کد خبر: ۷۹۲۷۱
رئیس سازمان نظام دامپزشکی در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر حامد زارعی» افزود: در سال‌های گذشته افرادی به غیر از اعضای نظام دامپزشکی با بیماری و مشکلات زیاد ورود کرده و ضریب خسارت سازمان را به شدت بالا برده بودند که این مسائل یک مقدار هزینه بیمه سازمان را سنگین کرده بود ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در پاسخ به سؤال حکیم مهر در خصوص وضعیت بیمه تکمیلی درمان اعضای سازمان نظام دامپزشکی گفت: «اگرچه چندین شرکت بیمه‌ای در مناقصه شرکت کرده بودند، اما بیمه مرکزی می‌بایست نرخ‌های سال جاری را اعلام می‌کرد تا ما بتوانیم با بهترین کیفیت، بیشترین حق خسارت و کمترین قیمت را از یک شرکت معتبر بگیریم. به همین دلیل فرایند کار یک مقدار طول کشید.»

«دکتر حامد زارعی» در گفت‌وگو با حکیم مهر از طراحی سامانه جدید در ساندا به منظور ثبت‌نام بیمه تکمیلی خبر داد و افزود: «متاسفانه سال‌های گذشته مشکلاتی در زمینه بیمه تکمیلی همکاران دامپزشک وجود داشت؛ اعم از اینکه افرادی که بیمه تکمیلی را از شرکت سابق خریداری کرده بودند، به تعهدات خود عمل نکرده بودند. همچنین در سال‌های گذشته افرادی به غیر از اعضای نظام دامپزشکی با بیماری و مشکلات زیاد ورود کرده و ضریب خسارت سازمان را به شدت بالا برده بودند که این مسائل یک مقدار هزینه بیمه سازمان را سنگین کرده بود. لذا ما مجبور به قطع رابطه با بیمه‌های قبلی شدیم، اما اخیرا با یک شرکت بیمه‌ای بسیار خوب با نرخ مناسب و خدمات‌دهی مطلوب به شکل آنلاین قرارداد بسته‌ایم.»

وی تصریح کرد: «زمان اجرای قرارداد بیمه تکمیلی دقیقا از انتهای زمان بیمه سال گذشته برابر با ابتدای خرداد شروع می‌شود. لذا همکاران عزیز دغدغه نداشته باشند و مطمئن باشند که از ابتدای خرداد تمام فاکتورهای بیمه‌ای آنها پرداخت می‌شود. متاسفانه به خاطر تعطیلی‌ها و مباحث مختلفی بود که در یک ماه گذشته اتفاق افتاد و فرایند قرارداد را یک مقدار به تعویق انداخت.»

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به نشست هم‌اندیشی بررسی چالش‌های بیمارستان‌های دامپزشکی تهران، گفت: «این گردهمایی‌ها که نقش موثری در تصمیم‌گیری‌های کلان و ارتقای صنف دارد، ادامه خواهد داشت و با حضور کلینیسین‌ها، اصناف و رسته‌های مختلف دامپزشکی به شکل مرتب برگزار خواهد شد. یکی از اهداف این نشست همفکری در خصوص نحوه برخورد با شهرداری‌ها و چگونگی پیگیری مباحث مالیاتی است. در نهایت مقرر شد چند کارگروه تشکیل شود تا در حل مسائل به سازمان کمک کنند.»

وی اضافه کرد: حضور سازمان دامپزشکی، نظام دامپزشکی، بیمارستان‌ها و بخش خصوصی در کنار هم نشان می‌دهد که همه با هدف واحد ارتقای بخش دامپزشکی و حل مشکلات در کنار هم هستند و کمک می‌کنند که این اتفاق بیفتد.»

دکتر زارعی در پایان از همه دامپزشکان دعوت کرد که با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، از حق رای خود که برای همه افراد محفوظ است، استفاده و صنف را تقویت و کمک کنند که تصمیمات بزرگی گرفته شود.

 

نظر شما
ادامه