کد خبر: ۷۹۴۲۹
تعداد نظرات: ۲۲ نظر

حکیم مهر: انتشار فیلم به دار آویخته شدن یک قلاده سگ در شبکه های اجتماعی غرب مازندران به ویژه چالوس با واکنش جمعی از افکار عمومی و بینندگان آن در منطقه همراه شده. این در حالی است که مسئولان مدیریت شهری از این مسئله اظهار بی‌اطلاعی کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، در پی انتشار این فیلم از عصر امروز پنجشنبه در شبکه های اجتماعی چالوس، خبرنگار ایرنا به منظور کسب اطلاعات بیشتر از صحت و سقم این حادثه حیوان آزاری با مسوولان حفاظت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری چالوس گفت و گو کرد که آنان از انتشار چنین این فیلم در شبکه های اجتماعی اظهار بی‌اطلاعی کردند و در عین حال اظهارداشتند: در صورت دیدن این رفتارهای وقیحانه و به دور از انسانیت، با خاطیان برخورد قانونی می شود.

شهردار چالوس شامگاه پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: چنین گزارشی در قالب فیلم یا مکتوب هنوز به شهرداری گزارش نشد و به محض اطلاع از این حادثه، فرد خاطی و مجرم که مرتکب این رفتار خلاف انسانی شده طبق قانون با او برخورد می شود.

«مهدی توکلی» افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و طبق ضوابط، تمام سگ های بدون صاحب در زمینی بالاتر از شهرک نواب این شهر به وسعت حدود ۷۰۰ مترمربع منتقل می‌شوند و هم اینک در این مکان حدود ۲۰۰ قلاده سگ وجود دارد و خدماتی مانند عقیم‌سازی، عمل جراحی و تامین آذوقه برای آنان انجام می شود.

این مسوول از خبرنگار ایرنا خواست تا فیلم منتشره در شبکه های اجتماعی را برایش ارسال شود تا بتواند با شناسایی فرد خاطی با او برخورد قانونی بشود.

برابر قانون، برخورد با افرادی که مرتکب چنین جرایمی می شوند، در حوزه شهری بر عهده شهرداری ها و در حوزه روستایی با بخشداری و دهیاری است.

حیوان آزاری یکی از انواع بداخلاقی های اجتماعی، بزهکاری یا اختلالات روانی است که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی و جرم تلقی می شود.

هرچند امور مربوط به حیوانات وحشی طبق ماده یک قانون حفاظت بهسازی محیط زیست مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست می شود ولی از آنجایی که سازمان حمایت از حیوانات در کشور وجود ندارد، این سازمان در راستای جریحه دار نشدن افکار عمومی و در راستای مقابله با حیوان آزاری، در این خصوص همکاری می کند.

 

انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Georgia
|
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
9
3
فرهنگ ناب مردمان سرزمینم را ببینید و لذت ببرید
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
بعضی از ناشناس ها از هر شناسی شناخته ترند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
این موضوع خیلی مهمی هست
موضوع مرگ انسان ها نیست در خیلی از نقاط دنیا که اهمیت نداشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
فرهنگ ناب سرزمین شما خیلی بهتر است از فرهنگ یهودی های صهیونیست که روزانه ده ها کودک وزن رادرغزه قتل عام میکنند فرهنگ ناب سرزمین شما خیلی بهتر است از بمب های فسفری آلمانی که دولت سگ مذهب آلمان به اسراییل میدهد تا به وسیله آن هزاران کودک فلسطینی در غزه جزغاله می شوند فرهنگ ناب سرزمین شما سگش شرف دارد به فرهنگ آمریکایی که با بمب های خوشه ای که هرکدام تا عمق چهل متری زمین نفوذکرده و هزاران خانه درغزه رادر عرض یک نیم روز ویران می‌کند آری برادر جان این قدر فرهنگ اروپایی آمریکایی راچماق نکن به قول معروف اول ۰۰۰۰۰کن بعد فهم کن لطفاً برای به دارکشیدن سگی که دران روز کودک دوساله ای رادر آن شهرتی که تیکه کرده بود دفاع نکن آیا شما میدانید چه به سر مادر و پدر آن کودک آمده اصلأ چرا باید یک عده ای فوق نهفم درمنزل سگ داری کنند مگر درین اسلام سگ حیوان وحشی نیست البته حیوان آزاری کاری ناپسندی است اما قبییح تر از آن آنهای هستند که به عنوان مثلاً دلسوزی سگ در منزلشان نگهداری میکنند درهمین کشورما هزاران انسان بخاطر نداشتن فقط صدمیلیون تومان پول پیش پرداخت یک منزل پنجاه متری اجاره ای باید کارتن خواب بشند درحالی که در برخی از منازل زعفرانیه تهران برای یک سگ مثلاً خارجی منزل ویلای چند صدمتری با استخروباغ ورزانه چندکیلوگوشت چندصدهزار تومانی خورانده میشوند پس تا درست تحقیق نکردید دفاع بیخود نکنید البته شاید شما هم البته خیلی باید ببخشید که عنوان سگ باز رامیزارم
ناشناس
|
Finland
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
6
3
مقایسه شود با محرومیت سوارکار قهرمان جهان از المپیک پاریس بخاطر ضربه زدن با یک بیل پلاستیکی به اسبش در حین تمرین، اون هم دو سال قبل، یعنی در سال ۲۰۲۲!
نقیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
0
7
بنظرم همیشه باید انتظار این قبیل رفتارهای ناپسند را در زمان تقابل نظرات در جامعه انتظار داشت
حتی گاهی یک گروه برای نامشروع نشان دادن نظرات طرف مقابل و اثبات حقانیت خودش اقدام به رفتارهای جنجال برانگیز میکند تا با استفاده از تحریک حس انسانی، به کسب منافع خودش تداوم بخشد.
بنظرم پلیس فتا در این گونه موارد باید سریعا شخص خاطی را شناسایی و مجازات کند تا درس عبرتی باشد برای دیگران.
ما انسانیم شعور و اختیار داریم حتی زمانیکه حسب مورد، نیاز به معدوم سازی باشد باید براساس روشهای اتانازی مورد تائید و توسط مراجع ذیصلاح انجام گیرد تا سبب سوگیری شخصی و سواستفاده طرف مقابل نگردد.
ضمن اینکه تاثیرات روانی این قبیل رفتارها بر کودکان به مراتب از آسیب های جسمی خطرناکتر است
پاسخ ها
شمالی
| United States of America |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
امان از دست حامیان سگهای ولگرد، همه این کارها را به‌خاطر جذب فالور میکنند
فقط میخواهند از احساسات مردم استفاده کنند و کاسبی کنند
نمی‌دانند اینقدر از این چیزها تو اینستا دیدیم دیگه حناشون رنگی ندارد
همه مناطق ادم روانی دارد دیگر این چه ربطی به فرهنگ دارد
نقیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
0
6
تصاویر حاکی از فضای داخلی و حیاط یک خانه است، کارکنان دامپزشکی چالوس به دلیل تردد مکرر در منازل صاحبان حیوانات جهت واکسیناسیون یا ارایه خدمات بهداشتی و یا رصد و پایش، معمولا به محیط اشراف بیشتری دارند و شناسایی منزل توسط کارکنان دامپزشکی یا دهیاران در شهرهای کوچک شمالی چندان کار مشکلی نیست
ناگفته نماند در برخی موارد بروز علایم هاری در سگهای خانگی، علیرغم توصیه کارکنان دامپزشکی به قرنطینه و زنجیر نمودن حیوان تا زمان مرگ و سپس نمونه برداری، صاحب حیوان منتظر مرگ آن نشده و با اصرار نسبت به نمونه گیری سریعتر، حیوان را به روشهای مختلفی معدوم مینماید.
بنابراین این احتمال هم باید در نظر گرفته شود
پاسخ ها
همکار دولتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
انگار وظایف سازمان دامپزشکی کمه که شما وظیفه"پیدا کردن افرادی که حیوانات رو به روش غیر استاندارد می کشند" رو هم بندازین گردن دامپزشکی.
همکار عزیز. شما رو خدا دست از این نظرات بردارین.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
همکار دولتی تو بخواب
خودشون پیدا کردند
نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
همکار عزیزم سلام خدا قوت
اولا من ارادت ویژه خدمت همه همکاران دارم و می‌دونم کارشون سخت و طاقت فرساست و حقوقشون ناچیز، من هم مثل شمام، منتها دقت کنین من تلویحا به تلاشهای شبانه روزی شما اشاره کردم و گفتم با توجه به خدمات رسانی مکرر عزیزان دیگه چشم بسته هم می‌توانند به فلان دامداری در فلان روستا بروند
و با دیدن یک تک درخت می‌توانند حدس بزنند محل آن دقیقا کجاست و صاحبخانه چند تا گاو چند تا گوسفند چند تا سگ و حتی چند تا مرغ و خروس دارد
بنابراین منظور من اضافه کردن بار مسئولیتی شما نبود، اشاره به تسلط شما به حوزه خدمتی تان بود.
کما اینکه من اگر یک عکس به همکاران خودم نشان بدهم سریع تشخیص میدهند

دوما ک با تمام احترامی که برای شما قائلم اما باید خدمتتان عرض کنم که من هدفم مشخص است به درخواست شما نیامدم که به درخواست شما دست بکشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
1
6
من موافق معدوم سازی سگ های ولگرد هستم خصوصا در شمال کشور که به یک معضل جدی تبدیل شده
ولی این شیوه کشتار سگ نشانگر بیماری روانی فردی که این کارو کرده میباشد و واقعا از لحاظ فرهنگی چه بر سر ما آمده که همچین جنایتی میکنیم میخوای بکشی هم خلاص کن حیوان بیچاره رو این کارها دیگه چیه؟؟
فردی که این کار رو کرده باید مجازات بشه چون همچین کسی قطعا رفتارهای بیمارگونه با انسان ها هم دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
دقیقا مسئله همینه
اگر این فیلم واقعی است پس همچین کسی قطعا رفتارهای بیمارگونه با انسان ها هم دارد
اما چطور یک خانوم توانسته مخفیانه وارد ملک شخصی این فرد شود و فیلم هم بگیرد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
0
6
همه این مشکلات ناشی از بی مسئولیتی یک عده از افراد نااگاه هست که وقتی سگشون پیر شد ولش کردن تو خیابون
وقتی سگشون ۸ قلو زایید یکی رو نگهداشتن و ۷ تا رو رها کردن تو محیط
الان شدن یک جمعیت چند میلیونی که هر روز یکی مدعی حفاظت ازشون میشه ولی در واقع زندگیشان برای هیچکس اهمیتی ندارد هرکس فقط به دنبال منافع خودشه
یک روز سازمان دفاع از حقوق حیوانات!
یک روز محیط زیست!
سازمان محیط زیست تا الان کجا بود؟ این سگها حیوان وحشی هستند؟
پاسخ ها
شمالی
| United States of America |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
بعضی‌ها فکر می‌کنند این سگها یک گونه مخصوص یا متعلق به حیات وحش اند و ما محل زندگیشان را اشغال کردیم در صورتیکه سگهای ولگرد ساخته دست بشر هستند همین سگهای خانگی رهاشده هستند که به مرور در اثر عدم کنترل انسان وحشی تر شدند و با افزایش جمعیت شأن به یک معضل تبدیل شدند
نقیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
0
7
فیلم را دیدم، حادثه مربوط به ۴ روز پیش است.
متن اصلی خبر:
??«دارزنی» یک سگ در چالوس/
یک قلاده سگ در بلوک زنی چالوس بصورت بیرحمانه به دار کشیده شد.
بی رحمی برخی انسان‌نماها و به دار آویختن سگ بی زبان در یک کارگاه بلوک زنی واقع در خیابان ورزش شهرستان چالوس.


عکس منتشر شده در این خبر هیچ شباهتی به سگ کشته شده ندارد. چیزی که از کلیپ برداشت میشود این است که یک سگ نژاد دار توسط صاحبش با قلاده خودش به دار آویخته شده است. این سگ به هیچ وجه سگ ولگرد نیست و از نظر ظاهری کاملا سالم و عضلانی بوده و مشخص است که شرایط زندگی مطلوبی داشته اما اینکه چرا به دار آویخته شده جای سوال دارد؟
پس لزومی ندارد خاطر شهردار محترم را مکدر فرمایید، شهردار که مسئول اعمال شخصی تک تک شهروندان نیست.
چیزی که مسلم است صد در صد حیوان آزاری و جرم است اما چیزی که من متوجه نمی‌شوم حضور همیشه در صحنه حامیان سگهاست ؟ انگار این صحنه ها را بو میکشند!!!
چون فیلم به صورت مخفیانه و توسط یک خانم گرفته شده و سپس منتشر شده!!
حضور خانم حامی, مخفیانه، در کارگاه بلوک زنی، خارج از شهر.. از نظر شما طبیعی است؟ آیا این عمل از نظر شما ارزش اخلاقی محسوب میشود؟ چرا این خانم به صورت اتفاقی قبل از به دار آویخته شدن سر نرسید تا مانع این عمل شنیع گردد؟ چرا حامیان همیشه فقط تماشاچی هستند؟ چرا هیچوقت نقش یک ناجی را بازی نمیکنند؟
باتوجه به مشخص بودن فرد خاطی و پیگرد قانونی و مجازات موارد حیوان آزاری توسط نیروی انتظامی، آیا انتشار این کلیپ در فضای مجازی میتواند هدفی جز تشویش اذهان عمومی و مظلوم نمایی و جذب فالوور و کسب درآمد داشته باشد؟.
آیا انتشار این فیلم در فضای مجازی و در معرض تماشای کودکان، مصداق بارز تجاوز به حقوق کودکان و جرم محسوب نمیشود؟
حکیم مهر عزیز لطفا لطفا به تشویش بیهوده اذهان عمومی دامن نزنید !!!
پاسخ ها
کارمند دولت
| United States of America |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
آخ آخ حامیان سگها هی میگن عفت عمومی جریحه دار شده
ما باورمون نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
4
0
این است فرهنگ ما ایرانیان ،
هنوز در دوران جهالت به سر می‌بریم.
متاسفم ...واقعا ..
پاسخ ها
ناش
| United States of America |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
میخای گریه کنی؟
گریه کن بی تربیت!
اما به جهالت و بی فرهنگی خودت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
0
4
معمولا حامیان سگهای ولگرد و سگبازان از این کارها میکنند تا تین ایجر ها و طرفداران سگبازی را تحریک کنند. جالبه که در این مورد هم برای انجام سناریو، فیلمبردار هم از قبل تدارک دیده بود !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
0
0
نمیدانم چرا عده ای با دیدن سگی که درحسب ظاهر بدارکشیده شده اسمشان دم مشکلشان است اما قتل عام صده هاکودک درغزه رانمیبنندو اگر هم ببیند انگار این کودکان فرزند انسان نیستند البته کار فردی که آن سگ رابه طرز فجیعی بدارکشیده کاری زشت و ناپسندی است اما سوالی از آن خانومی که این فیلم را گرفته دارم آیا جرات داری سری به نوارباریکه غزه بزنی وبا همان گوشی موبایل لعنتی هم چند فیلم از بمب بارانی که هربمب آن ازنوع فسفری که هزاران کودک رادران واحد جزغاله میکند فیلم بگیره بخدا اگر جرات وعرضه داری من حاضرم هزینه سفرشما رابا خرج خودم تا فلسطین ونوارغزه بدهم
نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
0
لطفا چرت وپرت نگین من هم ساکن خيابان ورزش هستم و اون صحنه وخشتناك رو ديدم من هم به پلیر زنگ زدم کاملا دا معرض عموم بود و ديد داشت كسي مخفيانه فيلم نگرفت اين جنايت بود
نظر شما
ادامه