کد خبر: ۷۹۴۰۱

حکیم مهر: تزریق واکسن بروسلوز به دست یکی از کارکنان دامپزشکی سبزوار سبب مصدومیت وی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی سبزوار، دست یکی از همکاران واکسیناتور شبکه دامپزشکی، در حین واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری تب مالت به علت تزریق سوزن سرنگ حاوی واکسن دچار آسیب گردید.

«دکتر زیدابادی» رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: یکی از همکاران واحد مبارزه با بیماری های دامی این شبکه، حین انجام واکسیناسیون رایگان دام ها علیه بیماری بروسلوز (تب مالت)، متاسفانه بر اثر حرکت ناگهانی دام، دچار آسیب دیدگی در ناحیه مچ دست گردید.

وی، بیان داشت: واکسیناسیون دام ها از مهمترین سد های دفاعی در پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک انسان و دام می باشد و همکاران واکسیناتور شبکه های دامپزشکی در این خط مقدم مبارزه،  فعالیت چشمگیر دارند و طور مستمر در حال انجام وظایف سازمانی بوده و علاوه بر قرار گرفتن در معرض انواع بیماری های مشترک، صدمات وآسیب های جبران ناپذیرجسمی را هم  متحمل می شوند.

زیدابادی، در ادامه گفت: تب مالت از جمله بیماری‌های عفونی مسری می باشد که به بیماری هزار چهره نیز معروف است. درمان این بیماری چندین ماه به طول می انجامد به همین دلیل جزو بیماری‌های مزمن محسوب می‌شود. از علائم این بیماری تب 40 درجه با احساس لرز و سرما، درد مفاصل و دردهای عضلانی و استخوانی، تعریق شدید شبانه و ضعف و خستگی اشاره کرد.

 

نظر شما
ادامه