کد خبر: ۷۹۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس شبکه دامپزشکی قوچان از نمونه گیری از یک قلاده سگ مشکوک به هاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر شمس» گفت: به دنبال دریافت گزارش مرکز بهداشت شهرستان قوچان، مبنی بر وجود یک قلاده سگ مشکوک به هاری در یکی از روستاهای توابع این شهرستان بلافاصله کارشناسان شبکه دامپزشکی به محل مورد نظر عزیمت کردند که بر  اساس علائم ظاهری و حالت توحشی  به بیماری هاری مشکوک شدند در نتیجه اقدام به انجام نمونه گیری از سگ مشکوک نموده و نمونه اخذ شده به جهت انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه مرجع، ارسال می شود.

وی در ادامه گفت: بیماری هاری از جمله بیماری‌های ویروسی حاد و بسیار کشنده مشترک بین انسان و حیوان است که درصد مرگ و میر این بیماری در صورت نداشتن سابقه واکسیناسیون و در معرض قرار گرفتن این ویروس قطعی است.

مسئول شبکه دامپزشکی قوچان، در ادامه افزود؛ برای پیشگیری هاری هر ساله سگ های صاحبدار باید تحت پوشش واکسن هاری قرار بگیرند و همچنین به طور کلی به جهت جلوگیری از حیوان گزیدگی باید از نزدیک شدن وتحریک حیوانات به ویژه سگ و گربه، خودداری شود.

شمس در پایان، گفت: کارشناسان دامپزشکی با در معرض قرار گرفتن با حیوانات مشکوک به هاری و نمونه گیری از آنها حتی با توجه به رعایت تمامی مسائل ایمنی فردی باز هم در معرض این بیماری هولناک قرار می گیرند که خود نمونه ای از خودگذشتگی این عزیزان و سخت بودن شرایط این شغل می باشد که لزوم توجه به این شغل را بیش از پیش می کند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Finland
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
0
2
ضمن عرض خدا قوت خدمت همکاران محترم، لطفا در زمان تهیه چنین گزارش های مهمی، تصاویر مربوط به ضدعفونی محل (مخصوصا محل نمونه گیری از حیوان مشکوک) تهیه و مستند سازی شود. با تشکر
نظر شما
ادامه