کد خبر: ۷۹۲۷۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رئیس گروه کنترل و نظارت بر تولید دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر فرانک ابناء رودحله» افزود: ما قول دادیم که در تدوین دستورالعمل‌ها با شهرداری همکاری کنیم، مشروط به اینکه آنها هم قول دهند که در شورای شهر و در حوزه تدوین دستورالعمل‌ها شرایط ما را در نظر بگیرند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس گروه کنترل و نظارت بر تولید دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در بیمارستان‌های دامپزشکی استان تهران، ضمن اشاره به لزوم تعریف پروانه‌های شناور برای متخصصین با تایم و ساعت کار مشخص مانند پزشکان، گفت: «امسال که در دفتر دارو و درمان حضور دارم، از نزدیک این مسئله را دنبال و تکرار می‌کنم تا شاید این موضوع در ریوایز دستورالعمل دیده شود.»

«دکتر فرانک ابناء رودحله» در گفت‌وگو با حکیم مهر ادامه داد: «به منظور جلب حمایت بخش‌های مختلف شهرداری با هدف لغو مصوبه شورای شهر، مجبور به انجام برخی همکاری‌ها هستیم. مثلا شهرداری دستورالعملی در بحث سگ‌های بلاصاحب دارد که نیازمند همکاری دامپزشکان هستند. همچنین در بحث عقیم‌سازی گربه‌ها در حال نوشتن دستورالعمل هستند که ما نیز مشروط به اینکه این حمایت را داشته باشیم، قول‌هایی دادیم.»

وی با تاکید بر اینکه مصوبه شورای شهر از محل معاونت شهرسازی شورای شهر صادر شده است، تصریح کرد: «هدف اصلی معاونت معماری و شهرسازی شورای شهر، کسب درآمد برای شهرداری است. در واقع اگر در ملک مسکونی، هزینه‌های مربوط به اداری و تجاری پرداخت شود، آن ملک تبدیل به ملک تجاری شده و دیگر از پهنه R و S خبری نیست. بنابراین در این خصوص اصلا بحث شهرسازی و بهداشتی مطرح نیست. ما در جلسات مختلف این بحث‌ها را مطرح کردیم و قولی که از طرف همکاران دادیم این بود که در این خصوص همکاری خواهیم کرد.»

دکتر رودحله خاطرنشان کرد: «یکی از کارهای متعهدانه‌ای که همه همکاران کلینیسین در بحث رفاه حیوانات انجام می‌دهند، عقیم‌سازی رایگان است. گاهی با شهرداری همکاری کردند و خود من بسیاری از همکاران را معرفی می‌کردم که به شکل رایگان به مناطقی می‌رفتند که متعلق به خود شهرداری بود و فعالیت‌های مربوط به عقیم‌سازی را انجام می‌دادند. درخواست کنونی ما این است که این شرایط را در دستورالعمل ببینند، البته نه به صورت رایگان، بلکه فرایند تامین دارو و مواد را خودشان داشته باشند و هزینه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.»

گفتند در خصوص مصوبه شورای شهر نگران نباش

رئیس گروه کنترل و نظارت بر تولید دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: «ما قول دادیم که در تدوین دستورالعمل‌ها با شهرداری همکاری کنیم، مشروط به اینکه آنها هم قول دهند که در شورای شهر و در حوزه تدوین دستورالعمل‌ها شرایط ما را در نظر بگیرند؛ به ویژه که این مسئولیت را به سازمان تدوین دستورالعمل‌های شهرداری سپرده‌اند. شورای شهر یک مهلت سه ماهه به شهرداری داده که از فرودین تا خرداد بوده و در حال حاضر این مهلت تمام شده است. پیگیری‌های من از ناحیه معاون اداره کل تدوین دستورالعمل‌های شهرداری تهران که یک خانم هستند، انجام شد و در نهایت ایشان به من گفتند که نگران نباش، چون ما از شما حمایت می‌کنیم و می‌دانیم که این رای صادر شده، صحیح نبوده است.»

وی در پایان اضافه کرد: «درخواست من این بود که اجرای مصوبه را به تعویق بیندازند تا ما بتوانیم از فرصت استفاده کنیم. در شورای نظام دامپزشکی قبلی نیز برای بحث استقرار مراکز درمانی در شهر، از طریق همکاری با یک مشاور که بابت آن هزینه پرداخت کردیم، دستورالعملی مطابق با اصول شهرسازی نوشتیم. از اداره کل تدوین دستورالعمل‌های شهرداری تهران خواستیم که مسئله را با همین دستورالعملی که ما نوشتیم، بررسی کنند تا به این شکل اجرای آن را به تعویق بیندازیم تا حداقل برخی مسائل تغییر کند و بتوانیم این مصوبه را لغو کنیم.»

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
9
5
درود بر خانم دکتر رودحله عزیز که همیشه پشتیبانی بخش خصوصی بوده اند
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
3
7
....... شما باید برید با دولت وارد رایزنی بشید تا ما را جزو حرف پزشکی ببینند. چرا باج بی خود می دهید به اینها. چرا؟ مگر ما خون خوردیم که بیگاری بدیم به شهرداری. چرا رایگان؟ این توهین به من دامپزشک هست
رزیدنت اخراجی دانشگاه تهران
|
United States of America
|
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
2
4
از اظهارات این مسئول درباره تدوین دستورالعمل‌ها و تعامل با شهرداری تهران بسیار خوشحالم. تأکید او بر اهمیت همکاری و تلاش برای بهبود شرایط بهداشتی و شهرسازی، نشان‌دهنده انگیزه‌ای قابل تحسین برای حل مشکلات است. اما با این حال، نگران‌کننده است که این تعهدات ممکن است فقط در سطح گفتگو باقی بمانند و به اقدامات موثر تبدیل نشوند. بگذارید چند انتقاد به متن ایشان را هم بنویسم.

1.اظهارات مسئول در مورد تعهد به تدوین دستورالعمل‌ها و همکاری با شهرداری بدون اجرای عملی و مشخص نمودن زمانی برای این اقدامات، نشان از عدم پیگیری و عملی نمودن تعهدات است.

2. تکرار مسائل بدون اقدام مؤثر برای حل آنها، نشانگر عدم کارآمدی در مدیریت مشکلات و چالش‌های موجود است.

3. نبود معیارهای مشخص برای ارزیابی پیشرفت و عدم تعریف دقیق و مشخص از پیشرفت‌ها و نتایج اقدامات، باعث نامشخصی در ارزیابی عملکرد و موفقیت تدابیر اتخاذی می‌شود.

4.تأکید بیش از حد بر جنبه‌های اداری و مالی بدون توجه کافی به جنبه‌های بهداشتی و شهرسازی در اقدامات، می‌تواند به بی‌ثباتی و عدم اعتماد عمومی منجر شود.

کلام آخر: این مدل و تیپ حرف زدن نشان دهنده نیاز به تغییر در رویکردها و بهبود در مدیریت و اجرای سیاست‌ها است. در این شرایط نیاز مبرم و جدی به تصمیم‌گیری‌های مؤثر‌تر و مدیریت کارآمدتر در روند اجرای سیاست‌های عمومی داریم.

یا حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
8
2
درود بر بانو دکتر رودحله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
4
1
مصوبه شورای شهر خطاب به نظام دامپزشکی بوده یا سازمان دامپزشکی؟
پاسخ ها
دکتر نیوشا جهانمردی
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
خانم دکتر در هردو سنگر حضور فعال دارند.
دامپزشک
|
Germany
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
3
4
انشالا با پیروزی دکتر پزشکیان باید این مسله رو با ایشون مطرح کنیم شاید فرجی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
به همین خیال باش که اولا باهش مطرح کنی و بعدش اصلا براش مهم باشه
اون بنده خدا خودش مخالف سر سخته و احتمالا اوضاع حیوانات خانگی بدتر میشه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
خوابی رفیق
دکتر نیوشا جهانمردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
8
1
سپاس از رشادت و عملگرایی خانم دکتر رودحله، یاد جمله معروف سیمون دوبووار فقید افتادم که: ما زن زاده نمی شویم بلکه زن می سازند از ما.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
3
0
حضورتان باعث قوت قلب بخش خصوصی و باعث افتخار هست خانم دکتر
انشالله با حضور آقای دکتر مهدوی نژاد و سرکار عالی در دفتر دارو و درمان سازمان و با شناخت دقیق از مشکلات بخش خصوصی، مشکلات بخش خصوصی رسیدگی جدی تر و بهتری شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
4
1
فرانک‌ عزیز، باعث‌افتخاری
نظر شما
ادامه