کد خبر: ۷۹۳۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از حمله سگ نگهبان یک پروژه ساختمانی به تعدادی از شهروندان در بلوار شاهد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، «دکتر محمد سیاح» با اعلام این خبر اظهار داشت: سگ نگهبان پروژه ساختمانی پس از خروج از محل، ابتدا وارد یک واحد کارواش خودرو شده و کارگر کارواش مذکور را مورد گزش قرار می دهد و در ادامه با خروج از کارواش وارد پیاده رو بلوار شاهد شده و تعداد 10 نفر از شهروندان را مورد حمله و گزش قرار می دهد.

وی، افزود: متاسفانه در این حادثه گوش یکی از شهروندان به دلیل شدت گزش از بدن وی جدا شده و منجر به خونریزی شدید می گردد.

سیاح در ادامه با اظهار نگرانی از روند افزایش میزان حیوان گزیدگی در سال جاری اظهار داشت: به محض اطلاع رسانی به این شبکه، کارشناس دامپزشکی به محل مراجعه و با همکاری نمایندگان سایر دستگاه های اجرایی و نظارتی، نسبت به امحا و نمونه برداری از سگ مذکور اقدام نموده است.

وی همچنین ابراز داشت: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون 11 مورد حیوان گزیدگی به این مجموعه گزارش شده است که با اعزام کارشناسان واحد بهداشت و مدیریت بیماری های دامی این شبکه و انجام نمونه برداری های لازم و انجام آزمایشات تخصصی تشخیصی، تعداد 7 مورد مثبت بیماری هاری در سگ های نمونه برداری شده، ثبت شده است.

این مقام مسئول در ادامه ابراز نمود: این شبکه آمادگی حضور فعال در موارد مشابه را داشته تا ضمن بررسی کارشناسی، نسبت به انجام مراحل نمونه برداری از لاشه حیوان گزنده، ارسال نمونه به آزمایشگاه های معتبر و پیگیری اخذ نتیجه آزمایش، و همچنین نظارت بر دفن و امحا بهداشتی لاشه و سپس انجام واکسیناسیون سگ های صاحبدار در کانون بیماری و واحدهای دامی در شعاع کانون را به انجام برساند.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد، در پایان از شهروندان درخواست نمود: از غذا دادن به حیوانات بدون صاحب و حد الامکان از نگهداری حیواناتی نظیر سگ و گربه اجتناب ورزیده  و در صورت ضرورت نگهداری، حتماً نسبت به تلقیح واکسن بیماری هایی نظیر هاری و انجام درمان های ضد انگلی، اقدام نمایند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
0
1
حتی الامکان برای مبارزه با هاری باید سگ بلاصاحب و ولگرد رو جمع آوری کنند و سگهای صاحبدار واکسینه شده و میکروچیپ براشون نصب بشه
نظر شما
ادامه