کد خبر: ۷۹۴۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته:
«دکتر مسعود رسولی» اظهار داشت: تا پنج سال پیش، مردم صرفا مرغ کامل را می‌شناختند و تا ۱۰ سال پیش اعتقادی به مرغ و گوشت بسته بندی و قطعه بندی نداشتند، اما امروز یک مرغ را به ۲۰۰ محصول تبدیل کردیم ...

حکیم مهر: دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور ضمن حضور در غرفه پایگاه خبری حکیم مهر در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته که با شعار خوراک دام، محور توسعه پایدار برگزار شد، گفت: «وقتی نمایشگاه سال جاری را با ۱۰ سال پیش مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که شرکت‌ها کوچک‌تر و روش‌ها از نظر علمی بسیار قدیمی‌تر بودند. اما امروز شاهد فعالیت زنجیره‌های بزرگ از شرکت‌های کوچک هستیم که این اتفاق میمون، باعث افزایش کیفیت و کاهش هزینه تمام‌شده می‌شود.»

«دکتر مسعود رسولی» ادامه داد: «سال به سال شاهد دستاوردهای جدیدی در زمینه تغذیه هستیم که منجر به کاهش ضریب تبدیل و قیمت تمام‌شده و همچنین افزایش کیفیت می‌شود. در حوزه دارو و واکسن نیز شاهد اتفاقات جدیدی هستیم که در نهایت هزینه‌ها را کم می‌کند.»

وی با یادآوری اینکه در صنعت بسته‌بندی گوشت و مرغ تا پنج سال پیش، مردم صرفا مرغ کامل را می‌شناختند و تا ۱۰ سال پیش اعتقادی به مرغ و گوشت بسته بندی و قطعه بندی نداشتند، تصریح کرد: «امروز یک مرغ را به ۲۰۰ محصول تبدیل کردیم. در گذشته با شرکت‌های بسته‌بندی کوچک مواجه بودیم اما امروز شرکت‌های ما بزرگ و به کشتارگاه‌ها و زنجیره‌ها متصل شدند و کیفیت را بالا بردند.»

دکتر رسولی خاطرنشان کرد: «صنعت ما در چند سال اخیر رشد بسیار خوبی داشت که مرهون تلاش‌های عزیزان دامپزشک است. امروز کل شرکت‌های عضو انجمن محصولات خود را با یک آنالیز و یک کیفیت تولید می‌کنند. در نمایشگاه می‌توان مشاهده کرد که کل زنجیره محصولات به یکدیگر متصل هستند، در حالی که پیش از این، به این شکل نبود و مثلا مرغدار از بازار خبر نداشت.»

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
1
4
.......... ما از بیست سال قبل هم قطعه بندی وبسته بندی داشتیم اظهار نظر عیر کارشناسی وبه فرهنگ مصرف کننده توهین نکنید که مردم فقط مرغ کامل را می‌شناختند همین حالا هم مردم راغب تر هستند مرع کامل بخرند چون ازنظر اقتصادی مقرون بصرفه تر ومرغ انتخابی خود را سفارش می‌دهند .... باقطعه بندی قیمت برای مصرف کننده بالا برده ورودهای ‌کلان بجیب واحد های بسته بندی میریزد آیا بسته بندی های سطح شهر را دیده اید بسته ها دراری خونوادگی غضروف استخوان ورنگ پریده میباشد وضایعات آن راهم بصورت خمیر مرع درکارخانجات سوسیس وکالباس مصرف بخورد مردم می‌دهند بله واحدهای بسته بندی باید روز به روز افزایش. اشته باشد وهزینه آن را ملت پرداخت کنند به فرهنگ مصرف ‌کننده اهانت نکنید اگر همین مردم تولیدات بسته بندی هارا خریداری نکنند باید همه را تعطیل کنید کمی بفکر مصرف کننده باشید ومطالعه بیشتری کنید
رزیدنت اخراجی دانشگاه تهران
|
United States of America
|
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
1
2
وقتی یک مسئول درباره یک موضوع صحبت می‌کند و مخاطب او یک ملت بزرگ است، باید با دقت و احترام بیشتری صحبت کند. بیان اینکه مردم تا ده سال پیش نمی‌دانستند مرغ بسته‌بندی چیست و شما به آنها آموزش داده‌اید که چگونه مرغ مصرف کنند، به وضوح نشان‌دهنده بی‌احترامی به دانش و تجربه مردم است. ................. بهتر است برای چنین اظهاراتی، آمار و شواهد دقیق ارائه شود تا مخاطبان احساس کنند که اطلاعات معتبر و قابل اتکایی دریافت می‌کنند.

ادعای تولید ۲۰۰ محصول مختلف از مرغ نیز نیازمند شفاف‌سازی بیشتر است. اگر واقعاً چنین تنوعی وجود دارد، بهتر است نمونه‌هایی از این محصولات به صورت مشخص ذکر شوند حداقل ۱۰-۱۵ تا محصول را نام می‌بردید تا ادعاها باورپذیرتر شوند.

در نهایت، مسئولیت یک کشور باید نیازهای مردم را بشناسد و برای رفع این نیازها برنامه‌ریزی کند، یا به عبارت دیگر هر مسئول باید دنباله رو مردم و نیازهایشان باشد نه اینکه با افتخار اعلام کند که سلیقه مردم را تغییر داده است و نظر خود را به مردم القا کرده است. مدیریت صحیح به معنای درک نیازها و همکاری با مردم برای بهبود کیفیت زندگی آنهاست، نه تحمیل نظرات و سلیقه‌های شخصی.
نظر شما
ادامه