کد خبر: ۷۹۶۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد گفت: نتیجه آزمایش هاری سگ نگهبانی که ۱۱ شهروند را در مشهد دچار جراحت کرد، مثبت اعلام شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمد سیاح» افزود: نیمه دوم تیرماه یک سگ نگهبان در بلوار شاهد مشهد ۱۱ شهروند را مجروح کرد که در همان ساعات اولیه، اقدامات ایمنی و تجویز واکسن برای افراد جراحت دیده و سگ‌های صاحبدار منطقه در شعاع استاندارد طبق پروتکل های موجود انجام شد.

وی بیان کرد: در حادثه مذکور سگ نگهبان پروژه ساختمانی، پس از خروج از محل ابتدا وارد یک واحد کارواش خودرو شد و کارگر این واحد را مورد گزش قرار داد و در ادامه با خروج از کارواش وارد پیاده رو خیابان شاهد شده و تعداد ۱۰ نفر دیگر از شهروندان را مورد حمله قرار داد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد افزود: با کمال تاسف در این حادثه که در روزهای اخیر رخ داد، گوش یکی از شهروندان به دلیل شدت گازگرفتگی از بدن وی جدا و منجر به خونریزی شدید شد.

وی با بیان اینکه این سگ توسط مردم منطقه کشته شد، اظهار کرد: نمونه‌برداری از مغز این سگ و آزمایشات لازم در همان روز انجام شد.

سیاح از شهروندان خواست تا از غذا دادن به حیوانات بدون صاحب و یا نگهداری حیواناتی نظیر سگ و گربه اجتناب ورزیده و در صورت ضرورت نگهداری، نسبت به تلقیح واکسن بیماری هایی نظیر هاری و انجام درمان های ضد انگلی اقدام نمایند.

به گزارش ایرنا، بیماری هاری از طریق بزاق حیوان مبتلا به این بیماری به انسان منتقل می شود، ویروس از محل گازگرفتگی وارد بدن شده و در ماهیچه ها به سمت اعصاب انتهایی رفته و شروع به تکثیر می‌کند.

انسان هار به طور کلی نسبت به تمام محرک های فیزیکی، شیمیایی، حسی و بویایی عکس العمل شدید نشان می‌دهد، ولی این عکس العملها و رفتارهای تهاجمی یک تا پنج دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و در فواصل پیدایش آنها بیمار خسته و کوفته، آرام و بی حال می‌افتد. بیمار به تدریج با افزایش و تشدید انقباضات عضلانی و نخوردن غذا و نیاشامیدن آب ناتوان و فرسوده شده و سپس‌ وارد مرحله‌ اغما می‌شود و در اثر انقباضات شدید عضله قلب و بالاخره فلج دستگاه تنفسی جان خود را از دست می دهد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
2
1
والا هر نمونه ای ازسال شدع مثبت اعلام شدع میکید نه راستی ازکایی کنید
نظر شما
ادامه