کد خبر: ۷۹۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه تبریز گفت: چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی طی روزهای 7 و 8 شهریورماه ۱۴۰۳ در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر سیدحسن موسوی» امروز در ارتباط با تاریخچه‌ دانشکده‌ دامپزشکی دانشگاه تبریز اظهار داشت: این دانشکده فعالیت خود را از سال 1366 ابتدا به‌صورت آموزشکده‌ دامپزشکی برای رشته‌ کاردانی دامپزشکی آغاز کرده است و در سال‌های بعد نیز رشته‌های علوم آزمایشگاهی ناپیوسته، دکترای عمومی دامپزشکی شامل سه رشته‌ بیماری‌های تولید مثل دامی، آسیب‌شناسی دامپزشکی و بهداشت و بیماری‌های پرندگان و پنج رشته‌ بافت‌شناسی، انگل‌شناسی دامپزشکی، باکتری‌شناسی، بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی و بیوشیمی بالینی‌ در مقطع کارشناسی ارشد دایر شده است و در حال حاضر 45 عضو هیأت علمی و 650 دانشجو در این دانشکده در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص برگزاری کنگره‌های مختلف در این دانشکده گفت: ما در سال‌های قبل کنگره‌های مختلفی از جمله بیماری‌های مشترک انسان و دام، جراحی دامپزشکی، مامایی و بیماری‌های تولید مثل، بیماری‌های انگلی مشترک انسان و دام را برگزار کردیم و امسال نیز طی روزهای هفتم و هشتم شهریورماه میزبان چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی از دانشگاه‌های مختلف داخل و خارج کشور خواهیم بود.

برگزاری چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی حول 12 محور مختلف

دبیر علمی این کنگره نیز تصریح کرد: چهارمین کنگره‌ی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی حول محورهای فارماکوکینتیک، فارماکودینامیک، توسعه و تنظیم دارو، فرمولاسیون داروهای دامپزشکی، مراقبت آنتی‌بیوتیکی و نظارت ضدمیکروبی، مراقبت‌ها و واکنش‌های نامطلوب دارویی، مدیریت درد و بیهوشی، فارماکوتراپی گونه‌های خاص حیوانی، نظارت بر داروهای درمانی، داروهای گیاهی و جایگزین، گرایش‌ها و فناوری‌های نو ظهور و کموتراپی می‌باشد که در حول این محورها کارگاه‌هایی هم برگزار خواهد شد.

یوسف پناهی ادامه داد: این کنگره فرصت بی‌نظیری برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌های همکارانی است که در این زمینه‌ها تحقیقات جدیدی انجام داده‌اند و با توجه به پویایی مداوم علوم دارویی دامپزشکی، امیدواریم این کنگره فرصتی را برای بررسی چالش‌ها و فرصت‌های موجود فراهم نماید.

ثبت‌نام 300 نفر برای شرکت در چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی

دبیر اجرایی چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی نیز ابراز کرد: چهارمین کنگره‌ فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی به میزبانی دانشگاه تبریز و با همکاری دانشگاه‌های بزرگ کشور از جمله تهران، مشهد، شیراز برگزار می‌شود.

«غلامرضا حمیدیان» ادامه داد: تاکنون 300 نفر در این کنگره ثبت‌نام کرده‌اند و علاوه بر میهمانان داخلی، از کشورهای ترکیه، پاکستان، روسیه، دانمارک، بلغارستان، لهستان و آمریکا نیز دراین کنگره شرکت خواهند کرد همچنین چندین کارگاه آموزشی مرتبط با موضوع کنگره نیز برگزار خواهد شد.

وی در خصوص امتیازات بازآموزی شرکت در این کنگره نیز متذکر شد: محققین و دامپزشک‌های بخش خصوصی می‌توانند با شرکت در این کنگره، از امتیازات بازآموزی که شامل 5 امتیاز بازای هرروز شرکت در کنگره، 5 امتیاز به ازای هر 6 ساعت کارگاه، 4 امتیاز به ازای هر مقاله به‌صورت پوستر و 6 امتیاز برای ارائه‌ هر مقاله می‌باشد، بهره‌مند شوند.

اولین دوره این کنگره در مهرماه 1387 و دومین دوره آن آذر ماه 1390 در تهران و سومین دوره آن خردادماه 1395 در شهرکرد برگزار شده بود.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و ارسال مقاله و کسب اطلاعات بیشتر کلیک نمایند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
1
0
آیا بصورت مجازی امکان حضور هست؟
نظر شما
ادامه