کد خبر: ۷۹۵۷۰

حکیم مهر: «دکتر آرش آذرنوش» مدیر کل دفتر برنامه و بودجه سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر چنارانی» مدیر کل دفتر تلفیق و هماهنگی بودجه کشور به همراه یک تیم کارشناسی از سازمان برنامه و بودجه با حضور در کارخانه فراورده های گوشتی 202 واقع در استان البرز، نحوه نظارتهای بهداشتی دامپزشکی را برای هیئت اعزامی تشریح کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز، در این بازدید «دکتر جمالی» معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز، «دکتر ابوترابی» رییس نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، «مهندس سعیدی فر» رییس اداره امور مالی، «دکتر حسنی» رییس اداره ساوجبلاغ، «دکتر نور محمد» رییس اداره چهارباغ و کارشناسان اداره کل حضور داشتند.

دکتر آذرنوش هدف از این بازدید را آشنا کردن کارشناسان سازمان برنامه و بودجه با اقدامات دامپزشکی عنوان کرد و افزود: حضور کارشناسان دامپزشکی از مبادی تولید فرآورده های گوشتی حائز اهمیت بوده و در هر قسمت از این مسیر اگر بنا به دلایلی خللی وارد شود رسالت دامپزشکی که تامین غذای سالم برای آحاد جامعه است با مشکل مواجه خواهد شد.

در ادامه دکتر جمالی ضمن تشریح  استان البرز افزود:  استان البرز دارای مراکز مهم همچون موسسه تحقیقات سرم سازی رازی، مرکز اصلاح نژاد دام و... می باشد.

وی در ادامه ضمن  اشاره به حاکمیتی بودن وظایف دامپزشکی اذعان نمود: بخشی از وظایف حاکمیتی دامپزشکی همچون انجام آزمایشهای کنترلی در تولید فرورده های خام دامی  می تواند این اطمینان خاطر را به مصرف کنندگان  بدهد که محصولات با کیفیت و سالم به دست مردم برسد.

در پایان هیئت اعزامی ضمن آشنایی با حساسیت کاری دامپزشکی از حیث حاکمیت همچنین تمهیدات موجود، از نزدیک فرآیند اجرای پروتکل های فنی، بهداشتی، نظارتی در جهت تحقق شعار از سفره تا مزرعه ملاحظه نمودند.

 

نظر شما
ادامه