کد خبر: ۷۹۴۴۰
تعداد نظرات: ۸ نظر

حکیم مهر: سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان میناب، از کشف و ضبط بیش از 3000 قلم داروی دامپزشکی تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان میناب، «دکتر مسلم رازقی» اظهار کرد: در بازدیدهای نظارتی و حاکمیتی توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان میناب،  از داروخانه‌ها و مراکز درمانی دامپزشکی در این شهرستان، تعداد 3025  قلم داروی دامپزشکی تاریخ منقضی شده، در یکی از داروخانه های دامپزشکی این شهرستان کشف و ضبط شد.

دکتر رازقی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی واحد متخلف به مراجع قضایی، گفت: خوشبختانه با اقدام به موقع کارشناسان این اداره، داروهای دامپزشکی تاریخ منقضی شده، پیش از اینکه وارد چرخه مصرف دامی شود، شناسایی و ضبط شد.

این مقام مسؤول ادامه داد: بازرسان واحد دارو و درمان اداره دامپزشکی شهرستان میناب، کلیه داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز مایه کوبی تحت نظارت این اداره را، طبق برنامه زمانبندی شده و به صورت منظم و در برخی موارد به صورت سرزده در فواصل زمانی مختلف مورد بازدید و پایش قرار می‌دهند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برخورد قانونی لازم، با متخلفین صورت می پذیرد.

دکتر رازقی با اشاره به اینکه مصرف داروهای مناسب در درمان بیماری‌ها، یکی از اساسی‌ترین موارد داشتن دام سالم و تولید پایدار است، خاطر نشان کرد: دام سالم موجب افزایش بازده اقتصادی صنعت دامپروری و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود و مصرف داروهای تاریخ گذشته باعث اختلال در درمان و عدم بهبودی کامل و گاهی منجر به بروز عوارض جانبی و تلفات در دام ها، می‌گردد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان میناب یادآور شد: ضروری است دامداران ضمن خرید دارو و سموم دامپزشکی از مراکز معتبر و دارای تأییدیه دامپزشکی، به تاریخ مصرف دارو دقت لازم را داشته باشند و از مصرف داروی تاریخ گذشته برای درمان دام، خودداری کنند و همشهریان گرامی می توانند؛ هرگونه گزارش تخلفات در حوزه دامپزشکی را به منظور رسیدگی در اسرع وقت، طی تماس با شماره 07642281580  اداره دامپزشکی شهرستان میناب و یا سامانه 1512 دامپزشکی، اطلاع رسانی کنند.

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
0
7
ضمن تشکر از آقای دکتر رازقی باید عرض کنم در شهرستان میناب چند داروخانه و دکتر؟؟؟؟؟ غیر مجاز وجود داره که باید فکری به حال اونها کرد چون غیر از خودشون کسی را قبول ندارند و اصلا علم دامپزشکی را قبول ندارند
پاسخ ها
همسایه ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
البته وقتی شما اکثر اوقات تشریف ندارید در محل کلینیک و مهر و سرنسخه رو به فردی که هیچ مدرک مرتبط با دامپزشکی نداره به صورت غیرقانونی می سپارید و فقط پیامک های واریز پول رو می بینید و لذت می برید و مثل دوست و همکار داروخانه دارتون در مسافرت های خارج از کشور خوش می گذرونید ،دامداران هم چاره ای ندارند به همون افراد مراجعه کنند.بود و نبود شما فرقی به حال مردم نداره و همون افراد غیرمجاز در حال حاضر کار مردم رو انجام می دن.شما مرتب در محل کار حاضر باشید و پاسخ مردم رو بدید تا اون افراد خود به خود از چرخه حذف بشن.شما کارتون رو درست و صادقانه انجام بدید و بعد پیگیر اون موارد هم باشید.برای کاری که نمی کنید به عنوان مسئول فنی مرغداری پول های کلانی می گیرید و مسلما جواب دامدار و روستایی ها رو نمی دید.مجوز تمام وقت درمان گرفتید اما در عمل پاره وقت کار می کنید.اداره و نظام باید به این موضوع هم جدا رسیدگی کنه.شما همیشه طلبکار مردم هستید.مرغداران سیریک رو هم به سمت خودتون می کشید در حالی که اونجا دامپزشک داره اما چون شما بازدید نمی کنید مرغداری ها رو و فقط گواهی می فروشید مرغداران سیریک هم به سمت دامپزشک سیریک نمی رن.میان پیش شما گواهی می گیرن و از دوستتون هم دارو می خرن به اجبار.از خدا پنهان نیست از بندگان خدا هم پنهان نمی مونه.
دکتر دقیقیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
همسایه‌ی ناشناس ،بزرگوار ، استاد ، عزیز ، آقا یا خانمی که با هر نیتی در انتهای سخن خود به دفاع از دکتر دامپزشک سیریک پرداختین، خواهش میکنم اجازه بدین بنده شخصا بعنوان تنها دامپزشک بخش خصوصی در منطقه محروم سیریک از حق خودم بطور قانونی و باز تاکید میکنم شخصا دفاع کنم، با این حرفتون همکاران رو به جان هم نندازین لطفا ، نمیدونم آخر این متنی که نوشتین از دوستی و خیرخواهی برای بنده بوده یا کینه ورزی و بدنام کردن بنده در این میان!!! عزیزان اجازه بدین مسائل ، مشکلات بین همکاران ،بین خودشون در سکوت و مسالمت آمیز حل بشه ، والله زشته ، در نهایت بنده دکتر دقیقیان زیر همین پیام از طرف همسایه‌ی ناشناس اعلام میدارم : من هنوز زنده هستم ، آدم زنده هم نیاز به وکیل نداره ، اگر مسئول این موضوع هستین نیاز به نوشتن این متن نبوده و حمایت یا عدم حمایت از بخش خصوصی به وجدان خود شما برمیگرده ، اگر از همکاران بخش خصوصی هستین شایسته نبود شما از طرف بنده اینجا چیزی بنویسید که چه بسا عزیزانی فکر کنن بنده نوشتم و دلخوری و کینه بوجود بیاد، اگر مرغدارین که باز این مساله بین بنده و اداره بوده و درون خانوادگی هست.
سیریک بنده بعنوان بخش خصوصی با شبکه ،نظام و اداره محترم هر موردی بوده هماهنگ هستیم اگر هم این شرایط بوجود آمده بی شک مصلحتی بوده . عاجزانه خواهش میکنم از نظردهی بی مورد و حاشیه سازی خودداری بشه، روزی رسان خداست ، از جایی بنده ای دری ببنده ، از طرف دیگه خدا دروازه ای بروی کسانی که زحمت میکشن باز میکنه . امیدوارم در تعامل این موضوعات پیش آمده پرونده اش بسته بشه و یک عمر زحمات همکاران با دقایقی لجبازی و کینه و کدورت خدشه دار نشه. الله نگهدارتون
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
4
7
مدیر یعنی کسی که جمعا بیست و چهار ساعت از مدیریتش نگذشته باشه ولی اندازه تمام مدیران قبلی دارو کشف کرده باشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
4
6
اینجاست که باید گفت فرق داره چه کسی مسئول اداره باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
4
6
سلام حاج مسلم. طوفانی شروع کردی برادر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
0
4
ضمن تقدیر از کار ارزشی مدیر محترم جناب آقای دکتر رازقی که بدون واهمه از تبعات ، عدالت را جاری کردند امیدوارم این رویه بدون شخصی سازی مسائل در همه حیطه ها اجرا شود ، خدمت همسایه محترم باید عرض کرد که راه درست کردن یک مسیر اشتباه ، انجام دادن یک اشتباه بزرگتر نیست ، اگر همه ما یاد میگیرفتیم که در جای خودمون بایستیم شرایط این نبود ، این چیزی که میفرمایید یک بی اخلاقیست که از نظر قانونی غیر مجاز و از نظر شرعی حرام است‌.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
2
3
کار آقای دکتر رازقی جای تقدیر داره،ولی چیزی از زحمات مدیر قبلی کم نمیکنه
زود قضاوت نکنیم.
نظر شما
ادامه