کد خبر: ۷۹۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - دی ماه سالجاری، بر اثر تصادف یک اتومبیل با یک گرگ، ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان فارس این گرگ را که از ناحیه انتهایی استخوان ران دچار آسیب شده بود، برای انجام اولین جراحی تخصصی ارتوپدی در ایران به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بردند که این عمل با موفقیت بر روی گرگ آسیب دیده انجام شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس درباره پیدا شدن یک گرگ آسیب دیده در این استان گفت: براساس اعلام گزارش مردم محلی در شهرستان آباده پس  از وقوع حادثه برخورد اتومبیل با  یک گرگ، بلافاصله ماموران یگان اجرایی حفاظت محیط زیست  به محل حادثه اعزام و گرگ مذکور را که از ناحیه ران به شدت آسیب دیده بود با همکاری ارگان های دامپزشکی و آتش نشانی به اداره محیط زیست شهرستان «خرم بید» منتقل و در نهایت با هماهنگی لازم به مرکز اداره کل اعزام کردند. پس ازانجام معاینات اولیه توسط دامپزشک اداره کل و عکسبرداری از گرگ آسیب دیده شکستگی قسمت انتهایی استخوان ران مشخص شد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی اعلام کرد که تیم جراحی متشکل از دامپزشکان مجرب پروفسور دهقان، آقایان دکتر «وصال»، «رعایت» و «هومن»  تشکیل و عمل جراحی بر روی گرگ آسیب دیده صورت گرفت.

او ادامه داد: در این عمل جراحی که به مدت سه ساعت به طول انجامید، از شیوه های نوین جراحی دامپزشکی استفاده و در نهایت اولین جراحی تخصصی ارتوپدی در ایران بر روی یک گرگ با موفقیت انجام شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس تاکید کرد که پس از انجام عملیات موفقیت آمیز گروه جراحی بر روی این گرگ مدیریت هتل آپادانای شیراز که از دوستداران محیط زیست و علاقمندان حیات وحش است، جهت گذران دوره بهبودی پس از عمل (ریکاوری) اعلام آمادگی کرده است.

به گفته دکتر «فربد هومن» دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، این گرگ سه سال سن داشته و جنسیت آن نر بوده و باید هشت هفته دوره بهبودی پس از عمل جراحی را بگذراند وسپس به دامان طبیعت بازگردد.

یکی از زیستگاه های گرگ ها در ایران، استان فارس است و تصادفات جاده ای یکی از عوامل مهم تهدید حیات وحش به شمار می روند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: از تمامی هم استانی های عزیز تقاضا داریم تا همچون گذشته یاور محیط زیست بوده و در صورت بروز برخورد خودرو به حیوانات وحشی، آنها را مورد عطوفت انسانی و اسلامی قرار دهند و صورت مشاهده هر نوع آسیب به حیات وحش مراتب را سریعا به اداره محیط زیست نزدیکترین شهرستان یا بخش اعلام کنند.
جراحی موفقیت آمیز تخصصی ارتوپدی بر روی یک گرگ

جراحی موفقیت آمیز تخصصی ارتوپدی بر روی یک گرگ

جراحی موفقیت آمیز تخصصی ارتوپدی بر روی یک گرگ

جراحی موفقیت آمیز تخصصی ارتوپدی بر روی یک گرگ

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
0
0
بهتر است به جای بدون مشکل و عالی نمایش دادن مسائل به ضعفهای موجود و عدم وجود امکانات تخصصی در دانشگاههای کشور اشاره شود چون مسئولان توجه ای به دامپزشکی ندارند
سپیده
|
-
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
0
0
چرا ........ میدید یه دونه از .....
نظر شما
ادامه