کد خبر: ۷۹۳۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: یکی از کارکنان شبکه دامپزشکی فاروج در حین واکسیناسیون شاربن دام سبک از ناحیه ران دچار آسیب دیدگی گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی فاروج، همکار واحد مبارزه با بیماری های این شبکه در حین انجام عملیات واکسیناسیون شاربن دام سبک، متاسفانه سرنگ حاوی واکسن کشته شاربن (سیاه زخم) را به ران خود تزریق و از این ناحیه دچار آسیب دیدگی شدید گردید.

«دکتر سید شاهین احمدی» رئیس شبکه دامپزشکی فاروج گفت: دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری های مشترک قرار دارد و مهمترین هدف تلاش در راه تضمین سلامت دام و در پی آن تضمین سلامت جامعه می باشد و این امر با مبارزه علیه بیماری های مشترک بین انسان و دام میسر می شود و در حال حاضر خطر ابتلا به بیماریهای زئونوز نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است که همکاری های بین بخشی و هوشیاری و آگاهی جامعه از خطرات حاصل از بیماری های مشترک و راه های انتقال آنها می تواند موثرترین نقش را در پیشبرد اهداف پیشگیرانه و درمانی دامپزشکی داشته باشد. 

احمدی در ادامه اظهار داشت: مقید سازی دام در حین تزریق توسط دامدار به صورت کامل انجام نشود باعث آسیب دیدگی همکار شده که عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

حسن حشمتی همکار واحد مبارزه این شهرستان که دچار این آسیب دیدگی شده است با مراجعه به مراکز درمانی، تحت درمان و مراقبت های اولیه قرار گرفت.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
0
3
آروزی بهبود داریم برای این همکار
واکسیناسیون خطرات خودش را دارد
آرش پیرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
0
2
واکسن شاربن حاوی اسپور زنده تخفیف حدت یافته است که در متن خبر به اشتباه ذکر شده ، در واقع شاربن علامتی هست که واکسنش باکتری کشته شده هست نه خود شاربن .
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
2
0
طنز،، با این حساب میخواسته به دام آسیب جدی بزنه که به خودش زده
همکار عزیز واکسن کشته شده است و سرسوزن هم خیلی کوچک است بنابراین جای خیلی نگرانی نیست، ضمن آرزوی بهبودی امیدوارم معضل عدم مقید ساختن دام ها برای خدمات دامپزشکی جدی گرفته شود
نظر شما
ادامه