کد خبر: ۷۹۳۵۱
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
پیش از این، «دکتر روزبه بشر» که دامپزشک و دارای مدرک دکترای تخصصی اپیدمیولوژی می‌باشد، مسئولیت ریاست بخش تحقیقات و مرکز رفرانس هاری انستیتو پاستور ایران را بر عهده داشت ...

حکیم مهر: در آخرین روزهای دولت سیزدهم، رئیس بخش تحقیقات و مرکز رفرانس هاری انستیتو پاستور ایران که یک دامپزشک متخصص بود، با یک دکترای بیوشیمی بالینی جایگزین شد.

به گزارش حکیم مهر، بدین ترتیب «دکتر فرزانه شیخ‌الاسلامی» که دارای مدرک دکترای تخصصی بیوشیمی بالینی می‌باشد به عنوان سرپرست بخش تحقیقات و مرکز رفرانس هاری انستیتو پاستور ایران منصوب و جایگزین «دکتر روزبه بشر» که دامپزشک و دارای مدرک دکترای تخصصی اپیدمیولوژی می‌باشد، گردید.

جای سؤال این‌جاست که سپردن ریاست بخش تحقیقات و مرکز رفرانس هاری به فردی که فاقد تحصیلات مرتبط با این بیماری مهم مشترک به انسان و حیوان، با چه منطق و استدلالی صورت پذیرفته است؟

متاسفانه روند حذف دامپزشکان از مسئولیت‌هایی که کاملاً مرتبط با حوزه دامپزشکی می‌باشد، مسبوق به سابقه بوده و چندین سال پیش نیز شاهد حذف دامپزشکان از ریاست موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی و سپردن ریاست آن به یک دکترای شیمی بودیم.

 

انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۵
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
35
10
حکیم جان، تولید واکسن ربطی به تخصص دامپزشکی ندارد.
تخصص دامپزشکی از مسئولیت های جانبی شرکت های تولید واکسن و مواد بیولوژیک در دنیا هستند. فقط در ایران است ‌که مؤسسات تحقیقاتی توسط دامپزشکان با حداقل تحصیلات و تخصص در حوزه بیوتکنولوژی و بیولوژی در مسئولیت های مستقیم تولید هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
دوست عزیز کدام واکسن هاری پاستور می سازه که ما خبر نداریم؟؟؟ اول تحقیق کن !
اونجا ازمایشگاه رفرانسه نه واکسن سازی!
پاستور خانه دامپزشکا بود و دامپزشکا ساختنش اما به لطف کوته فکری اساتید دانشکاه تهران کلا با دامپزشک وزارت بهداشت چپ اففتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
میشه بفرمایید حجم قابل توجه واکسن هاری که سازمان دامپزشکی هر ساله از پاستور خریداری میکنه کجا تولید میشه؟
ناشناس
| France |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
دوست عزیز واکسن هاری در بخش رفرانس هاری تولید نمیشه. بخش رفرانس هاری کارش تشخیص و تحقیقاته. واکسن هاری در بخش واکسن های ویروسی انستیتو پاستور کرج تولید میشه تازه تعداد تولیدشون هم محدوده و سازمان بیشتر واکسن مورد نیازش رو از خارج می خره. تازه رئیس بخش واکسن‌های ویروسی هم رئیسش رشته اش مرتبط نیست . یه نفر متخصص ژنتیکه .
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
انستیتو پاستور اگه می‌تونست واکسن هاری تولید کنه که وضع هاری توی مملکت این نبود!!!! همه واکسن هاری وارداتیه!
ناشناس 1
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
دقیقا درست میفرمایید، دامپزشکی چه ارتباطی با بیوتک و زیست شناسی دارد. صرفا مشاوره ی ساخت واکسن و استفاده از توانایی و پتانسیل ان ها در انجام آزمایشات کفایت میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
من نمیدونم چرا بعضی آدم ها بدون اطلاعات کافی نطر میدن. آقا جان انستیتو پاستور الان صد و یک ساله که داره واکسن هاری دامی تولید می کنه. فقط تعدادی که تولید می کنه برابر با نیاز کشور نبست بنابر این سازمان دامپزشکی مجوز واردات واکسن صادر می کنه. من خودم در سازمان دامپزشکی مدیر هستم و خودم شاهدم که انستیتو پاستور کرج سالی شصت هزار دوز واکسن هاری دامی تولید می کنه که به سازمان دامپزشکی می فروشه.
ناشناس
| France |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
حالا اصلا بحث تولید واکسن نیست . مسئله اینه که یک دامپزشک متخصص هاری رو برداشتند یه نفر بیوشیمیست بالینی که اصلا هیچی از هاری سردر نمیاره رو گذاشتند. در طول عمر بخش هاری چون هاری بیماری مشترک بوده رئیس بخش هاری همیشه دامپزشک بوده این یکی نوبره واقعا.
ناشناس
| France |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
برام نطر اون بنده خدا که نوشته" انستیتو پاستور اگر میتونست واکسن بسازه وضع هاری مملکت این نبود " جالبه. یعتی الان که دولت واکسن به مقدار کافی وارد می کنه هاری کنترل شده؟ عزیز من کنترل هاری یک بخشش واکسنه عوامل خیلی زیادی برای کنترل یک بیماری نقش دارند. اگر اینجوری بود که بیماری‌هایی که واکسن ندارند رو نمیشد کنترل کرد. بحث جمعیت سگهای ولگرد پسماندها حیات وحش آموزش مردم. و خیلی عوامل دیگه برای کنترل یک بیماری مثل هاری نقش دارند
ناشناس
| France |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
دقیقا نظرتون درسته الان بیماری تب دنگی واکسن نداره.پس یعنی نمیشه کنترلش کرد؟ تازه تولید واکسن جزو وظایف بخش رفرانس هاری نیست. واکسن هاری دامی تو بخش واکسن‌های ویروسی انستیتو پاستور کرج تولید میشه. وظیفه بخش رفرانس هاری انستیتو پاستور تهران تشخیص هاری در انسان و دام ، تحقیقات هاری و آموزش در مورد هاریه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
بیوشیمی بالینی به بخش رفرانس هاری کوچکترین ارتباطی داره؟؟؟
ناشناس
| Turkiye |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
تولید واکسن ربطی به دامپزشک ندارد؟شما متاسفانه اطلاعات کافی ندارید برای اظهار نظر در مورد همه دنیا!
رییس شرکت فایزر دامپزشک هست.دکتر آلبرت بورلا.
آمریکایی ها نمی‌فهمن یا شما خیلی مطلع هستید؟
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
زیاد روی نقش رییس پافشاری نکنید سایر گروه های یک تیم که نقش عملیاتی را دارند مهم تر هستند شما رییس یک شبکه دامپزشکی را در نظر بگیرید که برای کار نظارتی عازم خارج از کشور می شود و بعد سه یا چهار ماه و بعضاً بیشتر به محل کارش برمی گردد به نظر شما نبود این دامپزشک اصلا احساس می شود ؟ بقیه تیم کارشان را طبق روال انجام می دهند ضمن اینکه چون کار درمان به بخش خصوصی واگذار شده کار تشخیص بیماری و اطلاع به اداره نیز توسط آنان انجام می شود پس در جایگاه رییس اداره وجود دامپزشک یا ارشد یا لیسانس و یا حتی کاردان چندان توفیری ندارد
ناشناس
| France |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
دوست عزیز شما که نقش رئیس رو زیر سوال میبرین اگر خودتون هم رئیس بودین همین حرف رو میزدین؟ تو هر سیستم مدیریت یه رهبر برای مدیریت و هماهنگی لازمه . این مدیر باید کاملا عملیاتی و از نظر علمی و تجربی واقف به عملکرد سیستم مدیریت باشه. یعنی همه رشته تحصیلی اش مرتبط باشه هم تجربه کافی داشته باشه.
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
ناشناس 7:08 شما احتمالا کاردان هستین
حتی اگه ادامه تحصیل داده باشی باز سطح دانشت در حد یک کاردانه
که یک موسسه تحقیقاتی رو با شبکه دامپزشکی مقایسه میکنی
گرچه تو اون شبکه هم همه چیز در حد تزریق واکسن به حیوان نیست منتها علم و دانش تو فقط در همین حد رو درک میکند
شاید تو شبکه درمان انجام نشه ولی در مسائل کنترل بیماریها حتما نیاز به حضور دامپزشک هست
اگر در حال حاضر تعدادی از شبکه ها به دلایل مسائل سیاسی یک کاردان رئیس شده مطمئن باشید حضورش فرمالیته بوده و اون شبکه توسط دامپزشک شبکه اداره میشه
اگر فکر میکنید در عدم حضور رئیس در اداره هیچ نظارتی بر کار شما نبوده سخت در اشتباهید
اگر یک روز نظارتی نباشد شما اصلا در محل کار حاضر نمیشید
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
یعنی اگه تو سه ماه بری مسافرت، خانوادت منکر وجود تو میشن و میگن اصلا تو هیچ نقشی تو این زندگی نداشتی و دیگه نباشی بهتره؟
یا میگن چه تو باشی چه قصاب سرکوچه یا سوپری محله فرقی نداره؟
اصلا اگه رئیستون نبود کی باید میرفت ماموریت خارج از کشور؟ پس یک فرقی با شما داشت که ایشون رو فرستادند
کمتر حسودی کنین به دامپزشکا
حقوقشون که فرقی با شما نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
نمونه برداری در موارد بیماری، رصد و پایش و حتی نظارت بر روند درمان بخش خصوصی بر عهده دامپزشک شبکه هست. یک کاردان چطور میتونه از داروخانه و کلینیکها بازدید کنه و بر کارشون نظارت داشته باشه برادر محترم؟
ناشناس
| France |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
شما برید در اینترنت روسای بخش های هاری در کل دنیا بخصوص مراکز همکار سازمان جهانی بهداشت رو چک کنین. بلااستثنا همه دامپزشک هستند.
حی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
4
5
همه جا آشنا میخواد
همکار ...........
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
3
14
این روند معیوب وقتی شروع شد که مدیران کل عزیز برای اینکه مدیران شهرستان روی حرفشان که بعضا کاملا سیاسی و خلاف مصالح دامپزشکی است ،حرفی نیاورند اقدام به سپردن میز مدیریت شهرستان به کاردان ها و سایر رده ها (ضمن احترام کامل به این همکاران) نموده اند.حالا حالا ها بایست منتظر عواقب خودبزرگ بینی و خودکامگی ها باشیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
سلام و عرض ادب
گویا اینکه سایر رده‌های دامپزشکی هم توانستند به مدیریت بعضی شهرستان ها برسند به شدت خاطر شما را آزرده کرده
پس بزارید خدمتتان عرض کنم سایر رده‌های دامپزشکی حتی به خیلی از پست های بالاتر از مدیریت شهرستان هم رسیدند و خواهند رسید و این به خاطر حرفی نیاوردن روی حرف بعضی مدیر کل ها نبوده
چه اشکال داره کسی ادامه تحصیل بده و تلاشش هم میکنه و اگر امین هم هست به پست های بالاتر نرسه
مشکل دامپزشکان اینه نمیتونن موفقیت و بهروزی همکاران خودشون رو ببین و تا این در بین ما باشه مهم نیست معضل چیست ما همیشه شکست خواهیم خورد
این قدر هم گمان نکنید تنها افراد با سواد تاریخ ما هستیم بس اگر شخص دیگری هم به جایی رسید پس لابد بی عدالتی بوده
با آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما همکار عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
عزیز مسلما وقتی ضمن خدمت هفته ای مثلا ۴ ساعت رنگ دانشگاه رو میبینین
و برای رشته دامپزشکی که کاملا فیلدی و آزمایشگاهی هست تنها چند واحد تئوری پاس میکنن
و اخر ترم هم به بهونه کارمند بودن فقط از استاد نمره میگیرن
و تقریبا همه دانشگاه آزاد مدرک میگیرن یعنی مدرک خریدن در واقع
و سطح دانش شون در همون حد کاردان هست و نمیتونن تصمیمات درستی در موارد شیوع و بروز بیماری بدن و فقط جلوه دامپزشکی رو ضعیف میکنن که به هیچ وجه قابل جبران نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
واقعا خود بزرگ بینی و خودکامگی رو موافقم
تازه هیچ کدومشون هم ........... نیستن و از هر فرصتی استفاده میکنند که ........هاشون رو روی دامپزشک شبکه خالی کنند
مخصوصا اگر جوان باشد
تازه ای‌کاش همون ۴ ساعت هفتگی رو با مرخصی میرفتند نه با قلدربازی
................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
یه دانشگاه علمی کاربردی تو گیلان میشناسم که هفتاد درصد کارمندای سازمان دامپزشکی رو مدرک PhD بهشون داده خوب چه ایرادی داره برای هر دو تاشون نون داشته
خجالت آوره واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
والا کارمندای دامپزشکی دکترای حرفه ای هم همکلاسمون بودن خیلی از کلاسارو نمیومدن ............. بعد فارغ التحصیلی الانم کلینیک زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
ناشناس ۷:۲۴
شما هم گمان نکن تنها ادامه تحصیل داده هستی
این راهی که شما ................ در سن ۵۰ سالگی داری میری بقیه در جوانی و با چشم باز رفتن!
و مدرکتون از نظر ما ................... که سازمان برای کمک به معیشت و افزایش دریافتی تون راه انداخته و ارزش علمی ندارد، خودتم میدونی
پس اگه بر اساس قانون همه جا به نوبت ....... هم حساب کنیم در صورتی که به هر دلیلی پست گرفتی مطمئن باش بی عدالتی شده و بخاطر مدرکت، تلاشت یا استحقاقت نبوده
خودتم میدونی بخاطر چی بوده
قبل از اینکه کامنت بزارید اول فکر کنید خودتون تونستین شایستگی‌های همکارتون رو که مدرک داره رو ببینی؟ اگه میتونی موفقیت همکارت رو ببینید اصلا نباید به خودتون اجازه بدید به پست گرفتن فکر کنید!
در ضمن حق با توعه، تا زمانی که خودت جایگاه خودتو نشناسی و مشکل اصلیت رو متوجه نشی همیشه شکست می‌خوری شک نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
کارمند دکتری حرفه ای همکلاس کاردان بوده؟
یا شما دکتری حرفه ای مشروطی بودی با مدرک کاردانی فارغ التحصیل شدی؟
چون اگه دکتر بودی می‌دونستی که در کلاس های تئوری دکتری ۴ جلسه غیبت و در کلاسهای عملی و آزمایشگاهی ۲ جلسه غیبت باعث حذف واحد میشه و حتی یک روز غیبت در واحد‌های علوم درمانگاهی باید جبران بشه تا بخش خاتمه دوره بزنه
اما الان برای کارشناسی انگل شناسی فقط یکروز یک جگر آلوده به فاسیولا میبرن سرکلاس و میگن بچه ها این فاسیولاست
این کجا و آن امتحانات سخت عملی انگل شناسی ما کجا ؟؟
که باید ظرف ۲۰ دقیقه ده تا لام انگل رو زیر میکروسکوپ تنظیم میکردیم و اسم و گونه و جنسیتش یا ... مشخص میکردیم
یا کارشناسی ارشد های میکروبیولوژی فقط تو کل دوره یک جلسه کار با میکروسکوپ رو یاد میگیرن و نهایتا یک جلسه پی سی آر رو از دور بهشون نشون میدن
اونوقت ما چند تا محیط کشت جلومون میزاشتند که از روی رنگ محیط کشت و شکل و رنگ و جلای کلنی، باکتری رو تشخیص بدیم و علت تغییر رنگ محیط کشت رو براساس ماده مصرفی باکتری توجیه کنیم
این کجا و آن کجا؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
3
8
به‌همین دلیل است که همه باید از ایشان که رییس قبلی بخش هاری و دامپزشک هم بوده و تجربه چندین ساله در این بخش و در انستیتو پاستور دارند، چه در این دولت و چه در دولت آینده حمایت کنند تا شاهد اینگونه وقایع نباشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
1
9
اصلا مگه نگفتن که هرگونه انتصاب ممنوعه؟ چطور خیلی عجله ای این کار رو کردند؟ اصلا از این لحاظ هم این کار اشتباه بوده....
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
دقیقا من کاری به فرد خاصی ندارم چرا بر خلاف بخشنامه آقای مخبر و نامه دکتر پزشکیان برکناری و انتصاب انجام میشه؟
ناشناس
|
France
|
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
1
5
............... برای انستیتو پاستور و بخش هاری متاسفم.
علی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
1
4
متاسفانه افراد فاقد صلاحیت در بخشهایی در مملکت جایگزین شدن افراد متبحر و متخصص شدند لذا از روی بی تدبیری مقامات بالادستی که خودشان فاقد تجربه و ......... مدیریت و معاونت هستند و ریاست هستند و این موضوع در کشور مامتاسفانه اپیدمی شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
متاسفانه واقعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
4
2
چرا دامپزشک قبلی طوری عمل نکردن که مجموعه را بخودش وابسته کند خصوصا از نظر علمی تا اونا بدوند حوزه تخصصی دامپزشکی است. به روز بودن ، نوآوری، خلاقیت در وابسته کردن مطالعات فیلدی با مطالعات آزمایشگاهی و تولید باید به نحوی می بوده که عدم حضور آقای دکتر اولین آسیب را به خود مجموعه انستیتو بزنه نه حرفه دامپزشکی
البته من جناب دکتر را اصلا نمی شناسیم ایشان حتما محترم و علمی هستن، عرض بنده نگاه کلی به تمام ماجراهای اینچنینی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
مشکل اینجاست که اتفاقا سیستم هاری کشور بشدت به آقای دکتر وابسته است و این تصمیم جایگزینی اشتباه بواسطه مسئولین انجام شده و به همین دلیل باید از آقای دکتر حمایت بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
من میشناسم ایشون بسیار محترم و دانا هستند منتها سازمان هم از ایشون حمایت نمی‌کند و تنها بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
اتفاقا فقدان ایشون ضربه بزرگی به بخش هاری و در نهایت انستیتو پاستور خواهد زد. اونایی که دنبال تعطیلی انستیتو پاستور و بردن اون به زیر مجموعه سازمان دیگه ای هستند خوب میدونن چه ضربه ای به انستیتو زدند. اگر ایشون رو می شناختین این حرف رو نمیزدین. اتفاقا فعالیت های وسیع ملی و بین المللی ایشون باعث حسادت خیلی ها شده. بعد از هفت سال که بخش هاری انستیتو پاستور از همکاری با WHO خارج شده بود فقط بخاطر شناختی که از دکتر بشر و فعالیت هاشون داشتند بخش هاری پاستور دوباره همکار WHO شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
عجب حرف عجیبی
انگار شما اصلا در جریان نیستی پس
تمام سیستم هاری کشور در بهداشت و درمان و دامپزشکی ایشون رو میشناسن. و ایشون پایه و اساس این سیستم هستن.
.............................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
باتوجه به پیام تایید دوستان و همکاران محترم از جایگاه علمی و والای فعالیت های اثر بخش ملی و ببین المللی ایشان، هرچند قبلا عرض کردم منظور بنده شخص ایشان نبوده، لیکن بر حسب ادب ضمن احترام به این استاد محترم از دوستانی که مکدر شدن عذرخواهم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
2
0
بر اساس قانون تا زمانی که حکم رئیس جمهور توسط رهبر امضا نشود و مراسم تحلیف انجام نشود آقای دکتر پزشکیان فعلا منتخب مردم هستند و اون نامه که می فرمایید زیر نام نوشته بود دکتر پزشکیان
اون نامه جنبه قانونی نداشته و فقط برای اطلاع مخبر بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
بخشنامه دکتر مخبر که به همه سازمانها دستور داده هیچگونه تغییر در ساختار اداری هیچ سازمانی داده نشه چی؟ نکنه اونم توهمه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
3
5
انشالله که با حمایت مسئولین و جامعه دامپزشکی و بهداشت و درمان، دوباره شاهد حضور آقای دکتر بشر در این عرصه باشیم.
و انتصاب های اینچنینی را نبینیم!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
3
3
ما که همیشه طرفدار آقای دکتر بشر گرامی هستیم. انقدر که ایشان با علم و آگاهی و اخلاق شایسته خدمت رسانی و همکاری میکنند و بسیار بسیار زحمت کشیده اند‌
انشالله که دوباره این جایگاه به ایشان برمیگردد. به‌ امید خدا و همکاری و حمایت مسئولین و همکاران حوزه بهداشت و درمان و حوزه دامپزشکی
مراحل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
3
3
آقای دکتر بشر با اطمینان یکی از ستونها و رفرانسهای هاری در این کشور میباشند.بدا به حال موسسه ای که چنین گنجینه ارزشمندی را کنار بگذارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
3
3
واقعا انستیتو پاستور ضربه بزرگی به خودش و کشور زد و اگر سریع به حالت قبل و به مدیریت دکتر بشر برنگرداند این ضربه مهلک تر خواهد شد.
واقعا تاسف باره برای پاستور واقعا
همه از این مسئله بسیار ناراضی، ناراحت و عصبانی هستن.
........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
3
2
اصلا این خانم باید فعالیت بیوشیمیایی انجام دهد. چرا جایگاه افراد اصیلی مانند دکتر بشر و شرایط بهداشتی کشور را درگیر میکند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
2
5
بدا بدا بدا به حال انستیتو پاستور و مسئولینش که همچین اقدامی کردند و اینگونه دکتر بشر را پس از چندین سال خدمت و زحمت نادیده گرفتند. پاستور خیلی بد کاری در حق خودش و کشور انجام داد. مگر اینکه دوباره دکتر بشر را به جایگاهش بازگرداند و حمایتش کند.
درود بر دکتر بشر عزیز و گرامی، همکار و استاد گرانقدر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
2
7
دکتر بشر عزیز رو همه در سیستم بهداشتی پزشکی و دامپزشکی میشناسند. استاد همه ما هستند با علم بسیار بالا و اخلاق شایسته و خداشناس.
خیلی ها به ایشون حسادت میکنند‌
انشالله که با یاری خدا و تمامی حامیان ایشان، دوباره به مدیریت بخش هاری برگردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
2
6
بر چه اساسی و معیاری مسولین یک پست تخصصی رو به یک شخص غیر متخصص واگذار کردند؟!! باید مسول این بخش کاملا با مباحث اپیدمیولوژیک بیماری مسری هاری و ویروس شناسی و .....تسلط لازم و کافی داشته باشد.بیوشیمیستها در زمینه علوم آزمایشگاهی مسلط هستند و در مطالعات میدانی اشراف ندارند و شناخت درستی در مورد مطالعات بالینی و اپیدمیولوژیک ندارند.
در صورتیکه افراد متخصص در این زمینه زیاد هستند چرا یک غیر متخصص باید مسؤل باشه؟! .........................
القاصی المهر
|
Germany
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
1
0
XوYهر کشوری در محور مختصات با کشورهای دیگر تفاوت دارد. در ایران اسلامی تعهد و التزام عملی به ولایت فقیه مقدم بر تخصص و دانش است. این یک اصل مسلم و پذیرفته شده است. با کت و شلوار پدربزرگ نمیتوان یک بچه ۷ ساله را به کلاس اول دبستان فرستاد . حالا هی بزنید تو سر کله هم .
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
.......... چه ربطی به موضوع داره یعتی دامپزشکه التزام نداشته بیوشیمی التزام داره؟ اونوقت التزام رو شما تعیین می کنی؟ مثال کت و شلوار و بچه هفت ساله خییییییلی به موضوع ربط داره.
ناشناس
| France |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
من نمیدونم شما چرا این مطلب رو نوشتین. من خیلی ساله دکتر بشر رو می شناسم . ما با هم همکلاس بودیم. اتفاقا ایشون خیلی هم آدم معتقدی هستند و التزام و تعهد کامل به ولایت فقیه دارند. آبشون در زمان جنگ داوطلبانه جبهه هم رفتند. در مورد اشخاص تخریب شخصیت نکنین معصیت داره.
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
2
6
یعنی حتی براشون همکاری با سازمان جهانی بهداشت و اینکه اونها آقای دکتر بشر رو میشناسند هم مهم نبوده؟؟؟ ............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
2
5
سلام همکاران محترم
لطفا یه کارزار درباره برگردوندن دکتر بشر انجام بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
سلام. من موافقم. یه عمره داریم با ایشون کار میکنیم.
امیدوارم گوش بدن
ممنون از پیشنهاد و حمایت
ناشناس
|
Poland
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
0
1
احتمالا طرف بیوشیمی بالینی دامپزشکی خونده که پایه دامپزشکی از کاردانی دامپزشکی الی دکتری تخصصی دارد اول تحقیق بشود پایه مدرک تحصیلی دامپزشکی است یا نه بعدا قضاوت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
بیوشیمی بالینی مال وزارت بهداشته عزیز
بیوشیمی بالینی دامپزشکی نداریم
منتها ممکنه با پایه دامپزشکی باشه
ناشناس
| Poland |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
برو رشته های گروه دامپزشکی در مقطع ارشد را نگاه کن ببین که بیوشیمی بالینی دامپزشکی داریم ولی خبر ندارین
ناشناس
| France |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
ایشون کارشناسی و کارشناسی ارشد شیمی از دانشگاه آزاد تهران مرکز و دکترای بیوشیمی از تربیت مدرس دارند. نه پزشکتد نه دامپزشک.
ناشناس
| Poland |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
بیوشیمی بالینی دامپزشکی جایی در انستیتو پاستور ندارد و انجا زیر نظر وزارت بهداشت است و بیوشیمی بالینی پزشکی را قبول دارند!
نظر شما
ادامه