کد خبر: ۷۹۶۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی ساوه گفت: ۲۳۹ رأس دام سبک به علت مصرف آب آلوده به کود کشاورزی دچار مسمومیت و از چرخه مصرف حذف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مهدی کلانتر قریشی هرندی» با اعلام این خبر اظهار کرد: این دام ها به علت استفاده از آب مصرفی زمین های کشاورزی منطقه که کود اوره شیمیایی در آن تزریق شده بود دچار مسمومیت شدند.

رئیس اداره دامپزشکی ساوه افزود: لاشه این دام ها پس از ذبح با درخواست کارشناسان دامپزشکی و دستور مقام قضایی جهت بررسی دقیق وضعیت لاشه ها به کشتارگاه دام شهرستان منتقل شد که پس از تشریح و بررسی بهداشتی و شرعی توسط کارشناسان دامپزشکی تمامی لاشه ها غیر قابل مصرف تشخیص داده و به صورت بهداشتی معدوم شدند.

کلانتر قریشی هرندی از دامداران و گله داران شهرستان خواست حتی المقدور از استفاده از آب استخرهای کشاورزی که از سلامت آن مطمئن نیستند برای سیراب کردن دام های خود پرهیز کنند.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
4
0
ایا از این لاشه در فرایند تولید غذای پت نمی شد استفاده کرد
چرا بدترین کار و راحت ترین کار را دفن لاشه و الودگی های خاک می دانیدکمی تفکر و......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
اوره موجود در لاشه ها برای پت هم مشکل آفرین می باشد.
محمد رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
0
1
با سلام و احترام
همانطور که از نام مسمویت مشخص است ورود سم به بدن معنی دارد، با توجه به جذب روده ای و انتشار سریع سم در بدن از طریق جریان خون، سم به تمان اندام ها و بافت های بدن رسیده و در آنجا علائم شدیدی ایجاد نموده است. لذا استفاده از لاشه و اندام ها به عنوان خوراک پت خطری مسلم است، نه ریسک.

موید باشید
نظر شما
ادامه