کد خبر: ۷۹۵۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: پنجمین مورد بیماری هاری در یک گربه خیابانی در سال جاری در شهرستان بیرجند تأیید گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند، «دکتر حسن محمدی ناری» سرپرست شبکه دامپزشکی ضمن بیان این خبر افزود: متأسفانه از یک گربه خیابانی که توسط یکی از شهروندان با علایم مشکوک به بیماری هاری به کلینیک مرجع اداره کل دامپزشکی استان مراجعه شده بود نمونه برداری گردید و پس از ارسال نمونه به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی متأسفانه نتیجه بیماری هاری در آن به تأیید رسید.

محمدی ناری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون این پنجمین نمونه بیماری هاری می باشد که توسط نتایج آزمایشگاهی به تأیید رسیده است که از این 5 مورد 2 مورد مربوط به سگ های ولگرد و 3 مورد مربوط به گربه های خیابانی می باشد.

وی ادامه داد: آمار بالای گربه های خیابانی در بیماری هاری در شهرستان بیرجند بسیار نگران کننده است که می بایست در این خصوص چاره اندیشی کرد.

محمدی ناری اظهار داشت: در خصوص سگ های ولگرد اکیپ های عملیاتی شهرداری در شهر و دهیاری ها در روستا با تمام توان در حال جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد می باشند اما در خصوص گربه های خیابانی هنوز اقدام مؤثری در این خصوص انجام نشده که می بایست به شهروندان آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسب صورت پذیرد تا با خیال راحت خود و فرزندان در کوچه و معابر به این گربه های خیابانی نزدیک نشوند و از غذا دهی و ارتباط مستقیم با این حیوانات جداً خودداری نمایند.

 

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیوا
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۲
1
0
......... باز چه نقشه ایی دارید برای کشتن حیونای بیزبون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
فهمیدیم حیوان دوست هستی ولی از فوت پسر بچه ای که چند وقت پیش توسط سگ مورد حمله قرار گرفت خبر نداری یا برات جون ادما مهم نیست و جای مادر داغدارش نیستی و الان راحت نشستی و فاز ادم حیوان دوستا رو به خودت گرفتی
جمع کنین بابا این فاز روشن فکری ها رو
نظر شما
ادامه