم دادن ،حالا علتش را نمیدانم،.وقتی ارگانهای دولتی فکری به حال اوضاع نمیکنن چرا جلو کار کسی که داره برای پیشرفت شهر وکشورش قدم مثبتی برمی‌داره را میگیرن
دیبا
| United States of America |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
........ فقط یک کلمه پاسخ میدهم . مشاهدات امروز حاصل تفکر شماست علم قابل بومی سازی نیست . بجای متخصصان مدیریت جمعیت سگها اظهار نظر ...... و فضایی نکنید
mohmad.smad
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
فقط باید کشت با اسلحه شکاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
44
111
بالاخره یکی بدون روتوش و بدون منفعت طلبی آنچه که باید رو در مورد معضل سگ های ولگرد گفت
امیدوارم موارد ذکر شده انجام بشه در مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
خوب یه سوله اجاره کنن عقیم سازی بشن بشهون هم غذای استخوانهای کشتار شده حیونات را بدهند
اواره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
ای عزیز نازنینی ک قصد پناه دادن به سگهای زبان بسته داشتی اما نشد.
من در ۳سالگی بفلج اطفال مبتلا شدم و دچار۶۰درصد معلولیت جسمی حرکتی هستم. مادر۳پسر۳و۵و۷ساله بودم ک پدرمعتادشان مُرد . بخاطر اجاره های معوقه اخراجم شدم.بی پناه و بی خانمان ناچار شدم نگهداری از بچه های خردسالمو به بهزیستی واگذار کنم به امید اینده ای خوب برای بچه‌هایم بودم اما پسر وسطیم در18سالگی بخاطر نارضایتی از تقدیر با خوردن یک بسته قرص به زندگی خود پایان داد و مرا محکوم به تحمل داغ ابدی خودش کرد..بعداز فوت پسرم ترخیصشان کردم،هرکدام درخانه یک حامی نگهداری میشوند. شما ک شکرخدا انقدر داری ک ۷۰تومن ب پناهندگی حیوانات اختصاص بدی،یک پنجمش را خانه ای بخر بنام خودع،اجازه بده منو خانوادم بنشینیم. بدون دغدغه اجاره و صابخونه بچههامو سرپرستی کنم و خاطره ای از زندگی خانواده گی در ذهن و یادشان ماندگار شود.
نهصدوسی،صدوچهلوشش،،بیست ویک،سی و یک،
هموطن نازنینم بدادم برس و تن و قلب شلحه شلحه شده از تازیانه های روزگارم را التیام ببخش.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
چرا فک میکنید جون شما از جون یه موجود دیگه با ارزش تره؟من خودم شرایط زندگیم از شما بدتره ولی اولویتی نمیبینم بین کمک به خودم یا هر موجود دیگه ای.همین طرز فکر کسایی که خودشونو برتر از هر جاندار دیگه میبینن باعث بدبختیشونه
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
واقعا معضل زندگیمان شدن. خواهشن یه فکر اصاصی بکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
94
62
متخصص دام های بزرگ چه صلاحیت علمی در خصوص مدیریت جمعیت دام های کوچک دارد؟
چرا باید حکیم مهر نظرات یک غیر کارشناس را در حوزه ای که نه رشته اش بوده و نه سوابق اجرایی و میدانی با ارزش دارد، منعکس کند؟
در ثانی در این مسائل چند وجهی اظهار نظر فردی فاقد ارزش است و تجربیات جهانی و ملی و موضع گیری ارگان های مرتبط ارزشمند است.
پاسخ ها
دامپزشك
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
لطفا ميشه شما بفرماييد مدركتان چيست كه ميگوئيد متخصص دام بزرگ حق ندارد و تخصص ندارد.
رئيس سازمان دامپزشكي و رئيس سازمان نظام دامپزشكي دامپزشك عمومي هستند.
از نظر شما اگر كسي متخصص x و y شد ديگه اجازه اظهار نظر در هيچ موضوع ديگر دامپزشكي ندارد؟ چرا دارد ولي اجازه اظهار نظر در حوزه تخصصي اش را بيشتر دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
با تسنیم مصاحبه کرده و حکیم از تسنیم نقل کرده
در ضمن دامپزشک دامپزشکه چه عمومی و چه متخصص و نظرش کارشناسیه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
به همون دلیل که یه پزشک الان کاندید ریاست جمهوریه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
عزیز دل، به سخن بیندیش نه به صاحب سخن.
ما قرار است سخن را نقد کنیم نه صاحب سخن را.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
ناراحتی سگ ها رو ببرین خونهخودتون ما مردم میگیم باید سگ های ولگرد را کشت....چقدر باید زن و بچه مردم کشته و زخمی بشن تا کاری انجام بدن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
خطرسگها ولگرد فقط متوجه انسان نیست.جانوران کوچکتر وتخم پرندگان و....هم ازگزند سگهای ولگرد در امان نیستند.جفت گیری نژادهای متفاوت سگها هم بدای خودشان دردسرهایی در پی دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
درود بر فهم وشعور شما ??????آفرین ??‍♀️کاملا درست میفرمایید?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
50
64
تو این مملکت واسه اینکه هزینه نکنن همه چیز را با کشتن حل میکنن این سگها که غذای به خصوصی نمی خورن همون اشغال گوشتهای کشتارگاهها را بدن به این بچه ها یه سوله هم شهرداری اجاره کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
بچه ها ؟؟ همه ی بدبختی از همین شماهاست که به سگ و گربه میگین فرشته و بچه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
یه سوله برای سه میلیون سگ اونم تو پهنه نزدیک دو میلیون کیلومتری ایران ، اون وقت این بچه های شما دارن هزینه های سرسام آور بهداشتی به کشور تحمیل میکنند ، در ضمن تو کشورهای که این نقشه حمله فرهنگی اقتصادی برای ایران پیاده کردند ، غذا رسانی به حیوانات جرم و جریمه سنگین داره ، نکته دیگه بچه‌های شما برای حیوانات در حال انقراض مثل یوز و کل وبز و آهو تحدید است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
آنقدر جمعیت آن ها بالا رفته که نمیشه کنترل کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
اصلا وجوداین همه سگ تواین مملکت چه لزومی داره؟
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
فقط سگ کشی جواب میده.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
تو که نمیدونی چرا نظر میدی؟ سگ اگر گوشت خام بخوره، در صورت گرسنگی شدید به مرغ، دام و حتی انسان حمله میکنه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
54
76
چرا باید سگها معدوم شوند سگها و گرگها و روباه چه گناهی کردن که انسانها جای زندگی اونها رو گرفتن به جای نظریه بیخودی و کشتار سگهای بیگناه فکر بهتری باید کرد
پاسخ ها
مهدی چراغیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
بزرگوارکسی به گرگ وروباه اشاره ای نکرد موضوع سگهاهستندکه بخاطرحماقت عده ای توطبیعت رهامیشن وناچارندبرای زنده موندن به آدماحمله کنن وکسی هم نمیخواد بیخودی حیوانی روبکشه درضمن اگه نظری داری مطرح کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
کسی با روبه و گرگ مشکلی ندارد...اتفاقا همین سگ ها باعث نابودی روباه و گرگ ها میشن...با معدوم سازی آنها به محیط زیست هم کمک میشه
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
فقط سگ کشی جواب میده ما محل زندگی سگها رو نگرفتیم اونا دارن این کارو می کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
22
59
میگن بخاطر اعتراض مردم به معدوم سازی سگ ها تعلل میشه و با احتیاط پیش می رن که افرادی که به بقاء حیوانات علاقه مند هستند معترض نشن پس چرا تو حوزه های دیگه توجهی به اعتراض مردم نمی کنید و کار خودتون را می کنید حالا تو این حوزه که براتون ضرری نداره و به مردم صدمه وارد میشه نظرات دوستداران حیوانات براتون مهمه
پاسخ ها
بیتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
دمت گرم گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
باید هرچه سریعتر معدوم سازی سگ های ولگرد شروع بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
تا الان ک فقط معدوم سازی بوده مگه کاری غیر از این کردین؟؟حالا بگین نتیجه اش اتفاقا ما مردم از شما مسئولین شاکی هستبم که با این همه معدوم سازی بازم‌نتونستین هاری رو کنترل کنید...بجای تخیلات تون برید دستورالعمل ایکم رو که در زمینه ی کنترل جمعیت سگها هست رو مطالعه کنید چیزی که بهداشت جهانی قبولش کرده حتی کشور افغانستان هم داره اجراش میکنه...
F
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
54
47
................................. این سگها باید کشته بشن چون دارن خطرافرین میشن
پاسخ ها
مجید
| Germany |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
خطرش واسه شما معلوم شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
تو هم باید کشته بشی چون وجودت برای حیاط کره زمین خطرسازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
دقیقا...چرا باید جمعیت آن ها آنقدر زیاد بشه
K.m
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
کاش از جو گرفتن دست برداریم چون دادن غذا توسط عده‌ای ....... باعث 1_ازدیادجمعیت سگ‌ها میشه که خود معضل بزرگی است و آیا همین فرد دارو جای خواب و نگهداری از طوله ها رو برعهده می‌گیرد ۲_باعث جفت گیری باگرگها میشه و گرگاس بوجود آمده که از گرگ وحشی تر و درنده تر وبه زن و بچه مردم در فصول سرد حمله ور میشوند برای
برای اون کسایی به اصطلاح حامی حیوانات همین چند مورد بس است که به خود بیایند در غیر اینصورت ........................
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
32
33
بهترین راه صادرات سگ،گربه،موش،قورباغه،ملخ،سوسمار،مارمولک،سوسک قسمتی از آنها به کشورهای شرق آسیا و کشورهای عربی است و درآمد حاصله صرف واردات گوسفند از استرالیا شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
جنین ادم می شه صادر کرد تو چین به قیمت بالایی مشتری داره تو که به فکر اقتصاد مملکت هست از ......... شروع کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
ایول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
9
22
وقتی صحبت ها منطقی، تخصصی و و مطابق اصول علمی است، چرا به تخصص فرد انتقاد می کنید؟ اساسا، بیان درست را از هرکه باشد محترم می شمریم. دوستان عزیز، سوال ان است که چرا در کشورهای غربی این مشکل اجتماعی را کمتر می بینیم ولی در منطقه خاورمیانه وجود داشته و البته در دو سه دهه اخیر نیز بیشتر و دردسر ساز تر شده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
21
26
به چینی‌ها هدیه بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
دقیقا...حالا اگه برنج هم بگیرن چه بهتر
شقایق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
31
54
................
کجا گفتن سگارو باید کشت؟ کودوم دینی اینو گفته؟
از لحاظ علمی هم دکتر ال داوود کامل توضیح دادن ک خطری ندارن.
اگه به امکان بیماریه خب انسان ها هم خیلی بیماریارو میگیرن ولی بفکر درمان میرن نه کشتن
...............................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
هر حیوانی که به ادم ازار برسونه باید از بین بره مثل مگس مورچه مار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
تو خوزستان سالانه چندین خانوم و بچه خردسال توسط همین سگ های ولگرد یا کشته میشن یا زخمی....باید کشته بشن
K.m
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
در دین اسلام مستقیم از قرآن خداوند متعال فرموده هر حیوانی که برای زندگی انسانها خطرناک تشخیص داده شوند کشتن آنها جایز است چون تعداد اینقدر زیاده که راهی جز این نیست
باذکر دلایلی که قبلاً گفتم
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
27
52
.............. اینها هم حق زندگی دارن باید مدیریت بشن بودجه بگیرن براشون ................. فکر میکنن کشتن درسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
بشین تا بودجه بدن...برا بیمارستان و جاده سازی بودجه نمی‌دن...تنها راه حل کشتن آنهاست
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
تمام موجودات زنده و نباتات مکمل یکدیگرند. بجای کشتن حیوانات بهتر است تمام موجودات از جمله انسان که بیشترین خطرها را می‌آفرینند فقط عقیم کردن انسان و حیوان جواب میدهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
26
30
سگهای ولگرد کنترل نشود محیط زیست سایر حیوانات وانسانها نابود میشه .از سالیان دور هم این بوده در دنیا هم چنین است .یه عده نمیخواهند بفهمند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
تو بفهم که خدا نیستی و حق نداری در مورد مرگ موجودی رای بدی.این کار شرعی و اخلاقی غلط و کار کثیفی هست.حاضری خودت بکشن؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
54
27
به من مسئولیت بدن و اختیار، در کمتر از یکماه تمامی سگهای ولگرد را بطور کانل نابود می کنم و از بین میبرم...
اینکه از عده ای ............. نظر بخوان و سلامت و اعتبار روانی جامعه را نادیده بگیرن و به مسخره بگیرن واقعا که مسخره س....
سگها و گ به ها حیواناتس بسیار آلوده و ناقل صدها نوع بیماریهای قارچی، و پوستی و آلرژی زا، وبیما یهای بسیار کشنده نظیر هاری و آسم، و‌ انتقال انواع بیماریهای ویروسی می باشند.....
این اوج‌ عقب ماندگی و .......... است که عده ای ................. پیشه کنند و در مورد برخورد و امحا و نابودی سگها ،علائق ............ و سواگرانه‌ خود را بر مردم و مسئولان بقبولانند!!؟؟.
ما اگر مسلمانیم در شرع سگ: جانور کثیف ، نجس و آلوده ای است، و اگر از دریچه اعتقاد مذهبی به این مسئله نگاه نکنیم، علم و دانش پزشکی سگ را حیوانی بیماری زا و آلوده و عامل عمده خطر برای انسانها می داند...چه از نظر درندگی، و حمله به انسانها، و چه از نظر آلودگی و انتقال انواع و اقسام بیماریهای ویروسی، و انگلی و قارچی و کشنده....
سگها را دسته جمعی باید‌ کشت آنهم بسادگی و با طعمه سمی...نان و یا گوشت را آلوده به سم سیانور کنند و به انها بخورانند در عرض کمتر از چند روز یک سگ در سراسر کشور پیدا نمی شود،،.
آنهایی که از سگ دفاع می کنند در واقع آدمهای .........................................
شبکه های اجتماعی فیس بوک و‌یوتیوب و ..و...مملو از این واقعیات است....فقط با سم سیانور گوشت را به سگها بخورانید تا از شر انواع درد و مرض و بیماری در امان بمانید..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
کجای دین گفته ........... حق داری نظر به مرگ موجودی بدی؟؟ به نظر من آدمایی مثل تو از هر چیزی برای جامعه خطرناکترن. اول خودت سیانور بخور بعد واسه بقیه تجویز کن. تو باید بری پیش روانشناس ................
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
............. این موچودات رو هم همون خدایی که ادعای پرستششو داری آفریده و تشخیص داده زنده بمونن پس تو کارش فضولی نکن و بشین سر جات
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
پس به نظر شما کره زمین متعلق به انسانهاست وسایرین حق زیست ندارن دوما اقای محترم شما اگر یه توله سگ نگهداری فقط تا یک سالگی و عشق و محبت و وفادری واقعی رو از اون حیون در عالم واقعی یاد میکیری و بعد یک سال دوباره نظر می دی به این حیوان نمیشه گفت سگ اسم واقعی این حیون فرشته هست
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
تویی که میگی سگها رو کامل میکشم تو پر از غرور و منیتی .........
ارش
| United States of America |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
پس خدارو شکر تو کاره ای نشدی تو مملکت با این طرز تفکر واسه همه موجودات خطر داری تعداد ادمایی که توسط سگ در سال کشته میشن خیلی کمتر از اونایی هست که به خاطر اشتباهلت پزشکی به خاطر تصادفات اینا میمیرن خب پس اون پزشکا اون خودرو سازها رو هم بکشید دیگه
ایرانی
| United States of America |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
چقدر قلبت سیاهه ....
ناشناس
| Germany |
۰۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
ناشناس 16:27 روان پریشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
کاش دست خفت گیر و دزدا و ... بیفتی خودت بکشن اونوقت بفهمی عددی نیست در خصوص زندگی مخلوق خدا تصمیم بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
سایکو پت ?همون بهتر که یه گوشه افتادی و فقط ..... میزنی .......?‍♀️
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
خدا رو شکر مسئولیتی نداری وگرنه کاری میکردی همه آدمها سیانور بخورن ن از دین میدونی ن از علم ، الان ازت بپرسن مجتهدت کیه میگی نماز گزار مسجد محلمون ، در ضمن این همه دکتر متخصص پوست در روز ویزیت میکنن آدمهای ک بیمارهای پوستی و قارچ و ویروس حتما با سگ ها هم خور بودند ، یارو سرطان پوست داره چی؟؟ در مورد آسم هم ی کم تحقیق کن آلرژی ب الیاف ، مواد غذایی هم هست . خواهشا چهار تا حرف کذب گوش ندید ب اشتباه نشر بدید در ضمن یوتیوب کوفت فلان بیشتر برای درآمد زایی خیلی دروغ و فیلم های ساختگی پخش میکنن . بعد مهمترین سوال چطوری باید از دست ی عده کوته فکر و نادان خلاص بشیم؟؟؟ التماس تفکر..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
27
24
مسؤلین خواب ، لطفا اگر قرار هست کاری کند زود انجام دهد از اول سال ۱۴۰۳ تا تیر ۱۴۰۳ چهار تا کودک ۳ تا ۵ سال زنده زنده توسط سگ های ولگرد خورده شده و فوت شدند لطفا از این خواب بیرون بیایید هر سال تو کل کشور یه طور میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ کودک توسط سگ های ولگرد زنده زنده خورده می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
پاک خورده شدن واقعا کجا زندگی میکنی شما آمازون یا گینه شایدم صحرای آفریقا هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
14
42
اتفاقا عقیم سازی فقط سگهای نر توسط دانشجویان دامپزشکی هم مهارت آموزی هست و هم تاثیر زیادی در کنترل جمعیت سگهای بدون سرپرست دارد،قرار نیست نسل سگها منقرض بشه بلکه فقط جمعیت کنترل بشه،فراموش نکنیم این ما بودیم که قلمرو این موجودات باوفا را غصب کردیم،حالا مثل صهیونیستها میخواهید نسل کشی راه بیندازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
نسل سگها نه ، نسل سگهای ولگرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
35
23
لطفاً هر کاری میکنید زودتر اقدام کنید همه شهرها و تمام کشور شده در از سگ های بی صاحب و ، ولگرد که باعث هزاران مشکل و خطر بر شهروندان تبدیل شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
23
20
باسلام و عرض ادب،،،،دنظر دامپزشک کاملا درست و منطقی است، و توجیه های بی اساس و بی نتیجه جز معلق کردن و رها کردن کردن و یا فرار از موضوع نیست، و لذا باید فکری و کاری کرد،
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
29
18
همه سگ ها تو کل کشور جمع کنید بفروشین به کشور چین با پولش چندتا جاهای تفریحی تو هر شهری که سگ های زیادی تحویل داده که راه اندازی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
29
28
چقدر کودکان بی دفاع و افراد سالخورده در کشور قربانی سگ های بدون صاحب و. ولگرد شدن ، لطفاً هر چه سریع تر اقدامی فوری و جدی بکنید بابت سگ های ولگرد
ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
7
31
شهرداری برای عقیم سازی واکسن تراپی که هزینه نمیکنه قطعا. یا باطناب و مشماع خفه شون میکنه. یا سم میده بهشون یا جمع آوری میکنه و در یک چهاردیواری گرسنه و تشنه رها میکنه که زجرکش بشن. خدا خیرشون نده. حیوان آزار عاقبت بخیر نمیشه. حداقل مهرکشی کنن که درد نکشن حیوان های بی زبون. هزینه ی زیادی هم نداره که شهرداری نتونه پرداخت کنه. حامی ها هم میتونن پرداخت کنن. ?
پاسخ ها
دختر?
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
احسنت یا زنده زنده دفع میکنن واقعا اینها انسانهای حیوان نما هستن دنیا دار مکافات کره زمین گرده از هر دستی بدی میگیری از همون دست این نفرین ما نیست بازی زمونست سر عزیزاشون بلامیاد ای خدا ای کاش میشد برای یک بار جای انسانها رو با سگها عوض میکردی اون وقت میفهمیدن معدوم و زنده به گور وگشنگی و تشنگی یعنی چی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
عزیز حیوان انسان نما فحشه
انسان حیوان نما دقیقا یعنی چی؟
.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
6
22
عقیم سازی راهکار نیست یا اقتصادی نیست جنابان؟ هرچند تعجب نمیکنم . پول این مملکت تو سفره مردمش هم نمیره حالا بخوان خرج هزینه های عقیم سازی و نگهداری بعد از اونش کنن‌؟
سجاد نوروزپور گورابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
15
5
پتانسیل تولید قورباغه .مار.سگ .و دیگر جاندارانی که با منافع عقیدتی ما مقایرت دارد و بازار بزرگ آسیایی برای ارسال این کالاها چه به صورت زنده چه به صورت کنسروی و ایجاد اشتغال و ثروت تنها یکی از کوچکترین افکاری است که مسعولان ما چشمانشان را روی این منفعت بزرگ بسته اند .تا ابد ببند چشمتو پول جلومونه
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
7
40
برای چی میخاین سگها را بکشین این همه سر مایه داره این مملکت همون عقمین سازی را انجام بدهید مگه شما خدا هستید که برای حیوانات بی دفاع تصمیم میگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
12
42
تو دامپزشک اگه بودی فکر جون حیونا بودی نه اینکه افریده خدا رو ازبین ببرین ........... این موجداتا خدا خلق کرده .............
پاسخ ها
فارس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
من اگه جای دولت و مسئولان بوم هر کسی از سگها دفاع می‌کرد پیدا میکردم و یه گله سگ مریض ولگرد را به اجبار بهش میسپردم که مثل بچه خودش و با هزینه خودش ازش مراقبت کنه تا دم از حیوان آزاری نزنه
مراد بیگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
36
19
کل سگهای ولگرد باید معدوم بشن تا به حال چندین بچه کوچک خوراک همین سگهای ولگرد شدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
این همه ادم با حمله دزدان و زورگیرها به قتل می رسند انوقت ........ نطق نمی کنی به این زبون بسته ها که می رسه .............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
این همه قصاوت قلب از کجا میاد ؟هیچ سگی تا به حال بچه ای رو نخورده گزش صورت گرفته که باز اونهم از کوتاهی انسان بوده چون سگ صاحب داشته و واکسینه نکرده و دیده مریضه رهاش کرده من با کشتن هر جانداری مخالفم چه جوجه باشه چه گاو و گوسفند ی که شماها با کمال میل و حرص و ولع میخورید و لحظه ای به اینکه اون حیوان چه زجری کشیده تا بشه غذای حضرت عالی فکر نمیکنین هر مشگلی یک راهکار علمی و منطقی داره که امثال شما از شدت خودخواهی نمیخواهید که بدانید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
37
15
فقط باید کشته شوند و نسلشان محدود شود
بابک قاری پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
16
56
با سلام،واقعا خجالت نمیکشید درباره مخلوق خداوند که همیشه در خدمت انسان بوده و خداوند در قرآن ازش یاد کرده اونم به نیکی اینجوری حرف میزنید؟ بعد از فرهنگ ایرانی حرف میزنید؟رگ گردنتون واسه سی هزار کشته تو جاده های ایران باد کنه که ماشین از رده خارج رو بهتون به زور میفروشن و میفرستنتون تو جاده تا بچه های مردم تو همون ماشینها تکه تکه بشن و سی هزار خانواده پاشیده بشه،حالا سالی دو تا بچه رو سگ گاز گرفته همه سگهای ولگرد باید کشته بشن؟چه به روزتون آوردن مردم ایران؟که موجودات زنده هم از دست شما در آسایش نیستند،لااقل برید به ترکیه کشور همسایه با نود و هشت درصد مسلمان نگاه کنید که چطور با این حیوانات رفتار میکنن و این مشکلات رو چطور مدیریت و حل کردن و عرق شرم بریزید و به فرهنگ ایرانی خودتون نبالید!!به عمل کار برآید به سخندانی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
خب تو ماشین نخر
ما چه کنیم ؟ بچه نداشته باشیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
قاری پور برو ترکیه زندگی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
چقدر مهربونی شما یعنی مگس مار و مورچه و ...تا حالا نکشتی؟؟
عزیز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
آفرین. ای کاش می شد هزاران لایک بدم ???????????
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
انسانیت یعنی این ،کاش اگر هم دین نداشتیم انسان بودیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
6
9
شما که هم بلایی سر این مردم و حیوانات محیط زیست آوردید این سگ ها رو بکشید بسته بندی کنید بدید به خلق الل تو صف گوشت و مرغ نمونن
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
7
18
بلاخره انها هم حق زندگی دارند خداوند این اجازه رو به انسان نداده فکری کنید این همه زمین شهرداری جای رو براشون تدارک ببینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
10
12
در کشورهای پیشرفته مثل آمریکا شما در شهرها دیگر حیوان ولگرد نمی بینید و حیوانات با قلاده و صاحب هستند اگر هم سگی بدون صاحب پیدا شده باشد سریعا حیوان را گرفته و فقط یک هفته از آن نگهداری می کنند و اگر صاحبی پیدا نشود حیوان با استفاده از روش‌های بی درد معدوم می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
اینقد آمریکا آمریکا نکن ،?‍♀️!!!!!
هرکی هر غلطی کرد تکرارش نکن?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
5
26
........... شماها فکر میکنین کی هستین که جای خدا حکم مرگ بقیه را میدین. این ادم هست که رو زمین زیاده. ما جای همه موجودات گرفتیم. اکوسیستم به هم زدیم. الانم انقدر غرور ما را گرفته که حکم میدیم.........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
8
21
اتفاقا اونی که باید کم بشه آدمیزاده . چقدر جای شرمساریه این همه تکبر و حرص و زیاده خولهی و خودخواهی.... به لحاظ آناتومیک پزشکی بدن آدم کثیف ترین بدن خلقته چون همه چیز خواریم . زنده و مرده امون ویروسه در صورتی که سگ سانان تمیز ترین بدن خلقت رو دارن و هیچ بیماری برای آدم طبیعت و حیوانات دیگه ندارن . دریا ها رو با مواد پتروشیمی ما آلوده کردیم . پای درختا آب آهک ریختیم و جنگل ها رو سوزوندیم برای سود زمین خواری .... پس ما چرا میخوریم و می نوشیم ؟؟؟؟؟؟ مگه ما جون دادیم که جون بگیریم ؟؟؟؟ رو چه ...... اجازه به خودتون میدین واسه فرشته ی نازنینی که خداوند بهش جون داده اینجوری با حرص و خود خواهی نظر بدین . .......................
پاسخ ها
بابک قاری پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
احسنت،مشکل مردم ما اینه که فکر میکنن در همه مسائل کارشناس و عقل کل هستن!در تصمیم گیری ها تابع احساسات هستن و منطق رو میزارن کنار،به جای حل مساله صورت صورت مساله رو پاک میکنن!من میگم دوستان ببینید کشورهای دیگه این مساله رو علمی و منطقی حل کردن به من میگن برو ترکیه زندگی کن،چون منطقی نمیتونن جوابت رو بدن میزنن به کوچه چپه..به جای اینکه مسئولین شهر خودشون رو به چالش بکشن و زیر سوال ببرن که چرا به قانون عمل نکردین،میگه سگها رو بکشید!همینها وقتی زلزله میشه وقتی سیل میاد میرن همون سگ رو میارن تا بچه هاشونو از زیر خروارها خاک و گل بیرون بیاره!! خداوند نشون میده بهشون ولی چشم بصیرت متاسفانه نیست بس که این انسانها خودخواه هستن،پروردگار ما رو به راه راست هدایت کنه،به جای اینکه چرخ رو دوباره اختراع کنید برید ببینید چطور چرخ رو ساختن شما هم همون کارها رو انجام بدین قطعا موفق میشین
نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
نه تروخدا تو کدوم زلزله ای سگ ولگرد و تربیت نشده آوردن که بچه های زیرآوار رو در بیارن؟
این سگها که خون ببینن بیشتر هار میشن و طفلک بچه های اسیر زیر آوار رو تیکه پاره میکنن
ما میخایم سگ صاحبدار بشه حالا صاحبش دوست داره به عنوان سگ امدادگر تربیتش کنه که چه بهتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
احسنت ........ باید کم شوند که به خلقت خدا ایراد نگیرند???
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
5
20
مگر خودتون بوجود اوردین که تصمیم به کشتن میگیرین آفریده خدا هستن..اگر همه شهرداری ها بودجه میزاشتن درهر استان شهر عقیم سازی میکردن اینهمه نسلشان زیاد نمیشد ..
اوضای ال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
13
13
چطور گوسفند و گاو وشتر رو میکشین و میخورین خبری نیست خوب سگ هم بکشین ولی نخورین یا صادر کنین جایی که میخورن این همه مسخره بازی واسه چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
خداوندمنع نکرده انسان را از کشتن گوسفند وگاووشتر،آیا در جایی خدا فرموده سگها راهم بکشید،کاش انسان باشیم
M
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
برو اطلاعات رو بالا ببر.میدونی وقتی بعضی از نوزادان سر زایمان میمیرند علت چیه؟این هست که خداوند از آنها میپرسه که آیا میخواهی به دنیا وارد شوی و آنها نمپذیرند و مرده به دنیا میآیند. گوسفند و حبوانات حلال گوشت هم خودشان طرز کشته شدنشان را قبول کرده اند
بهنام رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
6
20
خداوند جای حق نشسته اگر بکشید کشته خواهید شد ............ به این حیوونای بی زبون کمک کنید
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
5
19
همین کار ها رو کردید که برکت از زندگی ها رفته حیوان کشی مساوی بدبختی مردم مساوی کارما ............
پاسخ ها
مرضیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
گاووگوسفندکشتنم میشه حیوان کشی پس چرااون گناه داره ولی سگی که بچه رومیکشه کشتنش گناهه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
14
4
بهترین راه فرآوری و صادرات گوشت اینها به کشورهای جنوب شرقی آسیاست اینجوری مردم هم یه نفس راحتی می کشن الان اگه به استانهای شمالی کشور سفر کنید پا رو سگ میگذاری و راه میری! از در ودیوار سگ می باره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
6
16
.............. اینطور بی رحمانه راجب کشتن سگها حرف می‌زنید مگر اینها مخلوق خداوند نیستند مگر دین ما دین انسانیت ومهربانی نیست همه حق حیات دارند بهتراست پناهگاه بسازند وجمع آوری شوند وعقیم شوندتا جمعیتشان کنترل شود.اگر با حیوانات مهربان باشیم آنها دوستان خوبی برای ما خواهند بود اکثر انسانها آزارشان به مورچه هم نمی‌رسد همه موجودات برای بقا نیازمندیم هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
3
21
نکشید عققیم سازی کنید
دختر?
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
3
15
خدایا شرمنده هستم که منو اشرف مخلوقات نام گذاری کردی خدا ماهارو اشرف مخلوقات نام گذاری کرد که هوای موجودات دیگه رو داشته باشیم بهشون محبت کنیم وگرنه که این موجود دوپا که بویی از انسانیت نبرده چرا باید اشرف مخلوقات باشه سگ سالم و زنده رو چرا باید کشت و معدوم کرد اگر راست میگید شهرداری هاچه غلطی میکنن ببرن عقیم کنن رها کنن جمعیت کنترل میشه مگه تو افریدی که هروقت بخوای جونشو بگیری .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
10
18
............................
چطور موقعی که سیل یا زلزله میشه از این حیوانات زبان بسته استفاده می کنند . خجالت بکشید
................
پاسخ ها
کمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
مشتی سگهای ولگرد رو میگن اشتباه نگیر با سگ زنده یاب که پونصد میلیون تا یک میلیارد قیمتشه حالیت شد یا نه.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
اون سگ با سگ ولگرد فرق داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
7
17
ا‌ول اینکه استفاده از لفظ ولگرد د ست نیست، و باید گفته شود سگهای بی سرپرست،دوم اینکه باید دید کشورهای پیشرو دراین مورد چه اقداماتی کرده اند که شامل عقیم سازی،واکسیناسیون، انگل تراپی و برگرداندن در تریتوری خوذش می باشد که ایشون خیلی راحت از واژه معدوم سازی استفاده میکنند
مربم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
5
15
سگ ها را معدوم کردید با شغالها چه میکنید بهترین چرخه فقط عقیم سازی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
هر حیوانی ک زیاد بشه محکوم به حذفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
تعداد انسان ها به مراتب بیشتر از هر موجود زنده ای در کره زمبن پس فتوا بده از ایران شروع بکنند و ادم بکشند
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
5
18
شرم بر شما که هیچ راه حلی غیر از کشتن به فکرتان نمیرسد.اگر شهرداریه هر منطقه زودتر اقدام به عقیم سازی می کردند الان این موجودات بی دفاع رو نمی خواستند بکشند.پس چرا این همه حیوان که به دست انسان کشته و آزار داده می شود رو نمی بینین
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
5
17
این دیگه چه استدلالی هست ................ مگه میشه یه موجود زنده رو بخاطر عدم ناتوانی در کنترل کردن انها را کشت خیلی مسخره هست که یکی جان میده یکی باید جان بگیره مگه ما کی هستیم که به خودمون اجازه بدیم یه جاندار بی گناه رو به حکم خودمون بکشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
17
4
هر کس و هر حیوانی که موذی و مزاحم شد باید نابود بشه . چه سگ چه مسول نالتیق و چه اختلاسگر
زهرا سادات موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
6
18
کدام ایه قران درباره مخلوقاتی که مظهروفا هستند،اینگونه جنایت وکشتار و قتل ونابودی ذکرکرده؟ای کسانیکه ادعای مسلمانی میکنید؟!شهرداری اینهمه اختلاص و دزدی وحیف ومیل کرده، ایا تاکنون کارشهرداری درخصوص این عزیزان منطقی،انسانی،اسلامی،علمی وآبرومندانه بوده است؟یااسیدتزریق کردن،یاسم دادن،یا گروهی زنده بگورکردن،یا زنده زنده به اتش کشیدن،یا مادرحامله که بعدازیک هفته زایمانش بود،کشتن، یا یوتانازکردن، خالق مخلوقات همانگونه که بشما جان داده وحق حیات داده،به این عزیزان هم داده،بنابراین من وشما حق گرفتن زندگی وحق حیات وزنده ماندن او را نداریم،لثولی ترین،منطقی ترین،علمی ترین راه،عقیم سازی و نگهداری بهداشتی و پاک ومرتب انهم توسط محیط زیستی ها، نه شهرداری، شهرداری تاکنون نتوانسته ونمیتواندوبجز دروغ ...... واختلاث از حق این عزیران کاری دیگری نکرده.
پاسخ ها
بابک قاری پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
احسنت
مرضیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
اگه سگ به بچه ی شماحمله کنه خدایی نکرده بمیره بازم طرفداریشومیکنید
K.m
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
زهرا خانم برو قرآن بخوان مطمئنا آیه ای که برای کشتن حیوانات مزاحم ومضر باشد پیدایش می‌کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
3
19
یعنی خداونداین موجوداتوخلق کردتاعاقبتشون این بشه؟ انسانهامذخیلی به این موجودات ظلم میکنن حتی باعرض معذرت وشذمندگی کسانی هستندکه بهشون تج**زمیکنن چقدرسگهای بدبخت وبیچاره وفلک زده توایران هست ؟ سگهای گرسنه لنگ کور زخمی سگای که ازظاهرشون معلومه طرف آتیشش زده سگای بدبختی که ماشین بهشون زده وزخمی یه گوشه افتادن وکسی نیست بدادشون برسه طبیعت وبیابوناروازشون گرفتیم آواره شون کردیم کسیم نیست بدادشون برسه بعدازظلم وستم اونابه انسانهاحرف میزنیم دولت بودجه بده بارعایت اصول اخلاقی وانسانی جمع اوری بشن توپناهگاهای که بهشون برسن ازنظربهداشت تغذيه دامپزشکی
کوپر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
5
21
واقعا باید از خدا بترسن کسانی که به حقوق این فرشته توجه نمیکنن اذیت میکنن آزار میرسونن به خدا این عدالت نیست چرا پس تو کشورهای دیگر با عقیم سازی وپناه گاه که اونجا راحت زندگی کنن چرا کشتار این کار دور از انسانیت وجدان اگه انسانی وجدان داشته باشید به خدا
رحیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
8
16
سلام جناب دامپزشک و افرادی که با کشتن سگها موافقید واقعا که قلب سیاهی دارید بجای کنترل و عقیم سازی انها فتوای کشتن میدید؟!!! شک نکنید انهایی که دستور به کشتن میدهند و انهایی که اجرا میکنند جزای سختی خواهند دید بیایید برای این مهربانها و وفادارها و دوستدار ما انسانها کنترل و برنامه ریزی و محل مناسب ببینیم اگر بچه ها سگها را با سنگ نزنند مطمعن باشید انها کاری به بچه ها نخواهند داشت
بیایید انسان باشیم
پاسخ ها
مرضیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
اگه کشتنشون گناه داره پس انسانی که قتل انجام داده قصاصشم گناه داره سگی که زن وبچه ی مردم ومیکشه بایدکشته شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
6
6
جایی که من کار میکنم چینی زیاده و سگها و گربه خیلی کم شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
12
7
چرا سگ ها رو به چین ندیم و در ازای آن برنج وارد نکنیم...معامله دو سر برد
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
16
9
دقیقا
جرات نمیکنیم از خانه بیرون بیایم گله سگ تو محل رژه میرن، شهرداری ها هم فقط مثل داروغه جریمه کردن بلدند اصلا جمع آوری سگهای ولگرد وظیفه شهرداری هاست
پاسخ ها
پاییز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
آخه وقتی باید زحمت میکشیدی رفتی پی ول گردی از بی پولی رفتی تو قلمرو اونا چرا دم خونه ی ما نمیان همتون حقتونه بس که نادونید .اشتباه شما رو اون خیون باید تاوانشو بده
ب ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
14
6
زنده گیری کنند و به کشورهای متقاضی مثل چین بفروشند
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
9
22
ما حامیان نمزاریم سگ ها کشته بشن فقط عقیم سازی واکسیناسیون سگ های که مادر قلمرو شون خانه ساختیم اجازه نمی‌دهیم حیوان آزار ها از کشته شدن سگ ها لذت ببرن چطور وقتی هزار هزار یوز ایرانی شکار شد جیک تون در نیومد بگین پی گیر شیم سگ های که گناهی نداشتن ما قلمرو شون رو خراب کردیم چطور تو سال ۹۷ ۹۸که ملیون ملیون سگ توسط آدم های مریض کشته شدن حرف نزدین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
حامی جان، شما تو قلمرو اونا خونه ساختی، پس بجای اینکارا هر کدومتون یکی از این سگها رو برین خونه و سرپرستی شو برعهده بگیرید، دکتر گفتن اونایی که صاحب پیدا نکنند کشته میشن فقط.
پس تنها راه نجات سرپرستی سگهاست
مرضیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
شماحامیان سگهاروجمع کنیدببرین خونه هاتون همین شماهاهستین بااین حمایت های بیخوداوضاع روبه اینجاکشوندین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
8
6
مسولان مرکزی و آستانی و شهرستانی و بخشداری‌ها و دهداری ها فقط به تبریک و تسلیت مراسمات عزاداری و تشیع جنازه و خاکسپاری و جلسات مشغول هستند نه آسایش و آرامش و سلامتی ملت ایران در سراسر کشور و محیط زیست درگیر معضلات سگ های ولگرد هستند مسولان و دستگاههای مربوطه جوابگو نیستند منافعی ندارند
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
4
3
سلام متاسفانه سک یا گربه با غریزه حیوانبشون میفهمند که بعضی توله ها ش به درد نسل بعدش نمیخوره و ژن ضعیفی داره و تو طبیعت رها می‌کنه بمیره
این وسط بعضی افراد که می‌خوان خودشون را برتر و پرستیژ بالا بدونن و اون توله ضعیف رو میان برمیدارند و درمان میکنن و برمیگردونن تو چرخه زندگی این حیوانات و علنا اکوسیستم را ناخواسته تغییر میدن
ای خدا حیوان می‌فهمه بعضی افراد که زیاد هم شدن تو جامعه نمی‌فهمن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
1
3
دوست عزیز ..................
این موضوع فقط احتیاج به اصلاح دیدگاه انسان دارد.
انسانی که برای پز دادن.چشم و همچشمی و دلایل غیر انسانی دیگر این حیوان استثنایی را برای مدتی نگهداری و بعد یتیم رها می‌کند..
به نظر من باید اینجور به اصطلاح انسانها را عقیم سازی و معدوم کرد...
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
1
3
با سلام. من هیچ ادعایی ندارم که نظرم علمی هست. اگر کمی به کاری که ارپا مثله هلند و چند کشور دیگر کرده و ازشون درس بگیریم کافیست این سگها واقعا غذایه خاصی نمیخورن ما حق نداریم سگی که سالم هست و بیماریه خطرنکی مثله هاری نداره رو بکشیم و معدوم کنیم . در دینمون هم نیامده که حیوان الکی کشته بشه. از نظر انسانی و دینی این عمل درست نیست کمی فکر کنیم اینها نباشند نگهبانی در اطرافه شهرها نداریم و درنتیجه خرس و شغال و گرگی هست که به سمت شهرها گسیل میشه. کمی فکر کنیم اخه اینکه نشد تا نخواهیم بودجه کنیم بگوییم حیوان رو نعدوم کنیم حالا چه بروش اخلاقی و چه نه به هر حال در هر دو شکا کشتن حیوانی که ضرری ندارد گناه دارد. بعد هم با اینکار موجی نارضایتی از کشتن سگها بوجود می اید از طرفه حامیها . راه حل ۱. بصورت اگهی رسانه ای اعلام کنید هر که حام هست و گروهایه حامی سگ بیایید ما به شما سوله میدهیم باقی کاره با خودتا. همین شما هم هر سه ماه مامور بازرسی بفرستین به این سوله ها از سرپرست حامی سگها بخواهین که ایا در این محدوده زمانی که گذاشته بودیم سگها را عقیم گروین انگل زدایی کردین و.... این کاری نداره. چرا معدوم سازی. اقای اشعریون لطفا کمی بیشتر وقت بدهین و کمی بیشتر مدارا کنید . دوم فرهنگ سازی برایه مردم هست مردم باید یاد بگیرند که اگه این حیوان رو دیدن سریع حالت حمله و ترس نگیرند شما خودتون دامپزشک هستین و میدانید حیوانات الکی حالت حمله نمیگیرند و وقتی اینچنین رفتار میکنند یعنی اضطراب انسان به انها وهرد شده خوب این با فرهنگ سهزی در مدارس که درسی بنام حقوق پایه حیوانات جزو یکی از دروس باشد چه اشکالی دهرد؟ میشود زیر ساخت درست کرد و صورت مسئله را پاک نکرد. مثلا در برنامه کودک به کودکان اموزش داده شود در مواجهه با گربه یا سگ کودکان چه کنند والا ادن بزرگها بیشتر باعث این ترس هز حیوان شدند مادرها خودشان تا گزبه یا سگ می بینند به کودکشان میگویند الا میدیم بخورتد اگع کهر بد کزدی و این بچه تا جایی این حیوانات را میبیند گارد می گیرد و نتیجشن انواع سگ گزیدگی میشو ‌ پس راه حل هست لطفا خواهشا معدوم نکنید و از نظر اخلاقی بسیار ترسناک هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
عه نه بابا
شما سگ رو ببر خونه خودت خرس بهت حمله نکنه
ما دوست داریم خرس ما رو بخوره نه سگ ولگرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
5
4
با تقدیم سلام متاسفانه در شهرستان شادگان از توابع خوزستان تمام پارکها و بلوارها و کوچه ها پر از سگهای ولگرد و روز بروز بیشتر میشوند خواهشا با چینها تفاهنماهه بنویسید کلیه سگهای ولگرد در تمام ایران جمع کنند مبلغی هم دولت بگیرد هم از شر سگها رها میشویم
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
4
3
چطور گوشت گوسفند وگاو ومرغ وغیره را میخورید ومیلونبونید کشتنشون بد نیست حالا کشتن سگهای ولگرد اون هم با مرگ بی درد عمل غیر انسانی وخدا ناپسند هست جمع کنید بابا خودتون به قول بنده خدا یک ریال هزینه نمیکنن بعد فاز حامی حیوانات بر میدارن
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
1
2
افغانیها رو بیرون کنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۴
0
5
بنظرمن کشتن فاید نداره بهترین راه بردن آنها به سرپناه هست سگهای راباید کشت که لباس دین دیانت پوشیدن وبا کذ مملکت خراب کردن والا این حیوانات از انسان هم وفادارترهستن برین خودتون درست کنید ن کشتن واعدام صلاح صلح آرامش کشور نیست.
الهام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
3
این چه حرفیه؟این حیوانات در طبیعت لازمند تا تعادل طبیعت حفظ شود.اگر نباشند با تجمع موشها وگربه ها وشغالها وورود انها به شهرها روبه رو خواهیم شد.
اگر انسانها در اکوسیستم دخالت نکنند ومحل زندگی انها را تحت الشعاع قرار ندهند این موجودات بی پناه هرگز آسیبی ندارند.
بفرمایید سگها را میکشید بعد موشها وشغالها...را چه میکنید کمی فکر کنید وحرف بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
1
سگ دارها ، سگ خود را به خاطر هزینه ی زیاد و هزار دلیل دیگر رها می کنند ، این از قلاده ی سگ های ولگرد معلوم است ، حالا ما این سگ های ولگرد را بگیریم‌بدیم به مردم ! اصلا حیوان مال طبیعت است یا مال ما و خونه ی ما ؟!
البرز بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
2
جوکه مگر ما مسعول نداریم اول قبل از اینکه مشکلی شود جمع آوری بعد تصمیم لطفا اگر سگی بچه خودت را گاز بگیرد. چکار میکنی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
5
3
اخه چرا اینقدر شماها به اسم دوستداران حیوانات اینقدر تو کاره طبیعت دخالت میکنید
به شما هر چی بگین یه بازی دیگه درمیارین
خب دیگه پیشنهاد از این بهتر که اقا کسی که مخالف سگ کشیه بیاد سرپرستی یکیشو به عهده بگیره واکسناشو بزنه و...
چرا طفره میرید خب شماها مگه دوستدارش نبودید بسم الله
فریماه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
5
واقعا اینجا کشور اسلامی ست؟ چرا در تمامی امور تنها راه حل کشته کشتار و خونریزی ست ؟ ...................
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
4
2
سلام بنظر بنده تا دوچار سگهای ولگرد نشوید حرفهای بی اساس و احساسی و بدور از واقعیت سگی که بیش از 300 نوع بیماری مشترک و انگلهای مضر و انسان را طعمه و شکاار می بیند چقدر باید انسان کوتاه بین باشد که با معدوم کردن سگها مخالفت کند خدا کند عدهای سگ بچه یا خودش را دوره کنند تا بفهمد خفت گیری یعنی چه کسانی که مخالفت می کنند دنبال بودجه های هنکفت و بخور بخور هستن که کامنتهای حیوان دوستی را می گذارند مگر گوسفند و دیگر احشام سر بریدم نمشوند که گوشت بخورید شاید بر این باورید سگها باید انسان را بخورند مسخره است از طریق ارزانترین و راحترین راه باید جلوگیری شود به تمام مناطق اثر نابودی دارد سگ مسولین محترم بفکر مردم باشید نه راحتی سگ ولگرد حیوان پرخاشگر بی تربیت وحشی باعث بیماریهای مرگبار من دیدم زمان شاه مخلوع با تیر و سم با سگها مبارزه می کردنند مسولین محترم ادم مزاحمت سگها جدی و برای همه نا بود کننده است همین الان به امید خدا مشعول شود برای ام حای مزاحمین مردم سگهای ولگرد موفق باشید خدا هم کمک کند
صفرعلی ازرودبار گیلان
|
United States of America
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
5
0
طرف ۴تا مرغ طیور ندارد سگ داردا غذ اخوردن خودش ندارد سگ دارد اینها جمع کنید به باغ وحش مصارف شیر وغیره...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
4
واقعا چه جوری میتونید اینجوری در مقابل کشتار این مخلوقات بیگناه خداوند صحبت کنید.هر حیوان موجود خالق حق زندگی داره.اگه یوزپلنگ هم تا به این حد جمعیتش زیاد بود اینطوری حرف میزدین؟!
تا حالا چندهزار سگ توسط انسانهای بیرحم کشته،سوزانده یا زنده به گور شدن؟!حالا باید سگها خیلی از آدمها رو بسوزونند یا زنده به گور تا مساوی بشیم...
این معضل باید توسط اکیپ مخصوص شهرداری یا محیط زیست انجام بشه.باید نرها و ماده ها جداسازی بشوند،باید عقیم سازی بشوند باید پلاک گذاری بشوند و چند تا کار دیگه
سپاس از دوستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
0
والله اعلم
Hirad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
4
3
خواهش میکنم تمنا میکنم شمارو به هر دینی که میپرستید این لعنتیا رو جمع کنید حالا هر فکر و راهکاری که دارید بهش عمل کنید فقط از سطح شهر جمعشون کنید همسرم چشمش آسیب دید تو درگیریش با این لعنتیا پیشونیش زخم شد و چشمش مشکل پیدا کرد رئیس بیمارستان نور گفتن هیچکاری نمیشه کرد،از این گذشته چند روز پیش تو پیاده رو با پسر ۷ سالم رد میشدیم یهو یه آدم بی فکر ور داشته یه سگ بقول خودش قلاده اشم تو دستش و سگ مثلا شناسنامه دار و اصیل و میچرخوند یهو گرگی جونش حمله کرد سمت پسرم من نفهمیدم چجوری بچمو هول دادم که فقط سگ نتونه گازش بگیره دیگه حواسم نبود ممکنه خدایی نکرده سر بچه بخوره جایی بعد طرف سگشو ناز میده مامان جان این چه کاری بود آخه این انصافه که تو شهر امنیت نداشته باشن زن و بچه ی مردم؟اونایی که حامی چین و گوشت سگن خوب پاشن برن چین گوشت سگ بخورن چی از جون ملت میخوان چرا مومدین تو این مملکت و حروم شدین و ادا در میارین
؟؟؟
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
3
بحاطر سه تا فوت شده که یکیش هم زیاده ولی واقعا اگر به زحمی شدن فوتی ها حکم صادر کنیم خدایش اول خودرو ساز ها رو اول باید مهرین کش کرد که رسما جون ده ها هزار نفر رو میگیرن مجزوه میکنن.و با جون میلیونها نفر بازی میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
0
یکی حق ندارد دست به کشتن محیط زیست کند اگه واقعا فکر دارید کمک کنید گروه بزنید ی صندوق درست کنید ماه به ماه یک جایگاه اجاره کنیم بدیم
آمبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
0
برای کنترل جمعیت سگ ها روش های زیادی وجود داره البته قابل اجرا هم هست مثلا میشه مگان های رو برای نگهداری سگ ها احداث کرد مثلا سگ های ماده در یک مکان و سک های نر هم در یک مکان اینجور نه آمیزشی صورت میگره و نه تولید مثلی صورت میگیره و بتدریج جمعیت آنها کم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
آقای محترم در مورد حیوان داری صحبت می‌کنی
نیاز جنسی حیوان هم یک نیازه مثل نیاز به خوراک
زنونه مردونه کنیم؟
حیوان رو جدا بکنیم آب و غذای درست هم ک ندارن پس
شعاه
|
Canada
|
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
4
بسیار ظالمانه است. اگر برای خود قائل به حق حیات هستیم، برای سگ ها و همه ی جانداران که مثل ما،افریده ی خداوند هستند،نیز قائل به حق حیات باشیم.
عاطفه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
3
شماها حق ندارید سگ هارو بکشید اونم مثل الباقی حیوون ها جون داره چطور دلتون میاد یه همچین جنایتی بکنید بخدا که روزگارسختی درپیش دارید هرکسی دست به این کاربزنه .مسئولین تنها راه خلاصی رو چه واسه انسان چه حیوان فقط دستور کشتن میدن متاسفم واسه همه ی مغزهای کوچک زنگ زده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
5
2
کشتن فوری سگ‌های ولگرد
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
4
4
آقای دکتر دامپزشک : خدا پدر و مادرت را بیامرزد و برایت نگهدارد، چقد ؟؟؟ باید بچه های معصوم ملت کشته و معلول و روانی شوند از حمله سگهای بی صاحب و با صاحب ، آقاجان با روش بی درد و بی زجر و بدون شکنجه و ازار بسرعت سگها را معدوم کنید ، وگرنه سگها خودتان را خواهند خورد .
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
3
خدا هیچ چیز رو بیهوده نیافریده.
باور کنید سگ نباشه گربه ها زیاد میشن.
گربه نباشه موش و... زیاد میشن.
پس باید ترسید از طاعون و انواع بیماریهای خطرناک و مزمن.
خواهشا سگهارو نکشید فقط کنترل کنید.
اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
2
منطقمون طوریه ک انگار ن مسول و ن شهداری داریم. زباله تو خیابونها (زمینهای خالی ) ریخته.
درست سگهای ولگرد زیادری داریم ولی در عوض موش و گربه کمتر.
همین سگها نباشن معلوم نبود چ بروزمون می اومد.
پس هیچ کار خدا بیحکمت نیست.
mohamad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
3
اگه تو جاده هراز پنچر کنی جرات پایین اومدن از ماشین رو نداری بسکه سگ زیاده کنار جاده پرشده از سگ یه فکری باید کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
2
امثال شماهاباغث افزایش زونذسک های ولکردهستین. اکه دلت به حال سک هلمیسوزع ببرنکهداری کن حونت. این سک ولکردبجه ویکی ازاعضای خانوادت روکازنکرفته بفهمی یعنی جی؟ اعضای خانوادت روهارنکرده نمیدونی هروقت یکی ازاین سکهابجه واعضای خانوادت روبه کشتن دادغرستادقبرستون اونموقع نظرت عوض میشه. امثال شماهابجای کمک به سک1درصدش روبه خانواده وبجه های بی سرپرست اختضاص میدادین وضع کشوراین نبود. اینکاراروکردین جمغیت سک ازتوانسان زیادشده م
K.m
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
3
3
فقط میتونم بگم لطفاً کسانی که آگاهی ندارند دراین زمینه وهر مسئله دیگر اظهار وجود نکنند که دامپزشک محترم کارش رو خوب بلده
گلان
|
Germany
|
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
3
چقدر قلبها سیاه شده. خدایا نخواه!
فرامرز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
2
تنها راه صادرات سگ و گربه به شرق آسیا هستش به این میگن مدیریت بحران
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
1
................ یعنی چی کشتن سگ های بیگناه ، اخه شما مسلمان هستیدمثلا؟ .... برو از پیامبر ها یکم یاد بگیر کهدچطور با حیوان ها رفتار میکردن، با گسترش شهر نشینی و زمین خواری ادم ها ... زیست حیوان ها به خطر افتاده ، وقتی غذابرای خوردن ندارن میان تو شهر ، ما اگر قانون و دولت مقتدر و بر پاییه علم داشتیم همه این ها سازماندهی میشدن ،..................
مژگان ترابی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
0
3
انتشار اطلاعات غلط بدون رفرنس، اظهارنظرهای شخصی و بدون منابع معتبر، حذف فیزیکی به صورت کشتار یا انتقال به پناهگاه یا واگذاری و یا دور سازی، ترساندن شهروندان به جای آموزش رفتار درست با سگهای پرسه زن جهت کاهش سگ گزیدگی و صدمات ناشی از آن و در نهایت برخورد احساسی و متعصبانه بجای اقدام علمی و اصولی از عوامل افزایش جمعیت سگها و سگ گزیدگی هستند.
حذف سگها صد در صد سبب افزایش شیوع هاری می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت مرکز تحقیقات بیماری هیداتید بخش وبینارها، وبینار مدیریت پایدار جمعیت سگهای پرسه زن و پیشگیری از هاری در حاشیه شهر تبریز مراجعه نمایید.
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
1
ایشان این کارزار را هم در فضای عمومی به راه انداخته اند تا مساله بیشتر برای عموم مردم تبیین شود.
https://www.karzar.net/120500
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
1
تمام کسانی که دارند از سگ ولگرد پشتیبانی میکنند صاحبان سگ خانگی هستند که دو موضوع متفاوت را قاطی کردند سگ خیابانی ممکنه با گرگ جفت خورده باشه و خطرناک تر باشه ثانیا مگر وظیفه نگهداری تمام حیوانات با ماست شماها گاو و گوسفند و مرغ و ماهی مگر نمی خورید سالانه چقدر مرغ و گوشت میل می‌کنید اونها گناه ندارند حالا شما صاحبان سگ خانگی تصمیم میگیرید برای کل جامعه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
1
کاری نداره فقط ماده ها رو بگیرن جمعیت خود به خود کنترل‌ میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
با مشکل حمله سگها چکارکنیم مگه فقط سگهای ماده حمله میکنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
3
2
مگر نه اینکه هر موجودی برای جامعه مضر هست و باعث مرگ یک انسان میشه رو باید ازبین برد
پاسخ ها
کتایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
الان این نظر شماست؟؟؟؟ شما خدایی؟؟؟ سگ باعث مرگ انسان میشه؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
0
3
زمان بر و هزینه بر اما نتیجه بخش

۱. عقیم ساری مستمر و جدی
۲. بیرون بردن سگها به خارج از مناطق شهری و پیگیری و کنترل زاد و‌لدشان در همان مناطق
۳ غذا دهی توسط سازمانهای مشخص شده تا سگها برای تهیه غذا به شهر ها و‌ آبادی ها نیایند و در کنارش باز هم کنترل زاد و‌لدشان با عقیم سازی
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
3
مشکل اینه که ما دهه شستیا و این هفتادیا بزرگ شدیم و این دهه جدیدا جامونو گرفتن ما بچه بودیم هیچ سگو گربه ای جرعت نمیکرد تو روز روشن تومحله قدم بزاره تیکه پارهشون میکردیم? فقط شبا که ما خواب بودیم میومدن. ولی الان جرعت داری به یه سگ نگاه کن میگه چیه بد نگاه میکنی و بعد جرت میده.بعد یه حامی سگ که معلوم نیست چی زده به بدن فاز اوروپای گرفته به خودش تو اون هیری بیری که سگ خونمالیت کرده میاد میگه: سگ که آزارش به مورچم نمیرسه.دستش درد نکنه حتما عزیت کردی بچمو??
پاسخ ها
کتایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
همین شما اومدین که وحشی‌گری هم باهاتون اومد حالا وقتی گرفتن خودتونو تیکه پاره کردن می فهمین
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
2
متاسفانه در تهران محل ما هروز شاهد گردش سگها به همراه صاحبانشان هستیم و در پیاده روها و کنار درختها مشغول مدفوع و ادرار کردن هستند اینجا که پایتخته اینجوریه وای به حال شهرستانه . تو را به خدا فکری بکنید
پاسخ ها
کتایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
حالا دیگه ازکشتار سگهای خیابون هم رد شدید و به کشتار سگهای صاحب دار رسیدید کی هستین شماها؟؟؟؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
2
به آمار کشته شدگان سالانه خودرو پراید هم نظری بیاندازید و کارها رو اولویت بندی کنید ظمنا کنترل سگ های ولگرد به روش های علمی هم بسیار عاقلانه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
2
سگ بهترین مخلوق خداوند متعال است ، این ما انسانها هستیم که عرصه را برای زندگی این موجودات مظلوم و بیگناه وبی پناه تنگ کرده ایم ، مگر آنها حق زندگی ندارند؟
حیوانات جزیی از زندگی هستند و باید به آنها احترام گذاشت
اگر به آنها آسیب برسانیم غضب خداوند شامل حال همه خواهدشد
فرشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
2
اینا ما آدمارو هم برای اینکه هزینه نکنن به هزار راه میکشن چه برسه به حیوانات بی زبان. کشوری با ثروت ما الان باید از انسان تا حیوان در زفاه زندگی کنن ولی متاسفانه مردم که در شرایط مرگ نزدیک به زندگی سپری میکنن حیوانات هم که جای خود دارن بعد ترکیه که هیچ ثروتی نداره همون سگ و گربه هاش از ما بهتر بهشون رسیدگی میشه و زندگی میکنن
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
1
الان تو محل ما به حدی سگها زیاد شدن که دارن با گربه ها جفت گیری میکنن ... هر جای نگاه میکنی دو سه تا توله گربه سگ میبینی
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
2
درود.در مکان های شهری جای حیوانات ول و بی صاحب نیست.لااقل جای این همه سگ و گربه نیست.غذا دادن به حیوانات غیر اهلی یا بی صاحب نه تنها اشتباه که غیر قانونی است و تبعات و هزینه هایی دارد که بیشتر متوجه مردم فقیر حاشیه شهر میشود.دولت باید برنامه های اموزشی جدی برای ایجاد فرهنگ برخورد با این حیوانات را در تلویزیون و رادیو و بطور مکرر بگذارد تا مردم متوجه این خطرات بشوند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
2
مگه گاو وگوسفند حیوان نستند که در روز جقدر کشته میشن برای مصرف روزانه سگهای ولگرد هم جمع آوری کنید برای غذای حیوانات باغ وحش ها
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
0
سلام به همه ی دوستان وبااحترام به نظراتشون باید قبول کنیم که جمعیت این حیوان دوست داشتنی زیاد شده وچرای اون هم سیاست های غلط از طرف هم مردم هم سیاست گزاران ایجاد شده نظرات بعضی از دوستان عقلانی،،،بعضی از دوستان احساسی،،،وبعضی از دوستان برخورد خشن با این حیوان هست به نظر من باید یک همت همگانی ویک خرد جمعی ویک سیاست عمل گرا (نه شعار گونه وبی خاصیت) با همکاری همه ی دستگاهها از جمله فرمانداری ،محیط زیست،شهرداریها،جهاد کشاورزی،وسازمانهای مربوط با این معضل وبخصوص همکاری مردم وارد این کار بشن ودوور از احساسات بی منطق یک راه منطقی وخدا پسندانه ومردم پسندانه پیدا وواقعا اجرا کنند ممنون از همه ی شما عزیزان
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
3
2
ای مردم اگر خدا را قبول دارید نزارین سگهای فرشته را بکشند ممنون ازشما
محمد علی
|
Germany
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
0
3
بهتره تمام سگ ها رو جمع آوری کنید و براشون یه باغ تفریحی ایجاد کنید و با عقیم سازی از ازدیادشون جلوگیری کنید و قوانینی رو برای نگهداری سگ وضع کنید .
کتابون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
2
همیشه نگتو این مملکت کشتار بهترین اهه عجیبه واقعا انگار همه منتظر بودن متاسفم نه به سگ کشی
همدان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
3
شما اگه خودتونو جای خانواده ای که پسرشو یک ماه پیش چهار سگ خورد تو همدان بزارید ازین پیشنهادهای مسخره نمیدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
1
برگه خاطر حماقت ها و دلسوزی های بی‌جای ما که بهشون غذا میدیم یا ولشون میکنیم ،اونا زادو ولد میکنن.
اون عده از مردم که میگن کشتار، اصن حیات یک حیوان برات مهمه؟
به خاطر شماهاست که الان اینطوری شده و باید تاوان بدین .
یوسفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
1
2
...................... اگه از اول عقیم سازی و واکسیناسیون انجام می‌شد اگر قوانین حمایت و مجازات حیوان آزار وضع میشد الان نه سگها ولگرد خوانده میشدن و نه مردم اینقدر وحشی گری و سنگدلی رو حمایت میکردن .از خشم خدا بترسید .اگر حمله ای به بچه ائ شده اون سگ نباید کشته بشه مسئول مربوطه بخاطر ......... و کم کاری باید جوابگو و مجازات شه ...............
عاطفه خرم زاده
|
France
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
3
درموردواگذاری،عقیم سازی،واکسینه کردن موافقم
ولی معدوم سازی خیرچون شماوبقیه افراداین موجودات روبوجودنیوردن که بخوان معدوم کنن،ایناخصاحب دارن وصاحبشونم خداونده،الان جمعیت ایرانم زیادشده پس بایدیسری ازآدمهارومعدوم کرد؟
دریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
4
2
ما تو روستا تو مازندران زندگی میکنیم از دست سگ ها ولگرد آرامش نداریم بچه هامون واسه رفتن به مدرسه هم میترسن خواهشاً اینها رو یا بکشید یا یه بلایی سرشون بیارید حقوق حیوانات جایی معنا داره که آدم ها رو به عذاب نندازه بعد یه سری ها میان خورده گوشت کنار جاده به همین سگ ها میدن و ادعای حیوان دوستی و فرهنگ میکنن درحالی که اونها تو این محیط زندگی نمیکنن که بدونن چقدر این سگ ها معضل شدن بچه هامون حتی جرات ندارن به کوچه برن
پاسخ ها
متعجب
| United States of America |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
راست میگی حیف نمیشه صبح بچه هاتون رو ول کنید وشب از کوچه جمع کنید خدا بزرگه خودشون بزرگ میشن اگه بچه های شما به حیوانات حمله نکنن هیچ حیوانی بی دلیل با اونها کاری نداره خوبه تو روستا هستید واز حیوان حراسی داشتن حرف میزنید من هر روز میبینم مادران وپدران بی فرهنگ بجای رفتار درست به بچه هاشون حمله به حیوانات وسنگ پرت کردن رویاد میدهند وذوق هم میکنن بی فرهنگی ملت بدترین مشکله وعدم قبول واقعیت وسط روستا از وجود حیوانات میترسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
2
4
تا زمانی که افکارتون به سمت کشتن و معدوم کردن حیوانات بیگناه باشه سایه بدبختی و فقر از این کشور دور نمیشه وبدترم خواهد شد قاتل قاتل فرقی نمیکنه انسان و بکشه یا حیوان
متاسف
|
United States of America
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
1
3
متاسفم که این حیوانات در کشوری بدنیا میان که مردمش جز کشتن و ظلم وجنایت فکر دیگری به ذهنشون نمیرسه وفقط کشتار رو میخوان شما دلیل جلو نرفتن هزاران طرح در کشور هستید همیشه سعی در پاک کردن صورت مسئله دارید ونه حل آن به هر بیابان و ده کوره میرید خانه میسازید وبعد از مدتی وجود ساکنان اصلی محل رو زیادی میدونید تا یاد نگیریم مثل همجا قبول کنیم حیوانات شهری وجود دارند هیچ چیز درست نمیشه به گفته خود این آقا ۳کشته باعث شلوغی شماست ولی هزاران کشته صنعت ماشین سازی وعدم کیفیت آن به چشم هیچکس نمیاد آیا پارسال کسی گفت ۱۸۰۰فرد ۱ماه تا۱۸ساله پارسال در تصادفات مردن نه ۳نفر مهمه ولی بی کیفیتی صنعت خودرو مهم نیست چو برای شما حرف زدنش عواقب داره وبه خودتون هم برمیگرده راجب کشتن حرف زدن موجودات بهتره
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
2
1
با سلام خدمت دوستان ببینید این مشکل مال امروز نیست چندسالی هست ک دغدغه های مختلف بابت نگهداری این سگهای بینوا هست ولی تمامی مشکلات رو نمیشه با احساسات حل کرد بخواهید عقیم سازی کنیم چند سال بعد باز همین موضوع گریبانگیر همه‌ هست. خدایش باید صادر ب کشور دوست حالا نقشه برا خلیج‌فارس کشیدن باید سگ هم بخرن پول همونا رو خرج ما بقی می‌کنیم نظر مثبتی دادم
منتظرظهور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
1
3
این همه برای سگ و گربه و روباه و شغال گفتین و از آشغال گوشت و غذا و معدوم کردن و کشتن موجودات بی زبان و مخلوقات خداوند...کاش برای جلوگیری از ورود بی رویه و بی حساب و کتاب همسایه های مهاجر شرق و غرب کشور هم نظر میدادین که اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا که نه اما سیلاب شود
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
3
3
جناب 20:11 شماببند اگر از گوشت گوسفند بهتراست به خودتان تجویز کنید.... اینکه بعضی گروههای حمایت حیوانات میخواهند به قیمت کشته شده زن و بچه انسان رئوف بودن و دلرحمی خودشان را حتی با کشتن یک انسان تحمل کنند و صدایشان در نیاد از تغییر ذات و فطرتشونه
اینکه فعالیت گروههای ngo و غذادهی داو طلبانه تو ایران بی ضابطه است از خلا قانون است
اینکه غربیها در کنترل سگ قوانین دارند و رعایت میکنند از علمی بودنشونه و کشور ما صرفا از غربیها ظواهر را میگیرد نه باطن کار را
اما برمیگردم سر پیشنهاد اصلی :
میشود با کشورهای جنوب غرب آسیا تفاهم کرد در حد عرف و علمی که نیاز حیات وحش است بیایند بگیرند واکسینه و قرنطینه و درمان انگلی داخلی و خارجی کنند و بصورت زنده ببرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
............ هر استان چهارتا پناهگاه بزنه اینهمه ثروت داریم ضربتی واکسینه و عقیم بشن نیازی به صادرات نیس تو ده سال تموم میشه تعدادشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
3
6
با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی انسان توسط انسانهای دیگه کشته میشن ، اسید روشون ریخته میشه ، دزدیده میشن ، شکنجه میشن ، قطع عضو میشن و .... پس بهتره بیایم انسانها رو هم بکشیم چون انسان نه تنها به انسان بلکه به کل محیط زیست از جمله حیوانات هم داره آسیب میزنه.بهتره به اخبار جنایی روز دنیا از جمله ایران نگاهی بندازیم تا ببینیم روی این کره خاکی موجودی که خطرناکه کیه....
خدا رو شکر واکسن هاری که رایگان و در هر جایی زده میشه حالا این اخبار یهویی از کجا دراومده و هدف چی بوده هم اصلا معلوم نیست چیه...اصلا معلوم نیست!!!
باعث تاسفه که به جای حل کردن مسئله صورت مسئله رو پاک میکنید و بیشتر از اون افرادی هستند که اینقدر راحت میگن بکشید
باید از شماها ترسید چقدر بی رحم این دسته از آدمها اگر قاتل نیستند قطعا با اون آدمهای جانی برابر هستند که قتل و کشتن رو اینقدر عادی بیان میکنن
خدا ما موجودات زنده رو از دست شما حفظ کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
3
3
نظر من اینع هرگز نباید این کارو بکنین .............
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
5
3
خیلی خوبه که آمار کسانیکه توسط سگها کشته می شوند را می‌فرمایید ،ولی آیا تا بخار آمار زنها بچه هایی که از ترس سگهای ولگرد دچار وحشت و صدمات روحی میشوند را حساب کرده‌اید .زن و بچه های مردم از ترس سگهای ولگرد در روستاها و شهرستانها جرأت خروج از منزل ندارند.
خادم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
2
3
دوستان عزیزم درسته که انسان اشرف مخلوقات هست واجازه ی آزاروکشتن هرحیوان بی دفاعی رونداره،ولی بحث درموردجنگ انسانهاهمین همینطوره توجنگ برای دفاع وحذف دشمن بایدکشت واگرانسان نیست بی سرپناه،کشنه،بیمار،وخطرناک باشه مطمئنآازش فاصله گرفته میشه چه باشه به سگ. ولگردکه هم آزاده،هم بدون بهداشت،گشنه .....به نظرتون بدون هزینه چطورمیشه اینارومهارکرد؟؟؟؟
دامپزشک عصبانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
2
4
متخصص دام بزرگ؟ مدیریت سگ های ولگرد؟ کاش هرکی کار خودش رث به درستی انجام میداد. ...........
پاسخ ها
معافی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
با شما موافقم هر کسی نباید اظهار نظر کند برای این دوستمون ارزوی دقت بیشتر میکنم بهتر آن بود که میگفت اظهار نطر در خصوص این معضل با همکاران فعال این حوزه و متخصصین حیوانات خانگی آیت و آنها با فوانیین بین المللی در این حوزه آشنایی بیشتر دارند و از دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت دام و آیکم آگاه ترند و می‌دانند ایران و سازمان دامپزشکی چقدر کوتاهی در زمان مدیریت خود طی سه سال در این حوزه و ذر زمان مدیریت منطقه ای آسیا و اقیانوسیه داشته و چقدر اندک در زمینه واکسن هاری سگها که می‌بایست بیش از ۷۰ در صد سگ ها رو واکسینه کنه کوتاهی کرده
درهر حال اگر قرار به کنترل باشه بهترین راه جمع آوری عقیم سازی واکسیناسیون حداقل هاری و رها سازی در محل جمع اوریست
البته در ایران این درست است زیرا باورهای ایدئولوژیک مانع پذیرش و نگهداری این حیوانات نزد مردم است
نبود قوانین هم بسیار مهم است زیرا منشا این حیوانات بی سرپرست سگهای صاحب دار گله و نگهبان بد سرپرست است
و در هر صورت از بین بردن حیوانات بیمار لاعلاج و مسن بیمار و آن‌هایی که خمکاران لازم ب آنند در مواردی لازم اینست
ولی اینکه غذا ندهیم باید گفت این حیوانات گاو نیستند با کمی تغذیه راندمان تولیدمثل در آنها کاهش یابد این حیوانات در هر شرایطی ت لید مثل میکنند
البته غذا رسانی نادرست و خارج ارف توصیه نمی‌گردد
این مشکل باید با نگرش درست و توصیه های موفق پیشنهاد شده جهانی و بومی سازی آن با شرایط کشور از طریق راهکارهای توصیه شده کارشناسان فعال این بخش بخصوص دامپزشکان فعال در درمان بیماری‌های دام کوچک و حیوانات خانگی و علی الخصوص انجمن امور سگ ایران عملیاتی و انجام شود در غیر این صورت تلاش‌های مردمی بخصوص گروههای حامی مطلع و منطقی که باورهای درست دارود اگر چه ارزشمند و شرط لازم است اما کافی نیست
مرفیض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
4
2
بنظر من سگهای ولگرد باید جمع آوری شده و توسط کشتی در سواحل آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی رهاسازی شوندتا معضل سگهای ولگرد به دشمن منتقل شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
1
3
حکیم مهر ببین چقدر انسان‌های عاقل و دور اندیش نظر مثبت به حیوانات شهری دارن??
در راه حمایت از حیوانات گام بردار ، تا قوانین درست حمایت از حقوق حیوانات شهری هر چه زودتر تصویب بشود ???
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
3
0
ایول جمع آوری کنید صادر کنید به چین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
0
1
بایدبه رفتارسایرکشورهاتوجه شودوبهترین وانسانی ترین روش اتخاذشود?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
2
2
واقعا این همه نفرت وخشونت نسبت به یک حیوان بی پناه عجیبه.
اص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
1
5
۴۵ سال است که یک کار درست و اساسی، هدفمند و پیگیر برای کنترل جمعیت این بدبختها نشده است.
تنها چیزی که هر از گاهی اغلب شهرداریهای ........... انجام داده اند، کشتار دوره ای سگها با گلوله و سم. ..... بوده است.
همانطور که در بسیاری از موارد محیط زیست را نابود کرده اند ، بی تدبیری و بی مسئولیتی و بی فکری خودمان حالا دامن گیرمان شده است. کشتار راه حل نیست. اول آدم باشید، بعد فکری انسانی بکنید، سپس هزینه کنید و مشکل را حل کنید.
قبلاً خیلی‌ از کشورها این کار را کرده اند. چشمتان را باز کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
1
2
اخه مگه این حیوونهای زبون بسته ی خداچه گناهی کردن.تایه چیزی میشه میگن سگهاروبکشید.یابندازیدش توقفس شیرهایاباگازرکشیدشون این زبون بسته هایه جاوغذامیخوان.ماتوکشورمان ایتقدرانسانهای مهربان وخیردلریم که پیشقدم میشن وعقیم سازی میکنن..واقعاتف برروی این مردم چین که واقعادارن اکوسیستم زمین ر باخور دن این حیوانات ازبین میبرن.شرم برشگا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
4
1
یکی نظرداده ما قلمرو سگها رو گرفتیم اولا قلمرو سگها توشهرنیست تو روستا وبیابان هست سگها اومدن قلمرو مارو گرفتن یه عده که اومدن حامی سگها شدن اینا ببینده های شبکه معدوم من وتو هستن که هر اراجیفی که تونستن درمورد سگها به خوردشون دادن ومغزشون رو شتشو دادن لطفا به خود بیایید اینجا دولت اسلامی ومسلمان هستیم در اسلام نگهداری از سگ معنایی نداره و طبق شرع اسلام سگ نجس هست ولی دردین یهود ومسیحیت و دیگرادیان سگ نجس محسوب نمی شه پس به خودتون بیایید تنها راه از بین بردن سگها کشتن هست نظردامپزشک هم عالیه بهترازاین نمی شه.
پاسخ ها
مهسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
..................... اگه سگ نجس هست اسمش تو قرآن با انسان نمیومد اگه تو مخلوق خدایی اونم مخلوق خداست .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
1
3
اسم سایتتون رو گذاشتین " حکیم مهر " ولی در اصل ترویج حیوان ستیزی مخصوصا سگ ستیزی میکنید ????
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
1
4
سگها هم از مخلوقات خداوند هستند اگر به سگهای محله ای آزاری نرسه سگ حمله نمیکنه،من با چشم خودم بارها دیدم بچه هایی که با مادرشون بودن سگ برداشتن و ازارو اذیت سگ کردن،و اون مادر حتی به بچه ش آموزش نمیده این کار اشتباهه و خودش هم همون کارو انجام میده،معلومه سگ می خواد از خودش دفاع کنه،ما اول باید خودمون آموزش ببینیم،من توی روستا زندگی می کنم و خیلی از مردمان خوب محله مون خوراک های اضافی رو به حیوانات میدن ،مشکلی هم پیش نیومده،کلی دامپزشک داریم،اونهایی که می خوان آموزش ببینند فقط کافیه سگهای نر یا فقط سگهای ماده عقیم بشن،همین تعداد سگها رو کم میکنه،کشتن راه صحیحی نیست ،چقدر ما قلبمون سیاه شده،بیایید کمی مهربان تر باشیم.
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
3
2
با سلام
تجربه شخصی خودم رو بیان کنم یه روز مجبور شدم ۴ صب از خونه خارج بشم صدمتری از خونه پیاده دور شده بودم تو یه قسمت خیابون که تاریکتر بود با یه تکه زمین خالی با یه گله سگ ولگرد روبرو شدم جلوتر رفتم گفتم کاری باهاشون ندارم کاری باهام ندارن روز بد نبینیت اولش یکیش شروع به پارس کردن کرد پشت بندش بقیه شیر شدن پارس کردن اومدن سمتم نه راه پس داشتم نه راه پیش بخدا تمام موهای بدنم سیخ شده تا دم در خونه فرار کردم رفتم داخل در بستم اونا هم دنبالم سر کوچه وایسادن تکون هم نخوردن کاش یکی از این مدافعان حقوق حیوانات تو شرایط من قرار میگرفتن .به دریا رفته میداند مصیبت های طوفان را .طرف تو بالا شهر نشسته با ماشین میاد با ماشین میره ژست روشنفکری میگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
1
4
مشکل اینجاست آیا ما صاحب زمین های سگ ها شدیم
و آیا بیابانی مانده سگ ها بهش پناه ببرن یا اینکه جنگلی گذاشتن زندگی کنن هرکسی تصرف زمین کرده و جای اینهارو تنگ
مشکل ملتن نه سگها
شقایق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
2
3
شما چه جور میتونین برای موجودات خدا این طوری نظر بدین خدا چه‌ جور آدمایی هستین شما به طبیعت و موجوداتش چه می‌کنید مردمان سنگدلی هستید رحم خدا شامل حالتون نشه به خانواده خودتون چیکار میکنید آدم باشید تا خدا به انسان بودنتون رحم کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
2
3
انسانیت که بره همینه به سگ و گربه که هیچی اگه میشد شماها مردم ایران خانواده خودتونم می خوردید
نسترن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
2
3
کسیکه دامپزشک باشد هرگز آسان ترین راه یعنی مرگ را برنمی گزیند
............................
میتوانستید راه حل بهتری برای زبون بسته ها پیدا کنید .. ?
حقیقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
2
2
درسته حیوان مهربانی ست ولی زمانی که در اختیار شماست...سگهای ولگرد خیلی بی رحمن مخصوصاً در تاریکی شب...هرکی دلش میسوزه یه شب بیاد سیاه سنگ پردیس اگه جرات داره پیاده روی کن تا پاره پارت کنن...روزا خیلی مهربونن ولی شبها وحشتناک میشن...به غیر ما انسانها به محیط زیست هم بشدت یعنی حیوانات دیگه دارن صدمه میزنن...خیلی زادو ولدشو سریع و زیاده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
1
4
صداتون از جای گرم درمیاد الان تو کشور فقط سگ های بیگناه رو می‌بینید و حکم کشتار میدید جای شماها رو تنگ کردند ؟ این همه ........ هجوم آوردند به مملکت هر روز قتل و جنایت های مختلف رو نمی خواهید ببینید. واسه ابراز وجود پیله کردید به حیواناتی که به وقتش جانشان را هم برای انسانهای قدر نشناس فدا می کنند . واقعا متاسفم که زورتون نمیرسه به ........ها و به سگ گیر دادید
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
2
4
سلام اون کسی که گفته هر حیوانی که به انسان آسیب برسونه باید کشته بشه پس ما الان اول باید خیلی از آدما رو بکشیم تا حیوانات چون الان آدما نسبت به هم آزارشان بیشتره تا حیوانات
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
4
3
کشور ترکیه هم در حال قانون گذاری در خصوص سگهای ولگرده بدین شکل که سگهای ولگرد جمع اوری میشن و مردم ۳۰ روز مهلت دارن صاحبشون بشن در غیر این صورت معدوم میشن .وقتی سگی گرفته شد اطلاع در سایتی اطلاع رسانی میشه و اگه کسی قبولش نکرد معدوم میشه لازم به ذکره سگها در ترکیه به ۴ میلون رسیدن و کشور احساس خطر کرده لذا هر چه سریعتر نسبن به جمه اوری و معدوم کردن سگها اقدام بشه مردم اسیب کمتری میبینن البته با اجازه یه عده جو گیر که فکر میکنن این کار اشتباهه و حتی حاضر نیستن این به اصطلاح فرشته هاشون رو سرپرستی کنن و یا مخارجشون رو بدن .
پاسخ ها
ماری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
همه چیمون عین ترکیه هست مثالشو میزنید بترسید از خدا چقدر قلبتون از سنگه خدا به داد خانوادتون برسه
حامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
2
3
............. به خدا که من دلم نمیاد مورچه های خونمم از بین ببرم اینارگ بکشید ایشالا که تموم مشکلاتتون حل بشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
1
3
قرآن کریم می‌فرماید. همه جانداران چه پرنده که با دوبال درآسمان پرواز میکندوچه آنهایی که روی زمین راه می‌روند همه راپروردگارت آفریده وهمه موجودات مثل شما امتهای هستند بی جهت وبرای تفریح جانشان رانگیرید غیرازاینکه رو یشان راالله میدهدتویی که حکم کشتن یک حیوان بیگناه راصادرمیکنی قطعا به همان سرنوشت دچارخواهی شد به قول فردوسی شاعرفقید میازارموری که دانه کش است...
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
3
1
بهتره هر چه زودتر اقدامی بشه کاری با شهر ها ندارم واقعا وضعشون خرابه سگ ها زیادن اما ازون بدتر وضع جنگلهاست، الان توی جنگل آدم می‌ترسه بره بس که سگهای ولگرد زیادن و چقدر وحشی بنظر میرسن، از طرفی هیچ حیوان دری با وجود اینا امنیت نداره، نه خرگوش، نه خرس و یا پرنده ها مثل قرقاول و...
بی تعارف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
3
1
آقا از این به بعد هر سگی هر انسان رو گاز گرفت پولشو و خسارتشو دیه اش رو همین حامیان سگ ها بدن که خیلی سنگ این سگهای ولگرد رو به سینه میزنن دولت تصویب کند اسامی حامیان رو بنویسه تا آسیب دیده بداند یقه چه کسی رو بگیره
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
2
1
اگرچه خودتون توسط یک سگ کشته بشه بازم دفاع میکنیددارندمیگن سگ ولگرددیروزداشتم ردمیشدم ازباغ یک سگ ولگردازگرسنگی به سمت من ودوتابچه ام حمله کرداگرمردم به دادم نرسیده بودند بچه روتیکه پاره میکردکسانیکه دفاع میکنیداگرجلوی چشم خودت به بچه ات حمله کننده می‌کنی میگی گناه دارندمخلوق خداهستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
1
1
خب هی همش از آسیا و کشورهای همسایه الگو نگیرید یکمی هم به طرف اروپا نگاه کنید چیتون کم میشه از اونا یاد بگیرید که برای کنترل جمعیت سگها چیکار میکنن
مهسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
1
2
اونایی ک میگید سگها را بکشید توجه کنید ک کرونا چطور رو کار اومد بخاطر اینکه انسانها را بکشند آب وهوای آلوده بخاطر اینکه انسانها را بکشندتو کشور خودمون پدر و مادر فرزندشو ب هر دلیلی یا ناموسی یا غیره داره اولادشون می‌کشه سگها وقتی جا و مکانشون ساماندهی بشه و عقیم سازی بشن هیچ ضرری ندارن با دلایل بی منطق چون بیماری میارن و گاز میگیرن وغیره ببند ید ببندید آه همین سگها زندگیتونو نابود می‌کنه تو ایرانی وقتی ب هم نوعت رحم نمیکنی ب این سگها رحم کنی فقط با کشتن این سگها روزگارتون بدتر بدتر میشه و نابود میشین اگه سگها نتونم از خودشون دفاع کنند و با گاز وسم کشته بشن خدایی دارند ک جبران می‌کنه این ظلم ک در حقشون میشه ببین کی گفتم اونی ک ظلم کنه در حق این فرشته های زمینی خدا چطور زندگیش ب نابودی کشیده میشه تو همین دنیا چود دارمکافاته با چشم خودت میبینی ای ظالمی ک رورت ب این بی زبون ها رسیده دیدم ک میگم کوتاهی دولت در حق این بی زبون ها باعث این معظلات شده ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
1
2
تعادل هر یک از حیوانات در طبیعت بهم بخورد قطعا مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند ،جای سگ در طبیعت است نه در منازل و آپارتمانها ،سگ نیاز به همنوع و زیست در بین همنوعان خود را دارد ،اساسا خلقتش برای حضور در طبیعت است ،نگهداری در منازل و شهرها قطعا معضل ایجاد می کند ،انسانها برای لذت ها و خواسته های بی حد و حصر خود این حیوانات را در بند می کشند و بعد از مواجهه با مشکلات نگهداری سگها با نژاد های متفاوت و نژادهای دستکاری شده را در اطراف شهرها و روستاها رها می کنند که اغلب مشکل ساز شدند برخی از سگ‌ها اصلا با شرایط اقلیمی ایران سازگار نیستند ،سگ فانتزی کوچک را در بین سگ های ولگرد رها کردند ،متاسفانه ادعای تمدن و حمایت از حقوق حیوانات را هم دارند ،کسانی که این سگ ها را رواج دادند و نگهداری و رها سازی کردند مقصرین اصلی هستند و باید با آنها برخورد شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
1
2
- "ارزش یک جامعه را می‌توان از نحوه رفتار آن با حیوانات سنجید." - گاندی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
1
2
- "حیوانات هم احساسات دارند و درد می‌کشند. ما باید به آن‌ها با مهربانی و احترام رفتار کنیم." - آلبرت اینشتین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
1
2
- "نحوه رفتار با حیوانات نشان می‌دهد که انسان تا چه اندازه به کمال اخلاقی رسیده است." - آرتور شوپنهاور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
1
2
- "هیچ چیز انسان را بیشتر از نحوه رفتارش با حیوانات نشان نمی‌دهد." - ویکتور هوگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
1
3
- "حیوانات نیز موجودات زنده‌ای هستند که باید از حقوق خود برخوردار باشند." - جین گودال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
1
0
ما دوست نداریم شهر مان را سگ های ولگرد فرا گیرد هر چه زودتر این سگ ها را جمع آوری کنید
سپیده مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
0
0
چرا اینقدر مارو مقصر میدونید که بخاطر غذارسانی جمعیت سگا زیاد شده دولت باید چند سال پیش عقیم سازی رو شروع میکرد تا الان این مشکلات نباشه مثه اینکه تازه یادشون افتاده نه اینکه غذا ندید تا بمیرن کارما ادرس همتونو داره به اسم خدا حیوونارو میکشید با چه حقی..این بی رحمی شما بصورت بلای طبیعی و فقر نمایان میشه ببینید و عبرت بگیرید شمارو میبینم کافر میشم
سپیده مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
0
1
با هزینه شخصی خودمون تعدادی سگارو عقیم و واکسینه کردیم و مرتب غذا رسانی میشد شهرداری اومد بردشون واسه کشتار پلاک های گوششونو کند و گوششونو برید ...........پس نگید اگه نگرانید عقیم کنید این همه هزینه کردیم ولی مثه اینکه کارگرایه شهرداری خون جلوی چشماشونو گرفته
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
0
0
چی میگی برای خودت این همه به قول خودت درس خوندی
فکر کردی چون دامپزشک شدی راست میگی درست تشخیص دادی این چه فکری هست این چه مدیریتی هست راست میگی مگه دامپزشک نیستی اول برو این فکر رو بکن یه جا تعیین کن این زبون بسته ها رو جمع کنند ، و دونه به دونه عقیم بشن ، واکسن هاری بزنن و اطلاع رسانی بشه هرکس که دوست داره به این حیوون زبون بسته ها غذا برسونه بجای اینکه تو جاهای پراکنده پخش بشن غذا بهشون برسونن در جای مشخص بهشون غذا بدن
و اینم بگم براساس سن ازهم جدا باشن
اول جدا سازی نر از ماده دوم عقیم سازی و سوم همه در یکجا باشن اونم براساس سن که ازنظر غذا هم مدیریت بشن
چون دامپزشک شدی فکر کردی دوتا کتاب بیشتر خوندی درست میگی
ای بابا خب اینا هم مدیریت نشدن که ایجاد نسل کردن ما انسان هستیم باید کاری کنیم که اینا آسیب نبینن تولید مثل این زبون بسته ها رو کنترل کنیم نه فکر کنی با کشتن میتونی درست گفته باشی
یه بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
0
2
باید در ابتدا عرض کنم عزیزان به اصطلاح حامی محیط زیست از این کلمه فقط اسمشو بلدن درمورد یگ های ولگرد خیلی از این دوستان میگن که وارد قلمروشون نشیم تعادل محیط زیست رو حفظ کنیم و اگر یوزپلنگ هم بود زیاد میشد همین رو میگفتین و.. عزیزان این سگ ها به صورت طبیعی و متعادل زیاد نشدن و کاملا مصنوعی و با کمک نادان هایی افزایش انفجاری گرفتن از طرفی محیط شهری محیط زیست انسانی حساب میشه نه قلمرو سگ درمورد یوزپلنگ هم اگر در محیط اشتباه افزایش معصونی غیر قابل کنترلی داشته باشه بله باید رسیدگی بشه فراموش نکنید هر چیزی مکان و اندازه خودش رو داره . این سگ ها شاید تا الان ۳ نفر اعلام شده رو به کام مرگ فرستادن اما بحث ایجاد جو روانی منفی در جامعه.ترس وحشت .ایجاد الودگی صوتی و غیر صوتی با پاره کردن کیسه های زباله و... بطور اشکار به محیط زیست انسانی تجاوز کردن سگ بی صاحاب توی جنگل باشه برای کسی مشکلی ایجاد نمیکنه البته اونم اگر باز انفجاری زباد شن باعث بهم خوردن اکوسیستم جنگل ها میشن . بعضی از دوستانم تاکیید دارن چرا دردا و قاتل هارو رو نمیکشید عزیزان ارزش برای سطح فکری و شعور خودتون قائل شید مجرمان در صورت دستگیری متناسب با جرم محکوم میشن . دوست داران حیوانات میتونید با به سرپرستی گرفتن اونها هم اونارو نجات بدین هم نشون بدین فقط حرف نیستید نشستن و اشک ریختن برای چیزی که براتون مسئولیت نداره همیشه هم راحته هم سخاوتمندانه.از طرفی اگر واقعا حامی حیوانات هستید باید با معدومی یا عقیمی و... ابن حدود ۳ ملیون سگ موافقط کنید چیزی طول نمیکشه که این جمعیت از ۱۰ و شاید ۳۰ ملیون هم عبور کنه و شما شاهد شرایط اضطراری و نسل کشی تعداد بالاتری میشد. بعضی هم تاکیید بر این موضوع دارن حیوانات خدا بیگناهن و جز خدا نباید کسی کاریشون کنه و جرمشون چیه باید بکشنشون یا ... عزیزان در بیگناهی اینا شکی نیست اما در وحله اول مجرم شما و افرادی هستید که اجازه رشد و تولد نثل جدید میشید که با بالا رفتن تعداد محکوم به کنترل بشن یعنی خداهم حتی میتونه نسبت به این بی مسئولیتی شما در تلاش برای به وجود اوردن و نگه داشتن نسلی که محکوم به مرگه و هدیه دادن بدبختی و مرگ به این بیچاره ها شاکی باشه . عزیزان معقوله یگ های ولگرد با یگ های گله . نگهبان و زینتی و حتی وحشی که در زیست بوم خودشون هستن به شدت متفاوته این سگ ها وارد اکو سیستم شهری شدن به تعداد بالا اطمینان داشته باشید شماهم وارد قلمرو اصلی سگ ها بشید پارتون میکنن . بعصی از دوستان هم در مورد این که سگ ها کم بشن تاثیر روی جمعیت گربه و موش ها میزاره سلاطین گربه و موش ها در محیط شهری قبل از انفجار جمعیت سگ ها بودن و تعادل خودشون رو حفظ میکنن مگر اینکه احمق هایی موش هارو تغذیه کنن و موش ها از جمعیت نرمال خودشون خارج شن و حاکیان هم از معدوم سازی و یا کنترلشون جلوگیری کنن . عزیزان در موضوع سگ های ولگرد زمانی حرف معدوم سازی میاد که شرایط به حالت بحران درومده و کمپ و عقیم سازی نمیتونه پوشش کافی بده که البته این موضوع که کار به اینجا کشیده هم سوءمدیریت مسئولان بوده هم دخالت های احساسی و بی فکر حامیان که این حیوانات بیگناه و معصوم رو توی این بازی احمقانه به پرتگاه مرگ کشونده . عاقبت این سگ ها با این روند کنترل و حامیانی که حتی اطلاعات کافی و جرعت حمایت و مسئولیت پذیری رو ندارن و صرفا حرف های زیبا احساسی از انسانیت میزنن به جایی میرسه که این انفجار جمعیت باعث یک سگ کشی در مقیاس بسار بزرگتر و شرایط اضطراری اتفاق بیوفته . و اینکه خیالتون راحت نیاین بگید انسان هاهم زیادی دارن زیاد میشن پس اونا چی توپ رو تو زمین خودی ژا حریف نندازید طبیعت کارش رو بلده اگر حامیانش دخالت نکنن انسان هاهم از حد ظرفیت خارج بشن با با ید همگیری به دست طبیعت کنرل میشن یا با شرایط اضطراری توست جنگ و سایر انسان ها فراموش کن هرچیزی حد و مکانی داره و به اجبار زاید کنترل بشه و در نهایت چه بخواید چه نخواید این اتفاق میوفته . این سگ هاهم به شکلی مصنوعی نه طبیعی در مکانی که زیست بومشون نیست درحال زیاد شدن هستن و هر اقدامی در راستای کنترل این موضوع هم به سگ ها هم انسان ها و هم زیست بوم کمک میکنه البته بیشتر به خود سگ ها کمک میکنه تا هم کمتر زجر بکشن و هم باعث نشه در اینده تعداد بیشتری ازشون قربانی بشن این موضوع اگر رسیدگی نشه شاهد خشم عمومی اکثریت مردم نسبت به این موجودات معصوم میشیم و کم کم شاهد حیوان ازاری های وسیع و شنیع در سطح شهر ها و حاشیه توسط مردم میشیم که این عمل هم شکنجه و هم مرگ دردناک برای سگ داره هم کم کم ارزش های فرنگی و انسانی در قلب مردم با انجام ذین اعمال رو به سیاهی و نابودی میره و مردم تبدیل به قانل ها هیولا هایی میشن که با شکنجه و کشتن سایر موجودات اشنا و راحت میشن
Dear lord
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
1
2
یه درصد تصور اینکه یکی از اون بچه های کشته شده توسط سگ ها بچه خودم باشه...واقعا دردناکه
حامیان سگ یکم خودتون رو جای افراد زخم خورده بزارید و وقتی صحبت از کشتن سگ های ولگرد میشه موضع نگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
با سلام .خیلی جالبه عده ای دم از حمایت از حیوانات می‌زنند. ولی حاضر نیستند یک کیلو غذا برای سگها بخرند .اینها فقط آدمهای احساسی هستند .که دلشون میسوزه .من ۶ تا سگ دارم با جونو دلم از شکم خودم میزنم ولی نمیزارم گرسنه وتشنه بمونند .خدا هم کمکم میکنه .پس احساسی بر خورد نکنید .به پناهگاه سگها برید وبراشون غذا ببرید تا گرسنه نباشن .وکمکی کرده باشید به پناهگاه که از نظر هزینه فَآری متوجه اون عزیزان نشه .با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
1
1
همه دوستان راجع به پیشگیری و کنترل جمعیت و بیماریهای مورد نظر اتفاق نظر دارند کما اینکه در رابطه با خود انسان ها هم این موضوع صادقه فقط اختلاف نظر ها در مورد شیوه اجرا ست که میشه با نظر کمیته‌ای مرکب از اساتید پزشکی دولتی و نماینده های حقوق حیوانات با اجماع و اشتراک نظر با رضایت همه طرفین تصمیمات کمیته مربوطه را انجام داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
0
3
ماشاالله از نظرات ریاست جمهوری بیشتر بود نتونستم تا آخرش بخونم.
در مورد تصادفات حاشیه شهر و روستا ها هم که منجر به خسارت میشه هم توجه کنید
farid
|
United States of America
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
2
0
بهتر نیست در کار پروردگار دخالت نکنیم.به نظر شماها جمعیت انسان (۶میلیارد)جا برای زندگی باقی موجودات تنگ نکرده. انسان از خود راضی نسل چند موجود زنده رو از بین برده. چندین بار طی جنگ های بزرگ به هم نوع خودش رحم نکرده.بهتر نیست نوع تفکر عوض بشه. یا که میخواهید تمام عمر به دنبال یارانه و سبد معیشتی وثبت نام ماشین .....باشید و کمبود های زندگی شخصی رو در جای دیگه جستجو کنیم
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
1
0
به نظر بنده سگهای ولگرد رو بفرستیم چین .چون چیزی نیست که نخورن..
علی اصغر علیزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
0
1
باید اونایی که پیر هستن یا مریضی و انگل دارند با دارو یا گاز کشته بشن و اونهای که سالم هستن و قابلیت نگهداری و واگذاری دارن تفکیک جنسیت بشن در محوطه های جداگانه نگهداری بشن و هر تعدادشان که متقاضی دارای صلاحیت داشت واگذار شوند
سهراب غیاثوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
0
1
هم وطنان گرامی جدای از حمله سگ ها به خردسالان و سالمندان واقعا توی جاده ها حضورشون خطرناک و به تصادف و چپ شدن ماشین منجر میشه که برای خود من هم پیش اومده خواهشا بهشون غذا ندین و از دولت پشتیبانی کنید جهت ازبین بردنشون.سپاس
هیچکس .
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
2
0
........... مهرین کشی چه صیغه ای است ......... خب یبارگی بگو سگ کشی کنید که اینکار و عقیم سازی صحیح نیست و هیچ سودی هم برای مملکت ندارد این در صورتی است که می توانید با تجارت صادرات همین سگهای ولگرد به کشور چین و کره شمالی جنوبی که سگها را می خورند سود سرشاری نسیب مملکت کنید باید تجار ایرانی برای اینکار برنامه ریزی کنند و سگهای ولگرد را زنده سالم به کشور چین و کره شمالی جنوبی و هر کشور دیگری که سگهای ولگرد بدردشان می خورد صادرشان کنید و نباید عقیمشان کنید باید پرورششان دهید تولیدشان را زیاد کنید در اماکنی خاص به دور از شهرها و روستاها اماکنی بزرگ درست کنید جمع آوری شأن کنید پاکستان بزنید تولید انبوه شأن کنید و مداوم به این کشورها صادرشان کنید تا سود سرشاری از فروش سگ بدست آورید و هر حیوان حرام گوشت دیگری که ما مسلمانان نمی خوریم را می توانید پرورش دهید صادرشان کنید به کشورهایی که می خورنشان و مداوم صادرشان کنید به کشورهای سگ خور مثل چین و کره و غیره ... و پول سود ارزیشان هم بسیار حلال است برای کشورمان . ......................
فرشته های بی پناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
4
0
.............. عشقی که سگها و گربه ها به خصوص فرشته های بی پناه به انسان میدن با هیج عشقی قابل مقایسه نیست.به این بی پناهها فقط یکبار،یه تیکه نون بده ،ببین چیکار میکنه برات.
..................
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
0
3
کسی که از سگهای ولگرد حمایت میکنه بدون اینکه مسؤلیتی قبول‌کنه ........ بیش نیست.یه جوری میکن گناه دارن دنیا فقط مال انسانها نیست. که ادم فکر میکنه اینا گیاه خوارن.تو دنیا روزی میلیونها گاو گوسفند و بز مرغ وغیره بخاطر همین شما کشته میشن.مرغ گرون میشه صدات در میاد چرا گرون شده ما چی بخوریم.حالا رسیده به سک که همه شهر و به گند کشونده.شدید مدافع حقوق حیوانات.به خدا اگه فهمی از حقوق حیوان بدونید.
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
0
3
بهترین راه معدوم سازیه.کسی هم دلش دنبال عشق و عاشقی با سگ و گربست لطف کنه ببره خونه مسؤلیتش و بپزیره نه اینکه خیابون کرده باغ وحش خصوصیش. من 40سالمه از همون کودکی تو فیلم کارتونی میدیدیم ماشین مخصوص جمع آوری حیوانات بی صاحب حیوانات و جمع میکرد.این یعنی هرچیزی راه و کار داره نه اینکه یه مملکت شده حیوان دوست بدون اینکه درکی از کاری کنه که میکنه داشته باشه.
آیدا نصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
3
0
کشتن حیوانات خطا ست بشخصه هرکجا حیوان آزاری ببینم چنان حالشو بگیرم که جرات آزار حیوانات رو نداشته باشه دولت هم حق جنایت و ظلم رو نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
3
0
اگه چین قبول کرد اینها رو رایگان بفرستید بخورند ..اگه نه. بهتره عقیم بشن و در محوطه ای مخصوص نگهداری بشند مثل باغ وحش سگهای ولگرد خود بخود،نسلش تمام میه
فرهاد
|
Germany
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
1
0
اقا، اجازه صادرات گوشت سگ و به چین بدید، ببینید چطور با هیچ هزینه ای ........ کم میشه. دو سال این چینی هاتو معدن ساغند بودند از چند کیلومتری شغالها حرات نمیکردن بیان. نسل سگو که برانداختند. کی میگه سگ فیلتر شده میخوردند از گوسفند بهتر!!!! تازه سرشم نمیبریدن. با گرز اهنی اروم اروم میزدن رو مخش که کمکم جون بده.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
0
2
سلام امروز صبح پسرم برای خرید نان رفته بود بیرون که دو تا سگ وسط کوچه بهش حمله کردن اگر اتفاقی براش میافتاد کی جواب میداد. زنگ زدم 137 میگه ما حوزه کرجیم شما شنبه زنگ بزن حوزه فردیس در همین حد پیگیری کردند.
نظر شما
ادامه