کد خبر: ۷۹۴۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:
«دکتر پیمان فلسفی» افزود: ما قصد ایجاد فراکسیون مواد غذایی در مجلس شورای اسلامی را داریم که قطعا از دامپزشکان مشاوره خواهیم گرفت ...

حکیم مهر: نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی در دیدار با مدیر کل و روسای ادارات ستادی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با وجود سیستم دامپزشکی مقتدر خیال ما از بابت امنیت غذایی جامعه راحت است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر پیمان فلسفی» در این دیدار که با بازدید از آزمایشگاه مرکزی این اداره کل نیز همراه شد، اظهار کرد: استان خراسان رضوی در بخش کشاورزی جزو استان های مطرح است و در حوزه دامپزشکی نیز همواره استان پیشرو بوده؛ نظیر بسته بندی مرغ که از اینجا در سال 1383 شروع شد.

نماینده تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: تعداد اعضای متخصص کمیسیون کشاورزی در کمیسیون زیاد شده که این مورد جای خوشحالی دارد اما دامپزشک نداریم و این کمبود در کمیسیون احساس می شود.

وی پس از شنیدن صحبت ها و نظرات همکاران گفت: مواردی که در این جلسه مطرح شد عمدتاً اجرایی است که از طریق پیگیری ها و تعاملات قابل حل و رفع است و بخشی از طریق ظرفیت استفاده از بخش خصوصی قابل حل شدن است که بایستی هر دو مورد پیگیری شود و بنده در مجلس و کمیسیون کشاورزی آمادگی این را دارم تا موارد یادشده را پیگیری کنم.

او با اشاره به گستردگی دامپزشکی کشور گفت: شبکه دامپزشکی کشور متشکل از سازمان دامپزشکی، تمامی ادارات کل و شبکه های شهرستانی و بخش خصوصی بایستی تقویت شوند و البته باید عنوان کنیم که دامپزشکی کشور هنوز جایگاه شایسته را پیدا نکرده، اگر چه با همین سیستم فعلی، جزو سازمان های قوی و مقتدر در منطقه محسوب می شود اما باید دارای قدرت بیشتری شود و لازمه این موضوع این است که شما باید در تمام ابعادی که به موضوع امنیت غدایی ارتباط دارد حضور جدی داشته باشید.

پیمان فلسفی یادآور شد: باید به نقطه ای برسیم که در هر مرکز نظیر کشتارگاه ها، کارخانجات و صنایع مرتبط، گروه کاملی از حوزه حاکمیتی دامپزشکی حضور داشته باشد و از این راهبرد برای تقویت حضور بخش خصوصی نیز استفاده شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: آنجایی که نیاز به قانون دارد اگر وجود دارد و ضعیف است باید بازنگری شود و اگر نیست باید قانون جدید نوشته شود. معتقدم قانونی که برای دامپزشکی در سال ۱۳۵۰ نوشته شده قطعا باید بروزرسانی شود.

فلسفی تصریح کرد: کمیته امور دام در کمیسیون کشاورزی داریم که مسائل حوزه دامپزشکی هم در این کمیته دیده می شود و این یک ضعف است. ما می توانیم در این کمیسیون، یک کمیته بهداشت دام ایجاد کنیم و این مورد نیاز به پیشنهاد از سوی سازمان دامپزشکی دارد.

او افزود: ما قصد ایجاد فراکسیون مواد غذایی داریم که قطعا از دامپزشکان مشاوره خواهیم گرفت.

فلسفی گفت: دستگاه هایی که در حوزه تعامل با دامپزشکی همکاری لازم را ندارند به ما معرفی کنید تا از طریق مجلس، پیگیر عدم این همکاری ها باشیم.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
2
2
فقط وعده داده میشود و بس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
0
3
آقای دکتر فلسفی گرامی، علت کمبود دامپزشک در کمیسیون کشاورزی، عضویت دامپزشکان فعلی موجود در مجلس در دیگر کمیسین هاست بویژه آنان که دامپزشک بودنشان را تحت لوای تحصیلات تکمیلی دکترای تخصصی پنهان می کنند.!! ............
صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
0
1
فقط قبل از اینکه از دامپزشکی فقط پوسته ای تو خالی و یا عروسکی خیمه شب بازی باقی بماند بجنبید.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
1
0
با سلام دامپزشک بیکار هم هست از بازنشستگان دامپزشک هم استفاده بفرمایید
عبدالواحد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
0
0
بسمه تعالی باسلام موضوع درخواست تعیین تکلیف وتبدیل وضعیت شغلی نیروهای طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان حل کنید بعد دنبال نیروی جدید باشید داشته ها را داشته باشید نه فقیر کردن کارکنان دولت نیرو های طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان متاسفانه در این دولت ها خیلی مورد بی مهری بی توجهی بی عدالتی بی حرمتی بی پولی قرار گرفته‌ایم ریس محترم جمهور جناب آقای دکتر پزشکیان امیدواریم که تعیین تکلیف وتبدیل وضعیت شغلی نیروهای طرحی مراکز های خدمات ترویج جهادکشاورزی استان سیستان بلوچستان حل بشود به استحضار می رسانیم جمعی از نیروهای طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان که از سال 1394/1/1بصورت طرحی در مراکز های خدمات ترویج جهادکشاورزی بکار گرفته شده ایم متاسفانه با کمترین حقوق شش میلیون تومان و بدون مزایای اکنون با تاخیر چندین ماهه حقوق پرداخت می گردد لذا از همه مقامات عالی کشور خواهشمندیم که حقومان مستقیم از خزانه دولت واریز بشود بخدا گرفتاریم شرمنده خانواده های خود هستیم مگر چند سال زنده هستیم تا کی شاهد بی عدالتی در پرداخت حقوق ها جهادکشاورزی استان سیستان بلوچستان باشیم این هم واریزی کارکنان دولت مراکز های خدمات ترویج جهادکشاورزی استان سیستان بلوچستان واريز پايا64,320,879
مانده64,566,719
030424-11:21
747457593
bki. ir آیا یک خانواده پنج نفره چگونه می توان نیازهای اساسی خود و خانواده را با شش میلیون تومان تأمین کرد نه عیدی ومزایایی داریم هیچکدام هنوز اجاره نشین هستیم با تشکر فراوان جمعی از نیروهای طرحی مراکز های خدمات ترویج جهادکشاورزی استان سیستان بلوچستان 1403/5/5
نظر شما
ادامه