کد خبر: ۷۹۴۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در مشهد و در دیدار با مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: حمایت از زنجیره های تولید از اولویت های سازمان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر حسن اختیارزاده» پس از شنیدن گزارشی از اقدامات دامپزشکی استان که «دکتر جواد اعلمی» آن را عنوان کرد: خراسان رضوی را استانی بزرگ و دارای جایگاه خاص در بین ادارات کل دانست و گفت: بررسی ها حاکی از آن است که اقدامات ارزشمندی در استان، در بخش های مختلف به انجام رسیده که جای تقدیر دارد.

وی یادآور شد: کشور برای پیشرفت در حوزه بهداشت و فرآورده های خام دامی نیازمند به رفتن به سمت زنجیره هاست، به جهت اینکه این مراکز عظیم، با داشتن امکانات و برنامه ریزی مدون می توانند تمام خط تولید را از ابتدا تا انتها مدیریت کنند و در این جهت و برای رسیدن به اهداف خود باید بهداشت تولیدات، محور قرار گیرد.

اختیارزاده افزود: تولید، بدون بهداشت معنا ندارد. رعایت اصول امنیت زیستی و بهداشت در کنار هم با مدیریت تولید می تواند در زمینه سلامت مواد غذایی موثر واقع شود.

وی با اشاره به بازدید خود از برخی صنایع در سفر به خراسان رضوی گفت: در استان چندین زنجیره قابل ذکر داریم که ضروری است در جهت توسعه این مراکز اقدام شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی تصریح کرد: حمایت از زنجیره‌ های تولید از اولویت های سازمان هست و لذا در این جهت سعی در ایجاد تسهیلات لازم داشته و تلاش بر این است تا مجوزهای لازم را به سرعت در اختیار این مراکز قرار دهد.

او با اشاره به لزوم ورود به بازارهای جهانی عنوان کرد: بایستی در جهت حضور موفق زنجیره های تولید به بازارهای جهانی تلاش حداکثری انجام شده و شرایط و الزامات بازارهای جهانی را برای این مراکز باز کنیم و در این زمینه نیز زنجیره های تولید، بایستی برنامه ریزی برای تولیدات با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی داشته باشند و با اقدامات سازمان، هیچ  نگرانی در مورد ورود به بازارهای جهانی را نداشته باشند. در همین زمینه، سازمان اقدامات خوبی را انجام داده و در حال حاضر، در زمینه مرغ و تخم مرغ، اقدامات لازم به ویژه در بازارهای جهانی در حال انجام است.

او افزود: نیاز داریم تا افرادی را جهت حضور در صحنه های بیت المللی تربیت کنیم و در این راستا عزمی همگانی نیاز است.

اختیارزاده یادآور شد: در حوزه صنایع کشتارگاهی که در این بازدید به آن پرداختیم قائل به تغییراتی در پیشرفت خطوط کشتار هستیم تا بتوانیم نسبت به ارتقای سلامت غذا اقدامات مطلوب تری انجام دهیم.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی نیز در این دیدار با اشاره به بازدید از زنجیره تولید «صالح کاشمر»، این صنایع را مراکزی مهم در تامین سلامت غذای جامعه دانست.

«دکتر هادی تبرایی» افزود: لزوم ایجاد تغییرات در صنایع کشتارگاهی، بر اساس علم روز دنیا به ویژه در کشتارگاه های طیور احساس می شود تا بتوانیم در حوزه صادرات بهتر عمل کنیم.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این دیدار، حمایت از فرایند تولید و لولیدکننده را بر اساس شعار سال، از محورهای مهم کاری استان دانست و افزود با تعامل مناسبی که با دستگاه قضایی و سایر نهادها به انجام رسیده، شاهد حمایت حداکثری این بخش ها از حوزه های مختلف به ویژه دربخش خصوصی در حوزه های تولید و درمان هستیم.

در پایان این دیدار، مدیران ارشد سازمان با حضور در ادارات مختلف اداره کل با همکاران ستادی استان از نزدیک دیدار و گفتگو کردند.

 

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
0
1
آقای دکتر اختیار زاده رفتن به سمت زنجیره‌ها یک شمشیر دولبس که من به شما اطمینان میدهم باتوجه به میزان بالای رانت موجود در کشور و پارتی بازی ها و فساد مالی قطعا سازمان دامپزشکی و تولید کننده از تیغ بران آن آسیب خواهند دید و متاسفانه باید بگم چندان نمیتوان نسبت به آن خوشبین بود و به گمانم دست خودمان را قبل از هر کسی ببرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
2
5
امیدواریم امثال دکتر اختیارزاده در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی بیشتر استفاده بشه
نظر شما
ادامه