کد خبر: ۷۹۴۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: «دکتر مجتبی نوروزی» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با «دکتر محسن افشارچی» استاندار زنجان، اظهار داشت: بخش مهمی از وظایف دامپزشکی مربوط به تامین سلامت عمومی جامعه است و تصریح کرد: به غیر از مبارزه با بیماری‌های مشترک که درصد قابل توجهی از فعالیت‌های دامپزشکی را به خود اختصاص می‌دهد، تامین سلامت مواد غذایی نیز که نقش موثری در سلامت و اقتصاد جامعه ایفا می‌کند، بر عهده این سازمان و ادارات تابعه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، وی در خصوص وضعیت دام و طیور کشور و تغییرات ایجاد شده  افزود: سازمان دامپزشکی کشور سالانه حدود 17 میلیون تن فرآورده های استحصالی در داخل و حدود 13 میلیون تن نهاده های وارداتی، دارو، واکسن، ضدعفونی کننده ها و سموم را کنترل و نظارت بهداشتی می نماید.

وی افزود: با یک کار جهادی نهاده های مورد نیاز جمعیت دام، طیور و آبزیان کشور تامین و با افتخار باید عرض کنم که طبق پیش بینی های صورت گرفته تا شش ماه آینده از نظر نهاده های مورد نیاز صنعت دام، طیور و آبزیان کشور تامین شده است.

وی در ادامه افزود: در ابتدا با کمبود برخی نهادها به طور جدی مواجه بودیم که با تغییر در منشاء تامین ، تنوع  و تعدد واردکنندگان در حال حاضر این مشکل مرتفع شده است و خوشبختانه نهاده ها را از کشورهای مختلف و از طریق وارد کنندهای معتبر وارد می کنیم.

دکتر نوروزی با اشاره به اینکه میزان جوجه ریزی در سطح کشور به ماهانه 150 میلیون قطعه رسیده است افزود: این مقدار در طول تاریخ جوجه ریزی در کشور بی سابقه بوده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در ابتدا با واردات گوشت مرغ مواجه بودیم اما از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 12 هزار تن گوشت مرغ صادر کرده و به یکی از کشورهای صادر کننده گوشت مرغ تبدیل شده ایم.

وی در ادامه گفت: در بحث تخم مرغ در سال گذشته 137 هزار تن به 5 کشور و امسال تا کنون حدود 45 هزار تن تخم مرغ صادر شده که این میزان تولید در شرایطی کاملا بهداشتی صورت گرفته است.

وی افزود تامین دارو، واکسن، ضدعفونی کننده ها و سموم مورد نیاز این حجم از تولید را سازمان دامپزشکی کشور نظارت و کنترل بهداشتی می نماید.

دکتر نوروزی با اشاره به اینکه در زمینه گوشت قرمز، علیرغم کشتار دام مولد در اواخر دولت قبل و ابتدای دولت شهید رییسی، کشتار دام مولد در کشتارگاهها متوقف و در حال حاضر در حال بازسازی ذخایر ژنتیکی هستیم.

وی در ادامه افزود: سازمان دامپزشکی کشور به دنبال ایجاد زیر ساختی قوی و مستحکم برای تولید در کشور می باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از استاندار و ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در حمایت های انجام شده از اقدامات دامپزشکی استان و نیز کمک در تامین اعتبارات ساختمان اداری و آزمایشگاهی  دامپزشکی استان تقدیر و تشکر نمود و  درخواست دعوت از مدیر کل دامپزشکی در جلسات شورای برنامه ریزی استان  را مطرح نمود.

استاندار زنجان نیز خدمات دامپزشکی را در حفظ سلامت و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه ارزشمند خواند و اظهار داشت تمام تلاش خود را در جهت حمایت از حوزه سلامت و اقدامات بهداشتی بکار خواهد بست.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
0
1
جناب نوروزی من نمیخوام خدایی نکرده زحمات شما و همکاران رو کوچک جلوه بدم اما در نظر داشته باشید بارندگی امسال عالی بوده و این خیلی کمک کننده بود
انشالله برای سال‌هایی که ممکنه مثل امسال بارندگی خوب نباشه و شاهد خشکسالی باشیم هم فکری بفرمایید
باتشکر
نظر شما
ادامه