کد خبر: ۷۹۳۸۰

حکیم مهر: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی، از شناسایی و معدوم‌سازی ۶۷ لاشه دام سبک غیرقابل مصرف در جریان بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تحت نظارت خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد رضایی» روز شنبه افزود: این تعداد لاشه در جریان بازرسی‌های بهداشتی از کشتارگاه‌ دام یکی از شهرستان‌های استان با تشخیص علائم مسمومیت شناسایی شد.

وی ادامه داد: این تعداد لاشه که غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شد، بلافاصله پس از شناسایی، توقیف و بعد از صدور حکم قضایی، معدوم شد.

رضایی اضافه کرد: کارشناسان دامپزشکی در شهرستان‌ها و مراکز استان مرکزی به منظور حفظ سلامت جامعه همواره به صورت مداوم و دوره‌ای به بازرسی‌های بهداشتی از فرآورده‌های خام دامی از تولید تا عرضه این محصولات می‌پردازند و با مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای تولیدی و عرضه برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی استان خاطر نشان کرد: سامانه بر خط ۱۵۱۲ دامپزشکی استان آماده دریافت و رسیدگی به هرگونه گزارشات از سوی شهروندان است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

 

نظر شما
ادامه