کد خبر: ۷۹۴۲۸

حکیم مهر: مدیر آموزش و پرورش ششتمد گفت: دانش‌آموزان این شهرستان غربی خراسان رضوی، به جای کارت هدیه و نوشت‌افزار، بلدرچین هدیه خواهند گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «خداداد فروزنده» با اشاره به برخی ابتکارات اداره متبوع خود در ساحت تربیت اقتصادی که با رویکردهای خلاقانه و حمایت از تولید صورت گرفته است، اقداماتی چون فراهم ساختن زمینه پرورش بلدرچین و ایجاد گلخانه در فضای مدارس این شهرستان را از جمله طرح های مورد نظر برشمرد.

وی افزود: یکی از این اقدامات راه اندازی یک دستگاه جوجه‌کشی بلدرچین بوده است که پس از حدود ۱۷ روز جوجه ها سر از تخم درآورده‌اند.

فروزنده اظهار کرد: این طرح همزمان با اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان در ششتمد در حال انجام است که برای تشویق دانش آموزان، به جای اهدای نوشت افزار و کارت هدیه، می‌توان به آن‌ها بلدرچین هدیه داد.

مدیر آموزش و پرورش ششتمد گفت: تخم و گوشت بلدرچین، مقوی و دارای خواص زیاد است و در عین حال با توجه به اینکه در دوره کوتاهی پرورش یافته و با وجود ضریب تبدیل غذایی مطلوب، نیاز به فضای اندکی برای پرورش دارد و این از مزایای پرورش بلدرچین محسوب می شود.

وی با اشاره به برخی مفاد ساحت اقتصادی سند تحول آموزش و پرورش، افزود: درک و فهم مسائل اقتصادی و مهارت حرفه‌ای، التزام به اخلاق حرفه‌ای، توان کارآفرینی پرهیز از بطالت و بیکاری، رعایت بهره‌وری و تلاش برای حفظ و توسعۀ ثروت، اهتمام به بسط عدالت اقتصادی و مراعات قوانین کسب و کار از جمله مفاد این سند است.

شهرستان ۲۴ هزار نفری ششتمد چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

 

نظر شما
ادامه