کد خبر: ۷۹۶۱۵

حکیم مهر: در راستای طرح رصد و پایش، تامین تا توزیع داروهای دامپزشکی از داروخانه های دامپزشکی 24 قلم داروی قاچاق و تاریخ گذشته کشف و ضبط گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان، در راستای طرح رصد و پایش، تامین تا توزیع داروهای دامپزشکی در طی در بازدید به عمل آمده از داروخانه های دامپزشکی 24 قلم داروی قاچاق و تاریخ گذشته به ارزش حدودی 130 میلیون ریال کشف و ضبط گردید.

در ادامه «محمدرضا سروناز» رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان در این باره افزود: انجام بازدیدهای مستمر از مراکز دامپزشکی از قبیل داروخانه دامی منجر به شناسایی تخلفات احتمالی و جلوگیری از فروش و عرضه داروهای قاچاق، غیرمجاز و تاریخ گذشته می شود.

سروناز به دامداران توصیه کرد از خرید و مصرف دارو و واکسن بدون تجویز دکتر دامپزشک خودداری کنند و هنگام خرید به تاریخ درج شده روی بسته بندی دارو و تاییدیه سازمان دامپزشکی دقت داشته باشند، زیرا مصرف دارو‌های تاریخ گذشته و قاچاق باعث پاسخ ندادن درمان و گاهی منجر به بروز عوارض جانبی و تلفات در حیوانات می ‌شود. این در حالی است که متاسفانه برخی افراد سود جو اقدام به خرید و فروش این داروها می نمایند.

وی در پایان از دامداران درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه 1512 تماس حاصل فرمایید.

 

نظر شما
ادامه