کد خبر: ۷۹۳۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: دستاورد یک شرکت دانش‌بنیان در اصفهان قادر است از مرگ و میر دام جلوگیری کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اصفهان و عضو هیئت علمی این دانشگاه گفت: پژوهشگران این شرکت که فعالیتش را از سال ۱۴۰۰ در زمینه تولید دارو‌های گیاهی شروع کرده محصولی ژل درمانی تولید کرده که از قابلیت درمان بیمار‌ها در صنعت دام برخوردار است.

«المیرا ضیاء مطلبی‌پور» افزود: با توجه به فرمولاسیون یونیک ژل مخصوص دانش‌بنیان درمان، این محصول از بیماری دام‌ها جلوگیری می‌کند و نکته مهم‌تر اینکه محصول مشابه خارجی و داخلی ندارد و موجب ارزآوری کشور شده است.

وی گفت: محصول ژل مخصوص دانش‌بنیان درمان می‌تواند به کاهش بیماری‌ها در دام‌ها بینجامد و قابل بهره‌برداری و استفاده در حوزه دامپزشکی بوده، چراکه دارای فرمولاسیون یونیک است.

ضیاء مطلبی‌پور درباره ویژگی‌های محصول ژل مخصوص دانش‌بنیان هم گفت: برای تولید این محصول از ضایعات گیاه استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه اخذ مجوز دارای بروکراسی‌های خاصی است و نبود حامیان مالی از دیگر چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: امیدواریم مشکلات مربوط به این شرکت‌ها کاهش پیدا کند تا محصولات خوبی نصیب کشور شود.

مدیرعامل شرکت خواستار حمایت مراکز وارگان‌های مرتبط با ماموریت خود شد و افزود: دانشگاه با در اختیار گذاشتن زیرساخت‌ها، تمام همکاری‌های لازم را داشته؛ اما از هیچ ارگانی حمایت مالی نشده، بنابراین انتظار می‌رود از محصولات یونیک و خاص حمایت‌های مالی از ارگان‌های ذی‌ربط وجود داشته باشد.

ضیاء مطلبی‌پور، لازمه رشد و شکوفایی دانشگاه‌ها را تحقق حمایت‌های لازم از شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و گفت: در برندسازی محصول همکاری‌های لازم صورت گیرد و ارتباطات با بازار از طریق مرکز رشد و دانشگاه فراهم شود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کلینسین
|
France
|
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
0
1
متن رو‌خوندم...یه جا نوشته قابلیت درمان داره!
بعد پایین تر نوشته شده پیشگیری از بیماری میکنه!
این کشف بزرگ ایا واکسن هست یا دارو؟!!!
نکنه عنبر نسا خودمونه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۵
معجزه عنبر نسا را خوب آمدی
ماما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
0
0
عجب
نظر شما
ادامه