کد خبر: ۷۹۴۹۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
امیدواریم مدیران کل دامپزشکی سایر استان‌ها نیز با تأسی از «دکتر مسعود محمدیان»، بخش خصوصی دامپزشکی را تنها نگذاشته و خود را از همکاران فعال بخش خصوصی جدا احساس نکنند ...

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان تهران در نامه‌ای به سرپرست اداره کل تدوین ضوابط نظارت و صدور پروانه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، خواستار ادامه فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی که پروانه آنان از قبل صادر شده، در شرایط موجود گردید و در خصوص متقاضیان جدید اخذ مجوز مراکز درمانی دامپزشکی، خواستار آن شد که فعالیت آنها در «واحدهای مسکونی مستقل» مجاز اعلام شود.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر مسعود محمدیان» در این نامه، با اشاره به برخی تناقضات موجود در مفاد مکاتبات و مصوبات قبلی انجام شده با مصوبه جلسه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر جلوگیری از استقرار واحدها و مراکز مرتبط با حیوانات خانگی در پهنه های R و M، اظهار داشت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران طی نامه‌ای در سال ۱۳۹۹ در خصوص دستورالعمل استقرار مراکز درمانی حیوانات خانگی در شهر تهران اشعار داشته استقرار کلینیک‌ها، مطب‌ها و پلی‌کلینیک‌های دامپزشکی در ساختمان‌های مسکونی مستقل و مجزا بلامانع می‌باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از این نامه نوشته است: شورای اسلامی شهر تهران در مصوبه‌ای در سال ۱۴۰۰ در خصوص ساماندهی مراکز خدمات دامپزشکی در محدوده شهر تهران اشعار نموده است: مراکز ارائه‌دهنده خدمات دامپزشکی حیوانات خانگی دارای پروانه تاسیس از نظام دامپزشکی استان تهران، فقط در ساختمان‌‌های مستقل بدون سکته و واحدهای مستقل که به طور کامل در اختیار این مراکز باشند، با رعایت کامل ضوابط بهداشتی، ایمنی و محیط زیستی و مفاد بند بیستم ماده پنجاه و پنج قانون شهرداری‌ها و بندهای ذیل این ماده واحده بلامانع خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در خصوص رای صادره دیوان عدالت اداری نیز اظهار داشت: در این رأی صرفاً عدم فعالیت در واحدهای مسکونی عنوان گردیده که شامل اعلام ممنوعیت در پهنه‌بندی‌های اعلام شده نمی‌گردد.

«دکتر مسعود محمدیان» در این نامه با اشاره به اینکه در قانون سازمان دامپزشکی کشور «حیوانات اهلی» نیز در تعریف کلمه «دام» درج شده است، به وظایف محتلف سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های دامی و فراهم نمودن زمینه و آمادگی لازم مراکز پیشگیری و درمانی دامپزشکی برای واکنش سریع بیماری‌های نویدید، بازپدید، تهدیدات زیستی و خدمات امدادی دامپزشکی در حوادث و سوانح غیرمترقبه و بلایای طبیعی اشاره کرد.

وی در پایان، با اشاره به ضرورت انجام کامل وظایف نظارتی و بهداشتی پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور و انجام وظایف و عملکرد مناسب مراکز درمانی دامپزشکی و در نتیجه تامین سلامت و شرایط بهداشتی شهروندان، خواستار ادامه فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی موجود (که پروانه آنان از قبل صادر شده) در شرایط فعلی گردید و در خصوص متقاضیان جدید اخذ مجوز مراکز درمانی دامپزشکی، خواستار آن شد که فعالیت آنها در «واحدهای مسکونی مستقل» مجاز اعلام شده و از اعمال پهنه‌بندی اعلام شده خودداری گردد.

به گزارش حکیم مهر، متن نامه «دکتر مسعود محمدیان» به شرح زیر است:

 

 

 پی‌نوشت حکیم مهر:

حمایت مدیرکل محترم دامپزشکی استان تهران از حقوق همکاران فعال در بخش خصوصی، جای تقدیر و تشکر فراوان دارد. امیدواریم مدیران کل دامپزشکی سایر استان‌ها نیز با تأسی از ایشان، بخش خصوصی دامپزشکی را که قسمت عمده‌ای از اقدامات پیشگیرانه علیه بیماری‌های زئونوز و حضانت از سلامت جامعه را بر عهده دارند، تنها نگذاشته و خود را از همکاران فعال بخش خصوصی جدا احساس نکنند.

حکیم مهر به نمایندگی از خانواده دامپزشکی کشور ار نامه مستند، منطقی و حمایت‌گرانه جناب آقای «دکتر مسعود محمدیان» تقدیر و تشکر نموده و برای ایشان موفقیت روزافزون آرزومند است.

 

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
5
3
الان همسایه های کوچه و دیوار به دیوار چی؟
پاسخ ها
نقیبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
اگه منظورتون سر و صداست که والا تهران همچین سکوت خاصی هم نداره
صدای پارس سگ تو صدای بوق ماشین و موتورها گم میشه
اما اگه منظورتون بهداشت محل هست حق با شماست
بهرحال معمولا یک استرسی به حیوان وارد میشه و معمولا قبل یا بعد ورود به مطب دفع میکند
باید یک قانونی باشد که صاحب حیوان مدفوع حیوانش را جمع آوری کند تا باعث الودگی محیط نشود
کار سختی هم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
5
4
زحمات آقای دکتر باعث خرسندی و خوشحالی هست
ولی حکیم مهر یک سایت خبریست نه تحلیلی امیدوارم تحلیل و به نمایندگی حرف زدن را به خود همکاران بسپارید
باتشکر
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
آرم حکیم مهر را بخوانید. نوشته خبری تحلیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
همکار عزیز تحلیلی بودن یک بحث است به نمایندگی حرف زدن بحث دیگر
تقوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
6
3
خدا قوت به دکتر محمدیان پرتلاش و سربلند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۶
3
1
درود و احترام و تشکر از اداره کل استان تهران
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
1
2
متاسفانه وقتي از اداره كل استعلام گرفته شد و نظر خواهي كردن بايد مخالفت ميشد نه الان كه راي صادر شده و دارن به ترتيب حكم پلمپ هارو اجرا ميكنن
دکتر نیوشا جهانمردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
3
1
سپاس و تقدیم احترام برای ریاست اداره کل تهران و دکتر محمدیان جهت احساس مسئولیت و درک بالای ایشان
نظر شما
ادامه