کد خبر: ۷۹۴۹۲
در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته:
«دکتر عباسعلی مطلبی» افزود: هر سال که وارد نمایشگاه می‌شویم، زنجیره‌های جدیدی می‌بینیم، در حالی که اعتبار، اطمینان و حمایت از این زنجیره‌ها به پشتوانه دامپزشکی است و این مهم در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند ...

حکیم مهر: مشاور وزیر جهاد کشاورزی ضمن حضور در غرفه پایگاه خبری حکیم مهر در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته که با شعار خوراک دام، محور توسعه پایدار برگزار شد، گفت: «نمایشگاه محلی برای ارائه توانمندی‌ها و آخرین دستاوردهایی است که از نظر تکنولوژی در حوزه تخصصی به آن رسیدیم. کمااینکه فناوری‌های حوزه دامپزشکی در حوزه داروسازی و تجهیزات دامپزشکی به اشکال مختلف به‌روزآوری و رویکردهای جدید به آن افزوده می‌شود.»

«دکتر عباسعلی مطلبی» با تاکید بر اینکه تامین بهداشت دام، طیور و آبزیان کشور و فرآورده‌های آن و مسئولیت تضمین سلامت مواد غذایی به عهده دامپزشکان است، تصریح کرد: «همچنین دامپزشکان در پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان نقش موثری ایفا می‌کنند که این توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی و فنی در نمایشگاه ارائه می‌شود و متخصصین با آن آشنا می‌شوند.»

وی ضمن اشاره به اهمیت زنجیره‌های تولید، خاطرنشان کرد: «هر سال که وارد نمایشگاه می‌شویم، زنجیره‌های جدیدی می‌بینیم، در حالی که اعتبار، اطمینان و حمایت از این زنجیره‌ها به پشتوانه دامپزشکی است و این مهم در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند.»

دکتر مطلبی با بیان اینکه نمایشگاه‌ها محل تعامل است، ادامه داد: «اما برگزاری نمایشگاه باید به گونه‌ای باشد که هر سال دستاورد جدید هر شرکت ارائه شود و این دستاوردها تکراری نباشد. حتی شرکت‌ها می‌توانند پروپوزال ارائه کنند و در آن مشخص کنند که در پنج سال آینده از لحاظ تکنولوزی به این مرحله می‌رسند. نکته مهم بعدی قراردادها و تفاهم‌هاست. کمااینکه خیلی از افراد با حضور در نمایشگاه، اقدام به عقد قراردادهای مختلف در بحث تولید می‌کنند.»

وی با تاکید بر اهمیت بحث نیروی انسانی، اظهار کرد: «حتی می‌بایست غرفه‌هایی ایجاد شوند که صرفا تامین‌کننده نیروی انسانی در بخش‌های گوناگون تخصصی باشند. همچنین بهتر است یک گروه کارشناس زبده مامور شوند تا نقاط ضعف و قوت نمایشگاه‌ها را احصا کنند. در این میان رسانه‌ها نیز نقش موثری دارند و باید اقدام به نقد و تبیین نکات جدید و مثبت نمایشگاه‌ها کنند.»

 

نظر شما
ادامه