کد خبر: ۷۹۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: یک قلاده گربه با سن تقریبی ۴ ماه به دو کودک ۱۰ و ۱۱ ساله که در حال بازی با این گربه خیابانی بوده اند حمله کرده و ۲۴ ساعت پس از حمله و ایجاد زخم و خراش در کودکان، گربه تلف شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی زیرکوه، «فلکی» رئیس شبکه دامپزشکی این شهرستان گفت: با توجه به تلف شدن گربه حمله کننده، کارشناسان شبکه دامپزشکی با احتمال هار بودن حیوان اقدام به اخذ نمونه آزمایشگاهی از حیوان، واکسیناسیون سگ و گربه های صاحبدار روستا و روستاهای اطراف محل وقوع حادثه نموده و کارشناسان پیشگیری و مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان نسبت به واکسیناسیون ۲ کودک گزیده شده اقدام نمودند.

بیماری هاری یک بیماری ویروسی است که از طریق بزاق حیوان مبتلا به سایر حیوانات منتقل می شود. در صورت وقوع حیوان گزیدگی لازم است محل زخم یا خراش به مدت 20 دقیقه با آب جاری و صابون شستشو داده شود و جهت انجام اقدامات لازم در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر امید مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
0
1
از آقای دکتر فلکی که با واکسیناسیون سگها و گربه های منطقه اقدامی صحیح و قابل تقدیر در پیشگیری از انتشار بیماری انجام داده اند صمیمانه تشکر می کنم.
نظر شما
ادامه