کد خبر: ۷۹۳۰۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
معاون اداری، مالی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی:
«مهندس محمد حدادیان» افزود: قیمت خدمات بیمه درمان تکمیلی در سازمان‌های کارمندی با سازمان‌های صنفی همچون سازمان نظام دامپزشکی متفاوت می‌باشد و قابل مقایسه نیست ...

حکیم مهر: روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با توجه به جمعیت ۴۸ هزار نفری جامعه دامپزشکی کشور و خانواده و افراد تحت تکفل آنها هر ساله سازمان نظام دامپزشکی به منظور ارائه خدمت بیمه درمان تکمیلی با حداقل قیمت و با بالاترین خدمات و کیفیت مناسب به اعضای محترم سازمان نظام دامپزشکی اقدام به عقد قرارداد جمعی با بیمه‌گر می‌نماید.

امسال نیز سازمان نظام دامپزشکی به منظور آسایش اعضای محترم و ارائه بهترین خدمات به ایشان، در نهایت با «شرکت بیمه‌ای کوثر» اقدام به عقد قرارداد کرده است. به همین منظور و به جهت آشنایی بیشتر با شیوه انتخاب شرکت بیمه‌گر، معاون اداری، مالی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی به شرح و تفصیل موضوع بیمه خدمات درمان تکمیلی و تفاوت‌های آن با سال‌های گذشته پرداخت.

«مهندس محمد حدادیان» معاون اداری، مالی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی در گفتگو با روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی گفت: «سازمان نظام دامپزشکی در راستای حمایت از اعضای محترم همواره در تلاش است و اقداماتی انجام می‌دهد که بعضا هیچ‌گونه انتفاع مالی برای سازمان در پی ندارد و تنها در جهت حمایت از صنف دامپزشکی و بنا بر مسئولیت صنفی این اقدامات صورت می‌پذیرد. از جمله این موارد بیمه خدمات درمان تکمیلی است که نه تنها عایدی برای سازمان نظام دامپزشکی به همراه ندارد، بلکه هزینه‌بر نیز می‌باشد. به طور مثال بیمه تکمیلی با توجه به حجم بالای کاری که دارد، چک‌هایی که از اعضا جهت حق بیمه دریافت می‌شود، کارهای بانکی مربوطه، هزینه اداری که به این منظور در نظر گرفته می‌شود و موارد دیگر، برای سازمان بار هزینه‌ای به همراه دارد اما به منظور آسایش هر چه بیشتر اعضای محترم و در جهت حمایت از صنف زحمتکش دامپزشکی کشور این مهم از طرف سازمان بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و دریافت درصدی انجام می‌پذیرد.»

مهندس حدادیان در توضیح شرایط خدمات بیمه‌ای در سال‌های گذشته گفت: «زمانی که سازمان نظام دامپزشکی به مدیریت جدید تحویل داده شد، بیمه تکمیلی با «شرکت بیمه‌ تجارت نو» قرارداد بسته بود و متاسفانه مبالغی که اعضای محترم سازمان به منظور حق بیمه به شرکت زیر مجموعه پرداخت کرده بودند به شرکت بیمه‌گر پرداخت نشده بود درنتیجه شرکت بیمه‌گر نیز اقدام به قطع خدمات بیمه‌ای اعضا کرده و مشکلات فراوانی برای اعضای سازمان بوجود آمده بود. با دستور آقای دکتر زارعی ریاست جدید سازمان نظام دامپزشکی به منظور رفع مشکل اعضا، تعهدات مورد نظر انجام و به شرکت بیمه‌گر پرداخت گردید.

وی اذعان کرد: «البته مراحل قانونی، شکایت‌ها و پیگردهای قانونی این موضوع همچنان در حال پیگیری و رسیدگی در مراجع قضایی می‌باشد.»

وی افزود: «سال گذشته نیز سازمان نظام دامپزشکی با «شرکت بیمه‌ کارآفرین» قرارداد بست که قرارداد مناسبی بود و خدا را شکر اعضای سازمان بعد از سپری کردن یک دوره نارضایتی شدید، دوره گذار را سپری کردند.»

معاون اداری، مالی و پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی تصریح کرد: «اما امسال به منظور تسهیل در ارائه خدمات بیمه‌ای در قانونی‌ترین حالت ممکن مناقصه‌ای برگزار گردید. از شرکت‌های بیمه‌گر جهت اخذ قرارداد و بررسی شرایط و قیمت‌ها استعلام گرفته شد و در نهایت 9 شرکت بیمه‌گر پاسخ استعلامات را ارسال کردند و جداول قیمتی و ارائه خدمات خود را به سازمان ارسال نمودند که به منظور شفاف‌سازی هر چه بیشتر، لیست قیمت‌ها و استعلام‌های مذکور به پیوست این گزارش ارائه خواهد شد. در نهایت با جمع‌بندی که صورت پذیرفت «شرکت بیمه‌ای کوثر» که بیمه‌گر جامعه بزرگ نیروهای مسلح کشوری است و دارای دامنه وسیعی در کشور می‌باشد، با مناسب‌ترین قیمت نسبت به خدمات ارائه شده و سایر بیمه‌ها مورد پذیرش قرار گرفت.»

مهندس حدادیان در توضیح تفاوت قیمتی بیمه‌های صنفی با بیمه‌های کارمندی گفت: «قیمت خدمات بیمه درمان تکمیلی در سازمان‌های کارمندی با سازمان‌های صنفی همچون سازمان نظام دامپزشکی متفاوت می‌باشد و قابل مقایسه نیست. زیرا در سازمان‌های کارمندی رده سنی بیمه‌گزارها از پنجاه و نهایتا شصت سال بالاتر نمی‌رود و بعد از این سن کارمندان بازنشست می‌شوند اما در سازمان‌های صنفی همچون ما، بیمه‌گزار اعضای صنف هستند و معمولا در سنین بالاتری قراردارند و بالطبع با بیماری‌های بیشتری مواجه هستند و در نتیجه ضریب خسارت سازمان‌های صنفی ضریب خسارت بالاتری است. بنابراین شرکت‌های بیمه‌ای یا زیر بار عقد قرارداد نمی‌روند و یا در صورت تمایل به قرارداد هزینه بالاتری را پیشنهاد می‌دهند.»

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود گفت: «در سال گذشته از آنجایی که کارگزار غیرمستقیم اقدام به ثبت‌نام بیمه می‌کرد، متاسفانه متوجه شدیم در بین افرادی که بیمه تکمیلی سازمان را انجام دادند، افرادی خارج از اعضای سازمان نظام دامپزشکی حضور داشتند و در لیست بیمه‌ای وارد شده بودند، به همین خاطر ضریب خسارت بالا رفته بود. این موضوع ما را بر آن داشت که در سال جدید در سامانه مرکزی جامع سازمان نظام دامپزشکی، بخش جدیدی طراحی گردد که ثبت‌نام تنها از آن طریق انجام گیرد و فقط اعضای سازمان بتوانند در آن حضور و ثبت‌نام کنند. به این طریق حق اعضا به دلیل حضور افراد غیر عضو و بالا رفتن ضریب خسارت ضایع نخواهد شد و در واقع این تصمیمی بود که به دلیل شفاف‌سازی بیشتر مقرر شد ثبت‌نام بیمه تکمیلی در سامانه ساندا انجام گیرد که هیچ رانتی ایجاد نشود و محل سوء استفاده غیر مشمولین قرار نگیرد.»

مهندس حدادیان در انتها گفت: «خدا را شاکریم که بعد از سال‌ها مشکل در زمینه بیمه خدمات درمان تکمیلی، امسال شاهد قرار گرفتن بیمه در مسیر اصلی خدمت‌رسانی به اعضای محترم سازمان نظام دامپزشکی بودیم و تمامی امور در این خصوص بصورت کاملا شفاف اطلاع‌رسانی گردید.»

پاسخ استعلام‌های بیمه درمان تکمیلی شرکت های بیمه‌گر با ارائه خدمات یکسان

 همانگونه که در جدول فوق مشخص است شرکت بیمه کوثر با پیشنهاد پایین‌ترین قیمت و ارائه خدمات درخواستی سازمان که به صورت یکسان از همه شرکت‌ها استعلام شده بود، برنده مناقصه گردید.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
امین
|
Finland
|
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
4
6
سلام کاش یک تحقیق میکردین و متوجه میشدین بیمه کوثر جزو ضعیف ترین و اذیت کننده ترین بیمه ها در ایران هست و ما دو سال بیمه کارآفرین داشتیم خیلی هم استفاده کردیم به هر تعهدی که گفته بودن پایبند بودن و بسیار راضی بودیم
شما به فرض هم اگر از بیمه کارآفرین رضایت نداشتین باید با بیمه ای هم سطح یا بالاتر از آن قرار داد می‌بستین نه انقدر پایین تر بیایم و کوثر را معرفی کنین اون هم با این شرایط خیلی عجیب غریب !
بیمه گذار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
5
5
جزو بدترین بیمه ها کوثر است .سابقه عدم پرداخت یا پرداخت با تاخیر را دارد و بعد ۳ ماه الحاقیه افزایش خواهد داد . چون ضریب خسارت را رد میکند .جهت ثبت د. تاریخ .سال آینده دست از پا درازتر .مگه کارآفرین چه اشکالی داشت و اگر هم ضریب خسارت بیش از حد بالا بوده خدماتش قطع نشده بود .
همکار
|
Hong Kong
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
3
6
توضیحات ایشان غیر قابل باور است
باید تمام افراد خانواده عضو نظام فارغ از سن بتوانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند هرچه تعداد افراد بیمه شده بیشتر باشه که به نفع شرکت بیمه است
بیمه کارافرین خدماتش خوب بود متاسفانه توجیحات ایشان قابل قبول نیست‌
ناشناس
|
France
|
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
4
5
بیمی دی نصف قیمت ایناس
نظر شما
ادامه