کد خبر: ۷۹۳۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی مشهد از تزریق ناخودآگاه و سهوی واکسن بروسلوز به زانوی یکی از همکاران مبارزه این شهرستان حین انجام عملیات واکسیناسیون دام های سبک در مناطق عشایری کوه های هزار مسجد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی مشهد، «دکتر محمد سیاح» گفت: بیماری بروسلوز (تب مالت) از جمله مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد، که متاسفانه همکاران مایه کوب بواسطه شرایط سخت شغلی، در ارتباط بودن با واکسن این بیماری و بروز حوادث این چنینی در حین تزریقات، دچار مشکلاتی من جمله ابتلا به این بیماری، می شوند.

این مقام مسئول، اظهار داشت: همکاران این شبکه به منظور انجام عملیات واکسیناسیون در دام های عشایر، چندین بار در هر سال، با هماهنگی اداره کل امور عشایری، جهت انجام واکسیناسیون و پیشگیری علیه بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام من جمله؛ شاربن، آبله ،تب مالت ،طاعون نشخوارکنندگان کوچک، هاری و ... به مناطق عمده تردد دام ها بویژه کوه های هزار مسجد به مدت 3 الی 4 روز در هر نوبت، بصورت شب خواب، مراجعه می نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد در ادامه افزود: در این حادثه، سرنگ حاوی واکسن زنده تخفیف حدت یافته بروسلوز (تب مالت) سهوا به زانوی همکار واکسیناتور باسابقه و باتجربه این شبکه حین انجام عملیات واکسیناسیون در دام های عشایر تزریق گردیده که بطور معمول امری اجتناب ناپذیر در حرفه ی دامپزشکی می باشد.

وی همچنین ابراز داشت: واکسن بیماری تب مالت، از نوع واکسن های تخفیف حدت یافته بوده و چنانچه  در حین انجام عملیات واکسیناسیون سهوا، به بخشی از بدن واکسیناتور تزریق شود، مشکلاتی را برای فرد بوجود خواهد آورد، لذا همکاران دامپزشکی که به منظور جلوگیری از انتقال و انتشار این بیماری در دام و متعاقبا در انسان فعالیت می نمایند، به معنی واقعی کلمه، از خودگذشتگی می نمایند.

سیاح در پایان گفت: این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام ها، کاهش تولید شیر، ناباروری و نازایی دام های مبتلا، و همچنین به علت توانایی بروز در انسان، همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه بوده است، به همین جهت عملیات واکسیناسیون دوره ای دام های سبک و سنگین از راه های اصلی پیشگیری از بروز این بیماری در دام می باشد که بصورت مستمر توسط اکیپ های فنی دامپزشکی، انجام می گیرد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
واحد ، رشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
0
2
آرزوی سلامتی برای همکار عزیزمون داریم انشالله که هرچه سریعتر بهبود پیدا کنن.
واکسیناسیون بسیار کار پر خطر و حادثه آفرینی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
1
1
عجب خبر مهمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
اگر میدانستی که تزریق اشتباهی واکسنی مانند Rev1 یعنی چی اظهار تعجب نمی کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
مطمئنید که واکسن بروسلوز در انسان ایجاد بیماری تب مالت میکنه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
1
1
در دنیا خطای پرسنلی دیگه قابل پذیرش نیست و نشاندهنده آموزش ناکافی و نادرست دستگاه به پرسنل می باشد. لطفا برای حفظ سلامت همکاران محترم، آموزش های لازم و کافی به پرسنل داده شود.
ناشناس
|
Portugal
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
0
1
اموزش برای تئوری آیا توی بیابون رفتی ببینی چطور واکسن تزریق میشه ؟
دوطرف در کنارت کوسفند زبان بسته هم احساس میکند از موانع در حال عبور و شما باید بین تزریق تصادفی و سر خودت بکی رو انتخاب کنی
لطفا‌اگه دامپزشکی که منم هستم کمی با کفش واکسیناتورها راه بروید بعد قضاوت
نظر شما
ادامه