کد خبر: ۷۹۵۹۱

حکیم مهر: از ابتدای سال 1402 و تا پایان تیرماه امسال، بیش از 70 مورد آسیب دیدگی همکاران دامپزشکی در اقصی نقاط استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده، تقریبا هر هفته یک سانحه در حوزه دامپزشکی در بخش دولتی به وقوع پیوسته است و این عدد، رقم بالایی برای آسیب های محیط های کاری است.

«دکتر ناصر مرگان ازغدی» افزود: بیشترین موارد آسیب دیدگی ناشی از ضرب خوردگی، حیوان گزیدگی، تزریق واکسن به دست همکار و در نهایت ابتلای به بیماری مشترک «تب مالت» یا «بروسلوز» بوده است که تمامی این موارد در محیط های غیراستاندارد و غیرمتعارف کاری نظیر؛ دامداری های سنتی، گاش ها و ... رخ داده است.

وی افزود: شغل دامپزشکی به استناد حوادثی که در آن رخ می دهد و همچنین نامتعارف و غیرایمن بودن محیط های کاری نظیر؛ دامداری ها، کشتارگاه ها، آزمایشگاه ها و... جزو مشاغل سخت است که متاسفانه هنوز در این رده محاسبه نشده است و کارکنان این سازمان در بخش های فنی، عملا از بهره مندی از مزایای مشاغل سخت محروم هستند که امیدواریم قانونگذار و مراجع ذیصلاح، هر چه سریع تر این موضوع را بررسی و به سرانجام مطلوب سوق دهند.

او یادآور شد؛ همین محیط های کاری و حوادثی که در آن رخ می دهد حاکی از آن است که این شغل یک شغل اداری نبوده و حیطه وظیفه مندی کارشناسان سازمان دامپزشکی در تامین سلامت دام و طیور و تامین سلامت غذا با چه مخاطراتی مواجه است که این مخاطرات وجه ممیزه مهم این سازمان با دیگر نهادهای دولتی است.

ازغدی تصریح کرد: کارکنان دامپزشکی با به مخاطره انداختن سلامت و جان خود، حافظ سلامت و بهداشت جامعه و تامین ایمنی و امنیت غذایی در سراسر کشور هستند.

 

نظر شما
ادامه